Je gaat er in je redenering van uit dat de dame stopt met werken vanwege de relatie. Je gaat daarbij volledig voorbij aan het feit dat veel dames het werk een bepaalde periode doen waarbij ze zichzelf vaak een al dan niet financieel doel stellen. Zodra ze hun doel hebben bereikt, stoppen ze. En dat je als man een zelfstandig en onafhankelijke DVP kan dwingen te stoppen, is al evenzeer een aanname waarover ik twijfels heb.Dat is toch ook de reden dat de meeste mannen hier zichzelf tegen spreken?
Stel ze worden verliefd op een dvp, ze dwingen haar meteen te stoppen met werken. Dame heeft nog geen andere baan, dus zal onderhouden moeten worden door haar vriend.
Daarna gaat het onverhoopt mis, zoals ook meer dan genoeg 'normale' relaties misgaan.
En dan roepen die mannen vrolijk: Zie je, verliefd worden op een dvp kost alleen maar geld......
Als ze gewoon had doorgewerkt had ze je geld niet nodig gehad, waarschijnlijk verdiende ze meer dan de man zelf
Om zelf antwoord te geven: Nee, als ik mocht kiezen dan liever geen dvp. Maar je kiest er vaak niet voor om verliefd te worden.
Dus ik sluit de kans niet uit dat het gebeurd. Ik zou haar niet vragen om meteen te stoppen, maar het lijkt me wel redelijk om te vragen om samen te werken aan een exit-plan. Zodat ze kan zorgen dat ze naar een andere carriere doorstroomt, maar ook niet meteen afhankelijk is van mij.
Als je samen verder wil, dan kom je er wel uit.
De volgende veronderstelling is dat een DVP meer verdient dan de man in kwestie. Veel DVP's moeten ondanks lange dagen vaak toch nog de touwtjes aan elkaar vastknopen en het is vaak helemaal geen vetpot.
Waar ik me helemaal in kan vinden, is je conclusie dat je niet kan kiezen op wie je verliefd wordt. En uit ervaring kan ik je mededelen dat het inderdaad verstandig is om samen aan een exit plan te werken.