Ten eerste, helemaal eens met
@diewanderer - je kan niks veralgemenen, je moet (imo) bij elke vrouw weer controleren wat ze wel en niet wil. 'De meeste' vrouwen houden niet eens van (erg) ruig, in mijn ervaring.
Ten tweede, mijn ervaring bij degenen die er wel van houden is toch anders dan die van de meesten hier blijkbaar, en aangezien zelfs een pro het niet met me eens is, wil ik er toch wat dieper op in gaan. Als je de randjes gaat opzoeken, moet je volgens mij juist niet 'go with the flow'. Wat sommigen heel normaal vinden, of een natuurlijke progressie, is voor anderen ver over de lijn. Daar moet je het volgens mij expliciet van tevoren over hebben, niet tijdens, want dan krijg je dat ze gaat toppen from the bottom, wat niemand wil.
(Laat me voorop stellen dat alles wat je doet natuurlijk voor iedereen OK moet zijn, en dat je moet stoppen bij de eerste tekenen die op het tegengestelde wijzen, al dan niet verbaal - dat leek me zo evident dat het niet benoemd hoeft te worden. De OP was (zoals ik het begreep) juist op zoek naar technische manieren om het harder te maken, dan hoeven we niet allemaal te zeggen dat hij op tijd moet stoppen, dat had hij hopelijk zelf wel door).
Ik denk dat je ook het onderscheid moet maken tussen tussen 'ruig' als in 'vernederend' (dat vind ik niks, wil ik ook niet heen werken of zo, alleen er al aan denken voelt icky), en 'ruig' als in 'haar laten voelen alsof ze gebruikt wordt', wat (in mijn ervaring) hetgene is waar de vrouwen die hier van houden naar op zoek zijn.
Maar goed, een paar voorbeelden waarvan ik vind dat je ze niet over kunt laten aan 'go with the flow':
- Haren trekken als controlemiddel: dan heb ik het dus niet over wat aan een paardenstaart trekken in doggy, dat is 'normaal' volgens mij. Ik heb het over (zoals ik beschreef) de haren gebruiken als 'handvat' om haar fysiek te manipuleren of over het bed/door de kamer te trekken. Dat is voor degene aan wiens haren getrokken wordt erg confronterend de eerste keer. Ook zijn er (in de betaalde context) nogal wat vrouwen die nep haar dragen. Die willen helemaal niet aan hun haren aangeraakt worden.
- Billen spanken - ook hier weer, niet een enkele klets, maar met de vlakke hand slaan tot het rood/warm is, en dan af en toe 'bij slaan' om het zo te houden. Voor sommigen is dit echt 'pijn' en niet fijn. Voor anderen is het aan het tamme eind van het spectrum en alleen een beetje opwarming.
- Nipple play - wat ik bedoelde met tepelklemmen zijn geen vice grips eh. Meer iets om constant wat sensatie in de tepel te houden zonder dat je steeds een hand nodig hebt. Maar aan de reacties hier zie je ook al, dat dit voor sommigen al bijna in de categorie 'extreme SM' valt.
- Gezicht slaan - met de vlakke hand in het gezicht slaan (harder dan wat lichte klapjes); daar komt bij mij de grens ook wel in zicht. Maar sommigen vinden dat juist het opwindende aan 'gebruikt worden'. Maar als je dat doet bij iemand die het niet verwacht, of die dat niet bij 'ruig' vindt horen, dan kan het snel (heel) problematisch zijn, of de hele sessie in 1 keer verkloten. Ik zou er niet aan denken om dat te doen zonder het van tevoren heel duidelijk te bespreken.
- Spuug - nog zoiets. Als je dat doet bij iemand die er niet in toegestemd heeft, wordt dat al snel vernederend. De lijn is sowieso dun tussen wat 'vernederende' en 'geile' speekselplay is. Een rochel in iemands oog, ja dat is snel vernederend. Maar langzaam op haar gezicht laten druppen om haar toch al uitlopende mascara verder te laten lopen na keelneuken - tja. Dat hangt erg af van de omstandigheden. Maar nogmaals, dat is imo niet iets wat je over kunt laten aan 'we zien wel'.
Maar wat ik dan moeilijk vindt, zijn de dingen waarvan van tevoren aangegeven wordt dat ze ze niet willen (in gezicht slaan is zo'n ding), maar wat OK wordt zodra iedereen wat 'opgewarmd' is. Als je van tevoren zegt niet in het gezicht te slaan, dan moet je je daar ook aan houden. Maar als zij zich halverwege bedenkt, hoe ga je daar dan mee om? Ze kan wel zeggen 'sla me nu maar, ik heb me bedacht', maar dat is toch geen prettige situatie, want het wordt moeilijk om spel en realiteit uit elkaar te houden. Da's iets wat je enkel na een paar sessies kan overeen komen, en dan moet je wel heel expliciet over alle details praten, en elke keer weer (van tevoren) heel expliciet je grenzen voor die sessie aangeven.
En dan heb ik het nog niet over 'echte' BDSM, waar ik verder geen ervaring mee of behoefte toe heb. Bovenstaande valt daar volgens mij allemaal niet onder, is 'gewoon' ruig seksen. Iemand fysiek in een positie zetten, bij de enkels of keel nemen - dat zie ik niet eens als 'ruig'. Maar daar kunnen redelijke mensen over van mening verschillen lijkt me.
Maar goed, da's mijn insteek/ervaring, misschien ben ik wel veel te neurotisch. En ja, niet iedereen wil dat zo expliciet bespreken. Zou ik bij zo iemand meer initiatief moeten nemen dan? Nu moet ik ook zeggen dat ik geen 10-tallen partners gehad heb die in die richting willen spelen, dus het kan ook gewoon sample bias zijn.