Prostitutie in Spanje is een enorme zwarte economie waarin zeker 45.000 vrouwen actief zijn. Al zijn het voorzichtige schattingen. Andere rapporten houden het op 100.000 sekswerkers. De mensen, vooral vrouwen, werken in ongeveer 1500 seksclubs. Zeker 2,5 miljoen klanten maken gebruik van ze in een land, waar seks hebben met een prostituee voor veel mannen een leuke afsluiter is na een avondje stappen.
Wat hier boven staat heb ik zelf niet verzonnen maar komt van
www.NOS.NL af , het was het eerste resultaat wat ik kreeg toen ik googlede "aantal prostituees in Spanje"
Je hoort mij niet zeggen dat de NOS een betrouwbaardere bron is dan de VN , maar als twee bronnen die ideologisch niet zo gek veel verschillen van elkaar zulke uiteenlopende cijfers publiceren krab ik me toch achter mijn oren wie hier nu de mist in gaat
je vergeet dat Spanje ongeveer 65 Miljoen toeristen per jaar ontvangt. En dat daarnaast (niet tellend als toeristen) ook veel Fransen even naar het zuiden afreizen voor een avondje plezier, de Portugezen regelmatig even de grens oversteken, want het is in Spanje een stuk goedkoper, daarnaast nog nodige chauffeurs want Spanje ligt best in wat handelsroutes naar o.a. Portugal en Noord Afrika en Spanje zelf natuurlijk. Het potentieel aan klanten is dus wel een flink stuk hoger dan die 15 miljoen Spanjaarden alleen.
Die 65 miljoen zijn vooral gezinnen met kinderen of opgeschoten jongeren die hun kansen liever in de disco wagen en gemiddeld maar een week of twee blijven ,en natuurlijk een aanzienlijk deel pensionados die er overwinteren , die zijn ook wel eens geil natuurlijk maar om er nu een hele seksindustrie omheen te bouwen lijkt me wat overdreven
Wat het aantal lokale klanten aangaat het volgende , in Nederland lopen de schattingen aangaande het aantal "hoerenlopers" uiteen van 1 op 7 mannen wat dan 1,2 miljoen zou zijn tot 300000 waarbij het grote getal verklaard wordt doordat hierin iedereen meegeteld is die ooit wel eens de laatste paar jaar geweest is en het lagere getal doordat alleen de regelmatige klanten tellen
Voor zover je dat kan tellen natuurlijk , want als je met een enquete formulier op straat aan willekeurige mannen gaat vragen of en hoe vaak ze naar de hoeren gaan zullen de meesten gewoon antwoorden dat ze dat geen reet aangaat
Omgerekend per capita lijkt er niet zo gek veel verschil te zitten wat aantallen DVP's en klanten aangaat tussen Nederland en Spanje volgens mij