Schimmigheid rondom thuisontvangst

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Probeer het skw eens, daar zal je zeker je goesting wel vinden! En daar is niets schimmigs aan.
Schrikt Antwerpen je af, dan kan je ook een luchthaven bezoeken. In België bij voorkeur Charleroi. Je kan daar vaak wat Schipperskwartier-dames zien passeren, op weg naar huis, of op terugweg naar Antwerpen. Ryanair en Wizzair leven er voor een stuk van :)

daarom stikt het hier van de Poolse Roemeense en Bulgaarse kentekens..
Je vergeet dan dat er heel wat Roemenen zijn die hier komen werken. Vooral de bouwsector is populair. Het is geen uitzondering dat bv Roemeense koppels per auto naar hier komen, en dat de man gaat werken en de vrouw sekswerk doet. Dat is iets helemaal anders dan een Oosteuropese vrouw die hier komt sekswerk doen en begrijpelijkerwijze regelmatig eens over en weer naar haar thuisland wil.

Hoewel ik tegenwoordig meestal naar privéhuizen ga en daar Nederlandse vrouwen date, is er nog één Oost-Europese dame die ik via privéontvangst bezoek. Omdat deze thuisontvangst toch met schimmigheid is omgeven wil ik dit minimaal houden. Maar met de dame in kwestie heb ik een erg fijne klik, daarom wil ik de bezoekjes aan haar niet missen.

Desalniettemin besef ik dat deze tak van sekswerk niet koosjer is. Dames komen via obscure netwerken aan hun werkruimte, waar ze illegaal werken (illegaal is overigens niet hetzelfde als gedwongen). Met mijn Oost-Europese dame mijd ik deze gespreksonderwerpen bewust, het is toch ietwat beladen. Het is een soort ongeschreven regel: je hebt het daar niet over.

Toch vraag ik me af hoe het zit. Hoe komen ze aan hun werkruimte en waarom gaat dat soms zo lastig? Hoe reizen ze eigenlijk hiernaartoe en weer terug? Wat doen ze met dat contante geld? Ik breng altijd een presentje mee voor dames, maar mijn Oost-Europese geef ik nooit een parfum oid. Dit omdat de douane op het vliegveld dat toch weer afpakt. Maar reizen ze eigenlijk wel met het vliegtuig?

Dat soort vragen. Ik ben toch benieuwd. Weet iemand er iets van?
In België is het redelijk makkelijk om een werkplaats te vinden.
Er zijn veel huiseigenaren die aan DVP's verhuren. Ook studentenkamers worden verhuurd maar dan aan een veelvoud die studenten betalen.
Ik ken een locatie waar een studio €90 per dag kost. Een ander dame betaald €1500 per maand voor een slaapkamer, keuken, badkamer. De keuken en badkamer wordt gedeeld met een andere kamer die aan €500 per week verhuurd wordt.
Op een andere locatie verhuren ze een gezinswoning. Een DVP betaald €600 per week.

je kunt een gemiddelde 23 jarige Roemeense meid die hier als dvp komt werken ,niet vergelijken met het meiske wat hier op de uni zit..
en misschien in haar vrije tijd wat bij de AH werkt of op een terras van een cafe..
als je van het platteland of kleine stad van daar komt met 0 perspectief ..dan zit je anders in elkaar..
die zijn met 18 jaar al helemaal bij de les..
ok ,wiskundige raadsels oplossen zal niet lukken..maar streetwise zijn ze al heel wat verder
waar dat ze vandaan komt en wat ze gestudeerd heeft doet er mij niet toe. Is heb gewoon het liefste een simpel meisje. Ik wil geen chichi vrouw zowel als dvp als voor een relatie.

het is niet omdat je hier geboren bent en hier naar school gegaan bent. Dat je daarom beter bent/ meer bent dan iemand uit oost-europa of gelijk waar uit de wereld.

perspectief heeft iedereen. Iedereen krijgt zijn perspectief door hoe hij/zij op gegroeid zijn, waar, welke scholen hij of zij gezeten hebben.

Reeds nog wat vreemds meegemaakt. Afgesproken met dame. Kom op locatie, was enigszins te vroeg dus even rond gereden. Toen ik eenmaal weer op parkeerplaats stond bij locatie kwam er politie aan. Die gingen naar binnen, zelf toen weggegaan. Uiteindelijk gebeld door de politie wat ik hier precies deed en wat mijn bedoelingen waren. Ze hadden een melding gekregen van een verdachte situatie. Aangegeven dat ik wachtte op een bekende. Achteraf blijkt dat een buurvrouw had gebeld omdat ze dus wist dat de dame mensen ontving. Dame in kwestie moet ook haar appartement plek verlaten. Hoop dat ik verder hier geen gedoe mee ga krijgen. Lijkt me niet overigens.

Toch vraag ik me af hoe het zit. Hoe komen ze aan hun werkruimte en waarom gaat dat soms zo lastig?

Banken weigeren zaken te doen met de seksbranche

Als jij pandeigenaar bent, en je zou willens en wetens verhuren aan sekswerkers, dan krijg je de grootste problemen. Niet alleen met de gemeente, maar ook met je bank en hypothecaire financier. De bank doet vervolgens melding aan het FIU te Zoetermeer. Niemand zit op dit soort gedoe te wachten.

Citaat: "Voor sekswerkers zijn de criteria waarop zij als nieuwe klant worden beoordeeld vooraf niet duidelijk. Banken zien prostitutie als een branche met een hoog risico op uitbuiting en mensenhandel. Daarvoor baseren ze zich op schattingen uit 2014 van de Financial Intelligence Unit (FIU) – een organisatie van analisten die witwaspraktijken onderzoekt – die niet specifiek over Nederland of over de sekswerkbranche gaan. Dat blijkt uit onderzoek van Pointer naar de algemene voorwaarden en acceptatiecriteria van banken."

Link: https://pointer.kro-ncrv.nl/banken-weigeren-zaken-te-doen-met-de-seksbranche

Reeds nog wat vreemds meegemaakt. Afgesproken met dame. Kom op locatie, was enigszins te vroeg dus even rond gereden. Toen ik eenmaal weer op parkeerplaats stond bij locatie kwam er politie aan. Die gingen naar binnen, zelf toen weggegaan. Uiteindelijk gebeld door de politie wat ik hier precies deed en wat mijn bedoelingen waren. Ze hadden een melding gekregen van een verdachte situatie. Aangegeven dat ik wachtte op een bekende. Achteraf blijkt dat een buurvrouw had gebeld omdat ze dus wist dat de dame mensen ontving. Dame in kwestie moet ook haar appartement plek verlaten. Hoop dat ik verder hier geen gedoe mee ga krijgen. Lijkt me niet overigens.
Jij gaat er geen gedoe mee krijgen. Dame waarschijnlijk ook niet (dwz: niet als ze buitenlands is, dan gaan ze er niet te veel energie in steken). Een vaste Oost-Europese dame van mij is dat ook overkomen. Een soort hulporganisatie kwam kijken of dames minderjarig waren en of er signalen van dwang waren. Die hulp wordt steevast afgeslagen en dan begin je als hulporganisatie verder ook niets. Dame kon haar zuurverdiende centen uitgeven aan een hotel totdat ze enkele dagen later elders een nieuwe werkplek vond.
Ik las het nieuws over de politie-inval een dag nadat ik zelf bij haar geweest was. Later nog met haar erover gesproken. Ze vond de politie behoorlijk intimiderend, zei ze. Daarom hakte de gebeurtenis er best in. En dat terwijl ze uit een land komt dat denk ik wel een rijke traditie kent van intimiderende gezagsdragers.

Jij gaat er geen gedoe mee krijgen. Dame waarschijnlijk ook niet (dwz: niet als ze buitenlands is, dan gaan ze er niet te veel energie in steken). Een vaste Oost-Europese dame van mij is dat ook overkomen. Een soort hulporganisatie kwam kijken of dames minderjarig waren en of er signalen van dwang waren.
Vind je dat dan niet normaal? Er zijn plaatsen genoeg waar je als dame van om het even welke herkomst op een legale manier aan de slag kan als sekswerker.

Degenen die voor korte tijd ontvangen op een of ander wat 'obscuur' adres, bv in een rijhuisje, een wat afgeleefd pand, een vaak niet al te fris appartementje, soms een airbnb of 'zakenkamers, enz, dat zijn haast altijd voorbeelden van dames die in een netwerk uitgezet worden en die binnen dat netwerk 'circuleren' tussen verschillende steden. Onnodig te zeggen dat de hoofdbedoeling hier is: onder de radar blijven. Een combinatie van pooierij en zwartwerk.

Bij die lokale politie zijn de meeste van die adresjes bekend, maar er wordt doorgaans enkel gereageerd als er klachten van overlast zijn, of als de dame en/of de organisatie het té bont maakt. Mochten deze situaties echt allemaal uitgezuiverd worden, dan zou bij websides als Redlights, Kinky enz het aanbod heeeeeeel magertjes worden...
Die hulp wordt steevast afgeslagen en dan begin je als hulporganisatie verder ook niets.
De verhaallijn verloopt meestal net iets anders. Er wordt geprobeerd om met hulporganisaties in contact te komen en om ergens van 'te kunnen genieten'. Die organisaties komen dat wel eens 'controleren' over welke zogenaamde hulpbehoevende mensen het gaat, en dan wordt natuurlijk dikwijls vastgesteld dat er valse argumenten werden aangehaald. En dan komt er geen hulp, geen uitkering...
Dame kon haar zuurverdiende centen uitgeven aan een hotel totdat ze enkele dagen later elders een nieuwe werkplek vond.
Het risico van zo te werken natuurlijk. Rij met je auto zonder geldig kenteken of zonder verzekering. Je wordt tegengehouden en men neemt je auto in beslag. Dan kan je enkele dagen je 'zuur verdiende centen' uitgeven aan bussen, treinen of taxi's tot je ergens een andere auto kan vinden om illegaal mee te rijden.
Ik las het nieuws over de politie-inval een dag nadat ik zelf bij haar geweest was. Later nog met haar erover gesproken. Ze vond de politie behoorlijk intimiderend, zei ze. Daarom hakte de gebeurtenis er best in. En dat terwijl ze uit een land komt dat denk ik wel een rijke traditie kent van intimiderende gezagsdragers.
Verwachtte die dame dan de politie haar op de koffie ging vragen, met een koekje en een gezellige babbel? De hamvraag is hier: in hoeverre was die dame zelf schuld aan de situatie, of was het een organisatie die er achter zat en die in geval van problemen de dames lekker zelf laat opdraaien voor de shit. Aan ons, wandelaars, gaan de dames dat niet naar waarheid komen vertellen hoor.

Jij gaat er geen gedoe mee krijgen. Dame waarschijnlijk ook niet (dwz: niet als ze buitenlands is, dan gaan ze er niet te veel energie in steken). Een vaste Oost-Europese dame van mij is dat ook overkomen. Een soort hulporganisatie kwam kijken of dames minderjarig waren en of er signalen van dwang waren. Die hulp wordt steevast afgeslagen en dan begin je als hulporganisatie verder ook niets. Dame kon haar zuurverdiende centen uitgeven aan een hotel totdat ze enkele dagen later elders een nieuwe werkplek vond.
Ik heb dit ook een keer meegemaakt. Alleen ging dit om hotelontvangst. Gelukkig was ik net klaar met de 1e ronde toen er op de deur geklopt werd. Politie . Ik moest me aankleden en moest op de gang nog wat vragen beantwoorden. Daarin vertelde zij dat zij inderdaad gingen inspecteren of de dame niet minderjarig is en of er sprake is van mensenhandel. Dat was gelukkig niet het geval. Ze zeiden nog dat het niet strafbaar is, wel is het zo dat het niet "vergund" is. Voordat ik mocht vertrekken controleerden zij nog of ik de dame nog wat geld verschuldigd was. Dat vond ik wel netjes van hun. Toen mocht ik vertrekken.

Ben er niet echt van geschrokken maar vond het ook zeker niet relaxed. Heeft toch wel even geduurd voordat ik weer aan bezoek via kinky heb gedaan. Later nog contact gehad met de dame en zij is er ook met de schrik vanaf gekomen. Wel wil ze me niet meer ontmoeten waar ik wel van baal want het was een van de betere. Denk nog geregeld aan haar terug.

Oja en de tweede ronde ben ik ook misgelopen 😉

Vind je dat dan niet normaal? Er zijn plaatsen genoeg waar je als dame van om het even welke herkomst op een legale manier aan de slag kan als sekswerker.
In een privéhuis betaal je een deel van je verdiende geld aan het huis. En ze moeten belasting afdragen. Daarnaast moeten buitenlandse dames natuurlijk ook een verblijfsplek hebben, want als zo'n privéhuis om een uur of 22:00 sluit, moet iedereen gewoon weg. Ook een dure grap. Zo houden ze weinig over.

De dame die ik bezoek, is meestal maar zo'n 3 à 4 weken in Nederland en dan weer een paar maanden thuis. Voor die korte tijd gaat ze niet bij een privéhuis aan de slag waar ze veel minder aan overhoudt dan in het illegale circuit.

Deze dame werkt niet gedwongen en heeft helemaal de controle over haar agenda. Illegaal en gedwongen zijn niet hetzelfde, er zijn zat (met name) Oost-Europese dames die dit een aantal jaar doen om bijvoorbeeld een huis of opleiding van te betalen. Of om voor hun familie te zorgen.

OK, het is illegaal en als je illegaal werkt, is een politie-inval een risico van het vak. Fair enough. En natuurlijk weet zij dat ook gewoon. Maar omdat ik haar al een paar jaar bezoek en haar graag mag, kijk er toch met een andere bril tegenaan. Wettelijk gezien mag er natuurlijk gewoon tegen opgetreden worden, maar als persoon gun ik haar zo'n inval niet.
Ik heb dit ook een keer meegemaakt. Alleen ging dit om hotelontvangst. Gelukkig was ik net klaar met de 1e ronde toen er op de deur geklopt werd. Politie .
Ik heb dit ook ooit in een hotel meegemaakt. Gelukkig was het niet de politie, maar het hotelpersoneel dat ineens op de deur bonkte. Het viel op dat er zoveel mannen naar binnen liepen bij haar. Ik stond in mijn blote kont verstopt in de badkamer terwijl zij hen te woord stond, ze zagen mij niet. Vrij awkward allemaal. Ze moest stante pede uitchecken. Ik vertrok uiteindelijk via de zijdeur de straat op, ze zat gelukkig op de begane grond. Ze keek mij heel boos aan, alsof het mijn schuld was. Maar als klant krijg je nu eenmaal de schuld als zoiets gebeurt...
We waren nog maar bij het voorspel toen het gebeurde. Ik ging weg en vroeg mijn geld maar niet meer terug, wegwezen was het enige wat telde.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan