Om te beginnen mag je kritiek hebben als hij terecht is, maar moet het wel opbouwend zijn, en moet je het positief benaderen. En saai is het in het skw nooit.
Dat "klagen", want echt klagen was het natuurlijk niet, ze was heel blij dat ze zo goed verdient op het moment, dat deed ze zaterdag, maar het ging over alle weekenddagen van de laatste paar weken.
Zaterdag was het inderdaad de Gay Parade, en de Oude Leeuwenrui en Brouwersvliet waren inderdaad tot ongeveer 16u00 afgesloten, maar ik kon redelijk gemakkelijk tot op de Ankerrui komen, en daar waren meerdere parkeerplaatsen vrij. Ik moest dus maar een paar honderd meter verder lopen.
Zoals ik zaterdag al schreef was het toen rustig zowel met wandelaars als met dames, maar hoewel de dames wel eens vrij stonden hebben de dames die er waren over het algemeen goed gewerkt.
Vreemd dat u nu zegt dat het zaterdag relatief rustig was, en ergens daarvoor schrijft dat zaterdag de meeste dames amper tijd hadden om iets te eten?
En als ik grove schatting maak dan was maandagnacht tegen 0:30u reeds een 70% van de ramen gewoon leeg en donker. Dat er enkele dames bezet waren en daardoor het raam leeg leek kan, maar ik heb er een dik haluurtje blijven wandelen en zag amper beweging. Op dat dik half uur heb amper 2 wanderlaars ergens weten buitenkomen.
Eerste panden begin SS waren leeg, dan wat verder tot aan de ingang van VT waren links en rechts in totaal een 5 tal dames aanwezig, In de gang van VT waren er amper een dame of 4 aanwezig. Op het pleintje van VT exact 3 ramen actief, eentje links in het midden, en rechts 2 ramen in de hoek. De rest was leeg en donker. Zo ook alle (hoek) ramen in de doorsteek naar de Verversrui. En de VT ramen aan de VV kant (links en rechts) waren allemaal leeg en donker. VV aan de onverkant was ook amper iets te zien. In de paar brede panden met 4+ ramen stond in elke pand 1 of 2 dames. Verhoogde pand over Cafe d'Anvers zat er 1 mollige. Pand ernaast zat in de 3 ramen enkele die oudere die goed zou pijpen in het linkse raam, rest leeg. Pand ernaast was leeg. De panden verderdoor naar de Vingerling waren zo goed als allemaal leeg. enkel ter hoogte van het 'pissijn' zaten 2 oudere negerinnen zoals er daar altijd wel zitten. Rechts tussen VT en de Vingerling zaten welgeteld 4 dames verspreid over de 5 panden..
In het verhoogde hoekpand (VV - Vingerling) zat welgeteld 1 donkere dame met bril. Links in de Vingerling zat 1 trans of trav met een dame ernaast waar ik niet zeker van ben of het een dame was. Overkant naast de cinema/cabines zat links 1 dame, en rechts naast de cinema tot aan het plein 3 dames verspreid over de 5 panden. Verder rechts in de Vingerling en de bocht naar de SS zaten er stuk of 8 dames vespreid over al die panden, maar meer dan de helft van de ramen was leeg en donker. Links over het pleintje was op 1 raam na alles leeg waar anders die trans/trav/mannen zitten. En het pleintje verderdoor de SS weer in zaten links en rechts amper dames. In dat stukje waren de meeste dames aanwezig, stuk of 15 mss, veel meer zal het niet geweest zijn.
Dat noem ik zielig ja. Dat is als een privehuis waar je uit amper 2 dames kan kiezen waar er normaal 15 dames beschikbaar kunnen zijn volgens hun website. Kan je er dan terecht? Ja want er zijn 2 dames. Is dat hetzelfde als keuze uit 15?
En op dit ruim half uur heb ik nauwelijks verandering gezien in de ramen. 2 wandelaars heb ik weten buitenkomen, meer beweging was er niet. Ja, beweging van dames die vertrokken.
Al die 'argumenten' van vakantie, verlof en weet ik nog wat lijken jullie zelf graag te horen om de situatie te 'verklaren'. Maar als dit uw 40 jarige ervaring is dan
begin ik soms echt te twijfelen of we het wel over hetzelfde
SKW hebben dat ik al ongeveer 33 jaar bezoek. Ik weet dat er over vroeger niet gepraat mag worden, dat is hier taboe. Maar ik herinner me van vroeger heel andere dingen vol in de zomervakantie periode. Toen kon het overdag en vooral 's nachts zo druk zijn daar dat het helemaal niet meer aangenaam was er rustig rond te lopen, alhoewel de ramen er toen allemaal propvol zaten. Er zijn tijden geweest dat je gelijk welk uur van de dag en nacht altijd grote keuze had daar.
En voor er weer commentaar op komt, ik heb geen 'heimwee naar het verleden'. Ik stel alleen vast dat ook in het
SKW de echt goede tijden blijkbaar verdwenen zijn.