Trans

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Dondonna

Wandelaar
41
10/10/21
27
Ik zit met een dilemma dat ik vanmiddag bij een trans ben geweest en klein beetje sperma in mijn mond heb gehad, gelijk eruit gespuugd. Moet ik uit voorzorg PeP nemen? Ik zag namelijk op de weg uit een doosje Emtricitabine/tenofovirdisoproxil liggen na wat snuffelen. Dit kan zowel als Prep of als therapie gebruikt te worden. Wat is handig?
 
Ik zit met een dilemma dat ik vanmiddag bij een trans ben geweest en klein beetje sperma in mijn mond heb gehad, gelijk eruit gespuugd. Moet ik uit voorzorg PeP nemen? Ik zag namelijk op de weg uit een doosje Emtricitabine/tenofovirdisoproxil liggen na wat snuffelen. Dit kan zowel als Prep of als therapie gebruikt te worden. Wat is handig?
Je hebt geen praktisch risico gelopen, zelfs als diegene hiv-positief zou zijn én ook besmettelijk. Sperma in de mond is geen praktisch risico. Er zijn mannen die beweren dat ze alleen door pijpen hiv-besmet zijn geraakt. Ik heb altijd mijn twijfels, maar dan hebben ze heel erg pech gehad en de partner was een superspreader (hele hoge viral load).

Daarnaast heb je pillen gezien die worden gebruikt bij de behandeling van hiv of preventief als PrEP worden genomen. Dat betekent dat diegene OF onder behandeling is als diegene hiv heeft, maar dan is de kans dat diegene nog besmettelijk is erg klein OF diegene beschermt zich door PrEP te slikken omdat die hiv-negatief is en dat ook graag wil blijven.

Kortom, ik zou me niet ongerust maken. PEP heb je niet nodig en zul je i.p. ook niet krijgen.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan