Kijk dit bewoord je echt goed zonder de 'andere partij' te kleineren. Het is ook geen ideale situatie. Voor mij persoonlijk was het bij vlagen een hel. En nog steeds spookt het door m'n hoofd wat er over m'n verloofde werd geschreven en ook al weet ik dat er veel onwaarheden zijn. Totaal los laten ken ik het niet.
Maarja wat moet ik dan doen? Wil het ook niet stoppen vanwege mijn hersenspinsels. Ik hoop dat het ooit verdwijnd. Het is een gok die ik neem, maar ik weet 1 ding zeker. Als ik de handdoek in de ring gooi zal ik de rest van m'n leven denken: wat als..
We kennen elkaar nu bijna 2 jaar waarvan 18 maanden een serieuze relatie, ze is 8 en halve maand geleden gestopt. Eerst zou ze een maand vakantie nemen en dan het werk weer oppakken. Dat heeft ze gelukkig niet gedaan. Heb haar zelf die keuze laten maken want ik heb daarvoor de keuze gemaakt voor haar ondanks haar beroep. Moet wel zeggen dat ik het waarschijnlijk niet aan had gekunt als ze na een maand samenwonen weer zou beginnen.
Ben gestopt met wandelen sinds we samen zijn. We delen de meeste kosten maar het blijft een Russische vrouw en vanuit die cultuur is het de man wie voor de vrouw zorgt. Ze houden ervan als er voor ze gezorgd wordt. Daar is niks mis mee vind ik persoonlijk. En dat gaat niet eens om geld maar het gevoel van veiligheid. (Misschien dat ik nu het wel erg een steriotype van maak, heb slechts ervaring met 1 Russische vrouw maar heb me veel ingelezen hahah)
Ik weet niet wat wijsheid is; aanraden of afraden een relatie. Voor beide kanten valt wat te zeggen. Het is niet makkelijk, genoeg moeilijke momenten en frustraties. Ook was het moeilijk voor haar om haar levensstandaard vaarwel te zeggen. Maar nu is ze zelfs zover dat ze trots is wanneer ze wat in de aanbieding koopt in de supermarkt haha. Vroeger kocht ze zonder na te denken en had geen besef van waarde van het geld. Het enigste wat nu lastig is voor haar en daardoor ook voor mij is de frequentie van het op vakantie gaan.
Het kan nog steeds misgaan, het is niet elke dag rozengeur en maneschijn. Maar ik zou het niet willen missen. Wat helpt is dat we beide dertigers zijn, kinderen willen en nieuwe fase in ons leven in willen gaan.
Ik klop het af, maar mocht het misgaan zal ik het eerlijk vertellen