Tips, vragen?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ahzo

En ik maar denken dat het een scam was of een vorm van spoofing🤭. Komt misschien ook door mijn weinige kennis over websites.. Maar heb ook maar 1 seconde de site laten opstarten. Toen zag ik zwart scherm en schrok ik en heb ik hem niet helemaal durven laden. Ik dacht te snel aan het ergste.😝
 
Als het topdomein (girlsreview.nl) klopt met de echte site, is de kans vrijwel uitgesloten dat een subdomein een scamsite is. Dat zou impliceren dat de eigenaar van girlsreview.nl de controle over het domein verloren heeft.

Scamsites werken doorgaans met een topdomein dat bijna hetzelfde is als het echte domein, maar met 1 onopvallende letter verschil ofzo. Dus check het topdomein.
 
Ah wat onhandig dat die prominent in de zoekresultaten is belandt, het is gewoon een subdomein waar wat uitlegvideos op staan, die in topics hier worden achter de schermen worden getoond.


In robots.txt aanmaken,
  1. Disallow: /dump/

Zijn 10 redenen waarom een subdomain toch geindexeerd wordt, belangrijkste is de DNS propagatie. Die verteld al dat er dump.girlsreview.nl aanwezig is.
 
Ik gebruik GR incognito. Betekent dat ik ook thuis regelmatig moet inloggen omdat de orbi netgear nogal streng is en regelmatig de boel ververst, dus is opnieuw aanmelden noodzakelijk.
Bij het inloggen op mijn telefoon drukte ik per ongeluk op een advertentie die levensgroot op je iPhone staat (hele scherm bijkans gevuld). NETGEAR kwam binnen 1 seconde met een phishing block. Niks aan de hand dus, maar toch…

Zijn jullie op de hoogte van het feit dat jullie advertenties hier dit soort praktijken toepassen?
 

Bijlagen

  • IMG_1613.png
    IMG_1613.png
    67,2 KB · Weergaven: 22
Terug
Bovenaan Onderaan