Jij gaat er geen gedoe mee krijgen. Dame waarschijnlijk ook niet (dwz: niet als ze buitenlands is, dan gaan ze er niet te veel energie in steken). Een vaste Oost-Europese dame van mij is dat ook overkomen. Een soort hulporganisatie kwam kijken of dames minderjarig waren en of er signalen van dwang waren.
Vind je dat dan niet normaal? Er zijn plaatsen genoeg waar je als dame van om het even welke herkomst op een legale manier aan de slag kan als sekswerker.
Degenen die voor korte tijd ontvangen op een of ander wat 'obscuur' adres, bv in een rijhuisje, een wat afgeleefd pand, een vaak niet al te fris appartementje, soms een airbnb of 'zakenkamers, enz, dat zijn haast altijd voorbeelden van dames die in een netwerk uitgezet worden en die binnen dat netwerk 'circuleren' tussen verschillende steden. Onnodig te zeggen dat de hoofdbedoeling hier is: onder de radar blijven. Een combinatie van pooierij en zwartwerk.
Bij die lokale politie zijn de meeste van die adresjes bekend, maar er wordt doorgaans enkel gereageerd als er klachten van overlast zijn, of als de dame en/of de organisatie het té bont maakt. Mochten deze situaties echt allemaal uitgezuiverd worden, dan zou bij websides als Redlights, Kinky enz het aanbod heeeeeeel magertjes worden...
Die hulp wordt steevast afgeslagen en dan begin je als hulporganisatie verder ook niets.
De verhaallijn verloopt meestal net iets anders. Er wordt geprobeerd om met hulporganisaties in contact te komen en om ergens van 'te kunnen genieten'. Die organisaties komen dat wel eens 'controleren' over welke zogenaamde hulpbehoevende mensen het gaat, en dan wordt natuurlijk dikwijls vastgesteld dat er valse argumenten werden aangehaald. En dan komt er geen hulp, geen uitkering...
Dame kon haar zuurverdiende centen uitgeven aan een hotel totdat ze enkele dagen later elders een nieuwe werkplek vond.
Het risico van zo te werken natuurlijk. Rij met je auto zonder geldig kenteken of zonder verzekering. Je wordt tegengehouden en men neemt je auto in beslag. Dan kan je enkele dagen je 'zuur verdiende centen' uitgeven aan bussen, treinen of taxi's tot je ergens een andere auto kan vinden om illegaal mee te rijden.
Ik las het nieuws over de politie-inval een dag nadat ik zelf bij haar geweest was. Later nog met haar erover gesproken. Ze vond de politie behoorlijk intimiderend, zei ze. Daarom hakte de gebeurtenis er best in. En dat terwijl ze uit een land komt dat denk ik wel een rijke traditie kent van intimiderende gezagsdragers.
Verwachtte die dame dan de politie haar op de koffie ging vragen, met een koekje en een gezellige babbel? De hamvraag is hier: in hoeverre was die dame zelf schuld aan de situatie, of was het een organisatie die er achter zat en die in geval van problemen de dames lekker zelf laat opdraaien voor de shit. Aan ons, wandelaars, gaan de dames dat niet naar waarheid komen vertellen hoor.