Serie: Meiden van de Keileweg, 25 jaar later

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik zie de link niet zo tussen de heroinehoeren van de Keileweg en Oost-Europese dvp's.
In zoverre dat de vraag is in hoeverre ze hun werk vrijwillig hebben gedaan cq doen en ja; ik zie natuurlijk ook wel dat er enorme verschillen zijn; ook qua werkomstandigheden.
Maar geen enkele Oost Europese vrouw gaat voor haar plezier naar NL om DVP te zijn. Ze zouden veel liever een goede baan in hun eigen land land hebben.

klanten zijn nu niks beter hoor. Mannen lopen hun pik achterna zonder dat hun iets interesseert wat de omstandigheden zijn.
Ok, spreek voor jezelf 😉. Ik sla alles over waar ik twijfel over misstanden
In zoverre dat de vraag is in hoeverre ze hun werk vrijwillig hebben gedaan cq doen en ja; ik zie natuurlijk ook wel dat er enorme verschillen zijn; ook qua werkomstandigheden.
Maar geen enkele Oost Europese vrouw gaat voor haar plezier naar NL om DVP te zijn. Ze zouden veel liever een goede baan in hun eigen land land hebben.
Dan kun je naar geen enkele dvp toegaan. De Nederlandse dames zijn ook vast niet in het beroep terechtgekomen waar ze als kind van droomden. Maar ongeacht de afkomst, er zijn dames die het vooral voor het geld doen en dames die het heel graag doen. Ik ken een nederlandse dame die ernaast een gewone baan heeft, maar niet wil stoppen omdat ze het heerlijk vindt om minimaal één of twee dagen mannen te ontvangen.

Laatst bewerkt:
Ik durf wel de stelling aan dat het aantal tatoeages negatief gecorreleerd is met een gelukkige jeugd en stabiel leven op latere leeftijd. Het is een schreeuw om aandacht.
Maar goed; dat is een ander onderwerp.

Natuurlijk zijn de verdiensten voor de dames hier hoog.
Maar er is geen enkele Roemeense vrouw die voor de lol naar NL gaat om DVP te zijn.
Jouw stelling klopt niet.
Heb je zelf kinderen trouwens?

Laatst bewerkt:
Ok, spreek voor jezelf 😉. Ik sla alles over waar ik twijfel over misstanden

Dan kun je naar geen enkele dvp toegaan. De Nederlandse dames zijn ook vast niet in het beroep terechtgekomen waar ze als kind van droomden. Maar ongeacht de afkomst, er zijn dames die het vooral voor het geld doen en dames die het heel graag doen. Ik ken een nederlandse dame die ernaast een gewone baan heeft, maar niet wil stoppen omdat ze het heerlijk vindt om minimaal één of twee dagen mannen te ontvangen.
Precies, maar er is geen enkele Roemeense dame die het heerlijk vindt om in NL nog een paar keer per week mannen te ontvangen.
Maar ook de NL in kwestie doet het natuurlijk wel voor het geld. Ze kan het ook gratis doen als ze het echt zo lekker vindt.

Dat alle latina's het niet voor het plezier doen maar om uit de armoede te ontkomen is begrijpelijk. Maar sommigen maken er het beste van. Zo was er Isabella, een knappe Dominicaanse, die er toch veel plezier in schiep haar klanten te behagen. De klandizie maakte haar naar Dominicaanse begrippen rijk. Vol trots liet ze mij eens foto's zien van haar prachtige huis wat ze in de Dominicaanse republiek had laten bouwen voor haar moeder en kinderen. Daarnaast had ze nog een tweede huis laten bouwen wat verhuurd werd. Op nog redelijk jonge leeftijd is ze dan ook gestopt en terug gegaan naar haar thuisland.

Het zijn niet allemaal treurige verhalen.

Dat alle latina's het niet voor het plezier doen maar om uit de armoede te ontkomen is begrijpelijk. Maar sommigen maken er het beste van. Zo was er Isabella, een knappe Dominicaanse, die er toch veel plezier in schiep haar klanten te behagen. De klandizie maakte haar naar Dominicaanse begrippen rijk. Vol trots liet ze mij eens foto's zien van haar prachtige huis wat ze in de Dominicaanse republiek had laten bouwen voor haar moeder en kinderen. Daarnaast had ze nog een tweede huis laten bouwen wat verhuurd werd. Op nog redelijk jonge leeftijd is ze dan ook gestopt en terug gegaan naar haar thuisland.

Het zijn niet allemaal treurige verhalen.
Prachtig verhaal en ik vind het oprecht mooi voor haar . Maar een verhaal maakt nog niet het recht om gebruik van vrouwen min of meer die het doen uit armoede. Veel mannen willen zich schoon praten.

Toen ik nog lang niet wandelde moest ik voor een stage naar een station waar je bij aankomst elke dag gezelschap had van deze dames, zwervers, junks en jehova's getuigen. Als ik dan aangesproken moest worden, dan door Jehova. Die gaven geen onveilig gevoel. Voor de dames stonden dan van die ouwe kleine VWbusjes op de parkeerplaats bij de stationsuitgang voor de bussen. En aangezien ik met de bus verder moest..... Ik kon me toen ook al niet voorstellen dat je zin zou hebben als ik de dames zag. Toch zag ik geregeld dat de vering van die VWbusjes werd getest. Later is het verplaatst naar een tippelzone in het buitengebied. En volgens mij zijn daar net als bij de Keileweg ook dames vermoord.

Dat begon ooit als een methadonverstrekkingsproject van de Pauluskerk. Het zat aan de huidige zijuitgang van Rotterdam Centraal/buskant en stond bekend als perron nul. Dat er ook getippeld en afgewerkt werd is me nooit opgevallen.

Daarna werd de GJ de Jongweg het nieuwe gedooggebied voor tippelen (een verkeersweg zonder bewoning met aan de overkant wel wat scholen) maar de meiden zwierven onbedoeld ook uit richting de wel bewoonde heemraadsingel, Claes de vrieslaan en tussenliggende dwarsstaten als de Binnenweg. Voor drugs konden de meiden oa terecht bij een zoon van Beb van Klaveren die overigens best een geschikte pief was en zijn zaakjes goed op orde had ook qua overlast. Je moest hem niet belazeren maar anders had je een goede aan hem. Als iemand een geschil had met een van de meiden zocht hij eerst uit hoe het echt zat en je kon dan maar beter de waarheid hebben verteld. Een van de meiden vertelde me ooit hoe hij bij het stoplicht om de hoek iemand met wie hij kennelijk nog een appeltje te schillen had sommeerde om uit de auto te komen en toen die daar meermaals geen gehoor aan gaf sloeg hij hem in een klap neer, dwars door het autoraampje heen.

Dat uitwaaieren naar bewoond gebied en bijbehorende overlast was aanleiding voor de gemeente om de gedoogzonne te verplaatsten naar de keileweg, een industriegebied waar eventuele uitwaaiering minder kwaad kon, al hoefden de meiden op enig moment enkel het oude spoorterrein maar over te steken om het dichtstbijzijnde drugspand te bereiken want de dealers volgden al snel (al werd er op straat ter plekke ook het nodige verhandeld). In naburige wijken bestond de overlast vooral uit drugspanden en bijbehorende aanloop.

De keileweg was maar een treurige bedoeling, afgezien van een huiskamerproject waarbij de meiden droog en warm en veilig voor stalkers binnen konden zitten al werd dat op enig moment geloof ik weer gestopt.

Veel hing af van de mate van verslaving en de vraag hoe lang ze al zonder zaten. Naarmate ze langer niet gebruikt hadden werd het hoopje ellende dat ze al waren groter en groter en voelden ze zich zieker en zieker. Er waren hufters die daar op kickten en/of misbruik van maakten. Dan vroeg zo'n meid bijv. 15, - of 20,- en dan gingen die gasten in dure mercedesen net zo lang rondjes rijden tot ze niet meer op haar benen kon staan en in prijs zakte naar 10,- of minder, ondertussen wel voor een kapitaal aan benzine verbruikend.

Laatst bewerkt:
De Keileweg reed je met de auto op, maar verderop op de parkeerplaats werden de heren afgewerkt.

Daar was een dijk waar je op kon lopen. Dus je kon van boven gewoon in de auto 🚗 naar binnen kijken.

Dus je zag bewegende billen en hoofden als ze het licht 🔦 in de auto aan hadden.... 😳

Ik zat vroeger op de avondschool op de G.J. de Jongweg. Ik keek m'n ogen uit! Ik herriner een bloedmooie zwarte dame waar wij onderling discussies hadden of het een man of een vrouw was.

Op een keer was het nagenoeg leeg, en ik begreep dat op die dag van de maand de uitkeringen werden overgemaakt, dus hadden de meeste even genoeg geld.

Over mannen met een uitkering zei één van die meiden ook iets.
Kun je nagaan dat er niets nieuws onder de zon is, waar het de prijzen van de dames aangaat, maar er daar het besef was dat sommigen dus echt moesten sparen om een meisje te bezoeken.

Voordat die oorspronkelijke reportage over de Keileweg werd uitgezonden, had ik ook niet echt een goed beeld van de omvang van zoiets. Berichten rond overlast in Groningen kwamen in het nieuws, maar hoeveel mensen daar op afkwamen, daar kon je je niet echt iets bij voorstellen. Totdat ik eens in de avond per trein richting Haarlem (of Zaandam?) onderweg was.
Een grote stoet auto's beneden (Theemsweg) aan de dijk maakte duidelijk wat de omvang was...
In 1996 opende de gemeente Amsterdam, net als eerder al de gemeentes Den Haag, Rotterdam en Utrecht, een tippelzone, vermoedelijk om overlast te verminderen, misschien ook om de veiligheid en werkomstandigheden van de prostituees te verbeteren. De zone functioneerde vanaf het begin slecht en werd eind 2003 gesloten.

Terug
Bovenaan Onderaan