Prijzen van 2023/2024

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Opmerkingen over prijzen in recensie topics zijn dan ook niet toegestaan, terecht imo. Hier kan er wel over gediscussieerd worden, ik noem ook geen dames bij naam hier, dit betreft niet één of twee dames, over de algehele lijn zijn prijzen verhoogd.
In de meeste gevallen zijn de CAO-lonen ook verhoogd, dus waarom zouden de dames daar niet in meegaan?
 
Wat zijn CAO lonen?
Een cao is een collectieve arbeids overeenkomst zoals feestje al noemt

In Nederland is dat vaak per sector een document met afspraken tussen vakbonden,werkgevers en werknemers over zaken als loon, pauzes etc. Die documenten hebben een bepaalde looptijd waarna weer onderhandeld moet worden.

Een relatief vast onderdeel van een cao zijn zogeheten salarisschalen. Dit houdt in dat functie x valt in schaal y en dus iets verdient bijvoorbeeld tussen de 2 en 3K bruto per maand.
Binnen die schaal heb je zogeheten treden oftewel stapjes
Dus bijvoorbeeld een trede is van 2150 bruto naar 2500 bruto (voorbeeld).

Nu komt het:
Omdat de inflatie (extreem) hoog is geweest ruiken de vakbonden terecht kansen om de inflatie te verwerken in de lonen wanneer nieuw onderhandelt wordt.
Immers als alles 10 procent stijgt en jouw loon stijgt niet mee, dan wordt je feitelijk steeds armer.

Nu moet ik wel de kanttekening plaatsen dat niet ieder bedrijf is aangesloten bij een cao en dus dat sommige bedrijven hun eigen cao hebben.

Ja dit is allemaal off topic en ja ik ga soms kort door de bocht maar dan is het iig voor iedereen duidelijk wat met cao bedoelt wordt
 
Hun kosten zijn ook aanzienlijk gestegen. Dat vergeet je erbij te melden.
Daarom huren ze ook met een groepje dvp's een huis zodat ze niet veel hoeven te betalen en lingerie is zo duur nog niet zeker niet als je veel euro verdient als zij hier doen. Inflatie is gestegen maar niet zoveel gestegen als de dvp's doen vermoeden maar nogmaals begrijpelijk van de dvp's kant dat ze dit proberen en als het ze nog lukt ook waarom niet. Maar jij doet alsof ze het moeilijk hebben en genoodzaakt zijn dit te doen wat niet juist is want hebzucht speelt hier ook een grote rol en dat mag ook gezegd worden.
 
Immers als alles 10 procent stijgt en jouw loon stijgt niet mee, dan wordt je feitelijk steeds armer.
en vervolgens zijn de bedrijven weer genoodzaakt om hun prijzen te verhogen omdat de kosten gestegen zijn en dan mot het loon weer omhoog etc.etc.

En zo hebben we dan een loon-prijs-spiraal te pakken..

En dan betalen we binnenkort 500 euro voor 60 minuten plezier
Maar dat maakt niet uit want we verdienen immers allemaal 10k/mnd

Alles is relatief
 
en vervolgens zijn de bedrijven weer genoodzaakt om hun prijzen te verhogen omdat de kosten gestegen zijn en dan mot het loon weer omhoog etc.etc.

En zo hebben we dan een loon-prijs-spiraal te pakken..

En dan betalen we binnenkort 500 euro voor 60 minuten plezier
Maar dat maakt niet uit want we verdienen immers allemaal 10k/mnd

Alles is relatief
Zeker is alles relatief maar uiteindelijk moet je jezelf afvragen is het de waarde nog waard ?

Van een loon prijs spiraal is (vooralsnog) geen sprake.

Uiteindelijk moet je alles corrigeren naar inflatie, immers 500 euro tien jaar geleden is nu met inflatie 600 euro (verzonnen bedragen)
 
Een cao is een collectieve arbeids overeenkomst zoals feestje al noemt

In Nederland is dat vaak per sector een document met afspraken tussen vakbonden,werkgevers en werknemers over zaken als loon, pauzes etc. Die documenten hebben een bepaalde looptijd waarna weer onderhandeld moet worden.

Een relatief vast onderdeel van een cao zijn zogeheten salarisschalen. Dit houdt in dat functie x valt in schaal y en dus iets verdient bijvoorbeeld tussen de 2 en 3K bruto per maand.
Binnen die schaal heb je zogeheten treden oftewel stapjes
Dus bijvoorbeeld een trede is van 2150 bruto naar 2500 bruto (voorbeeld).

Nu komt het:
Omdat de inflatie (extreem) hoog is geweest ruiken de vakbonden terecht kansen om de inflatie te verwerken in de lonen wanneer nieuw onderhandelt wordt.
Immers als alles 10 procent stijgt en jouw loon stijgt niet mee, dan wordt je feitelijk steeds armer.

Nu moet ik wel de kanttekening plaatsen dat niet ieder bedrijf is aangesloten bij een cao en dus dat sommige bedrijven hun eigen cao hebben.

Ja dit is allemaal off topic en ja ik ga soms kort door de bocht maar dan is het iig voor iedereen duidelijk wat met cao bedoelt wordt
In belgië is het de index. Waneer die overschreden word stijgen de lonen 2%.

Op mijn vader was er een CAO maar die ging meer over aspraken rond als ze na 2 u werken pauze nemen dat ze naar huis mogen waneer de boot afgewekt was. En toch een volle shift betaald werden.
 
Moeten dames het vooral hebben van nieuwe klanten of vaste klanten? Als je een vrouw vraagt voor hoeveel ze zich laat neuken door een willekeurige kerel zal ze een x bedrag opnoemen. als nieuwe wandelaar denk je dat een 'lekker wijf' voor 300 euro kunnen neuken geen geld is. Denk ik zomaar dan ;-) Dus mogelijk hebben ze het van veel verschillende nieuwe klandizie.
 
Zeker is alles relatief maar uiteindelijk moet je jezelf afvragen is het de waarde nog waard ?

Van een loon prijs spiraal is (vooralsnog) geen sprake.
Dat laatste zal niet iedereen het mee eens zijn 🤪

En of iets de waarde nog waard is... dat is natuurlijk het hele begrip van economie en inflatie in een notendop.

Lekker off topic, maar volgens mij moet je daar niet te veel mee bezig zijn, anders word je maar ongelukkig.

In 2016 deed ik met een groepje een IT-klus voor een Start-up. Klus afgerond en hij kon alleen in Bitcoin betalen. Wij helemaal over de zeik, want wat moesten wij in godsnaam met die meuk. Maar laten staan, want niet nodig en opeens ging de koers maal 10. Ik blij. In 2020 moest ik mijn vrouw na de scheiding uitkopen, ikke dolblij dat ik die Bitcoins had, want inmiddels was de oorspronkelijke koers maal 30 en kon ik mooi de helft verkopen en haar uitkopen. Vervolgens ging de koers nog eens maar 5, dus ik weer over de zeik want door dat k.twijf had ik die koersstijging gemist. Moraal van dit verhaal: altijd maar denken in termen van geld en banksaldo word je geen gezelliger mens van. En mijn ex is geen k.twijf...
 
Dat wil ik zeker van je aannemen.
Inflatie over vorig jaar was 3,8%, dan is een stijging van €120/30 naar €150/30 toch excessief? Of zijn hun kosten ook véél harder gestegen dan gemiddeld? Indien ja dan ben ik benieuwd waar dit dan in zit.
Wat je ook niet moet vergeten is dat een heleboel dames ook hun extra's hebben verhoogd als jij dat erbij optelt zijn de prijzen enorm gestegen.
 
Laatst bewerkt:
Dat laatste zal niet iedereen het mee eens zijn 🤪

En of iets de waarde nog waard is... dat is natuurlijk het hele begrip van economie en inflatie in een notendop.

Lekker off topic, maar volgens mij moet je daar niet te veel mee bezig zijn, anders word je maar ongelukkig.

In 2016 deed ik met een groepje een IT-klus voor een Start-up. Klus afgerond en hij kon alleen in Bitcoin betalen. Wij helemaal over de zeik, want wat moesten wij in godsnaam met die meuk. Maar laten staan, want niet nodig en opeens ging de koers maal 10. Ik blij. In 2020 moest ik mijn vrouw na de scheiding uitkopen, ikke dolblij dat ik die Bitcoins had, want inmiddels was de oorspronkelijke koers maal 30 en kon ik mooi de helft verkopen en haar uitkopen. Vervolgens ging de koers nog eens maar 5, dus ik weer over de zeik want door dat k.twijf had ik die koersstijging gemist. Moraal van dit verhaal: altijd maar denken in termen van geld en banksaldo word je geen gezelliger mens van. En mijn ex is geen k.twijf...
Fijn dat je hebt kunnen cashen met crypto. Meen ik oprecht.
Oud collega van me had miljonair kunnen zijn erdoor, ware het niet dat ie de harde schijf kwijt is geraakt waar de munten opstonden.
Q
De reden waarom ik expliciet aangeef off topic te gaan is vanwege een incident met een bepaald topic in Dames aan het woord wat onterecht om die reden tijdelijk gesloten werd.

Ben zelf (ook) IT-er met wat crypto en mag zeker niet klagen over mn salaris. Kan ik elders of voor mezelf beginnen veel meer verdienen ? Zeker kan handig 3x zoveel verdienen als nu maar vind het prima zo 😁
 
Zeker kan handig 3x zoveel verdienen als nu maar vind het prima zo 😁
Groot gelijk. Als het goed is is het goed.
Zelf ben ik zelfstandig en probeer ik niet meer dan 1000 uur per jaar te werken. Ik verhuur me aan de hoogstbiedende. Soms is dat rechtstreeks voor een bedrijf, vaak via een pooier (ik geloof dat ze zichzelf anders noemen overigens) :ROFLMAO:

En die Bitcoins... die staan daar prima. Het voelt als money I didn't earn en ik heb het gelukkig niet nodig nu. Appeltje voor de dorst ofzo.. (kluis staat in de cloud, dus geen nachtmerrie-scenario's voor mij hopelijk)
 
Een cao is een collectieve arbeids overeenkomst zoals feestje al noemt

In Nederland is dat vaak per sector een document met afspraken tussen vakbonden,werkgevers en werknemers over zaken als loon, pauzes etc. Die documenten hebben een bepaalde looptijd waarna weer onderhandeld moet worden.

Een relatief vast onderdeel van een cao zijn zogeheten salarisschalen. Dit houdt in dat functie x valt in schaal y en dus iets verdient bijvoorbeeld tussen de 2 en 3K bruto per maand.
Binnen die schaal heb je zogeheten treden oftewel stapjes
Dus bijvoorbeeld een trede is van 2150 bruto naar 2500 bruto (voorbeeld).

Nu komt het:
Omdat de inflatie (extreem) hoog is geweest ruiken de vakbonden terecht kansen om de inflatie te verwerken in de lonen wanneer nieuw onderhandelt wordt.
Immers als alles 10 procent stijgt en jouw loon stijgt niet mee, dan wordt je feitelijk steeds armer.

Nu moet ik wel de kanttekening plaatsen dat niet ieder bedrijf is aangesloten bij een cao en dus dat sommige bedrijven hun eigen cao hebben.

Ja dit is allemaal off topic en ja ik ga soms kort door de bocht maar dan is het iig voor iedereen duidelijk wat met cao bedoelt wordt
Ik ben kaderlid bij een vakbond en reserve lid van het onderhandelingsteam voor de cao onderhandelingen. Best leuk om te doen.
 
Volgend jaar gaan ze verder stijgen daar kun je op rekenen. De wandelaars betalen toch wel de gevraagde prijs die zijn te geil om te weigeren, dus begrijpelijk van de dvp's kant dat ze steeds blijven verhogen zij hebben de macht.
Het wordt er niet eenvoudiger op om een dame te vinden die acceptabele prijzen rekent. Ze mogen dan de macht hebben, als ik als klant verder zoek is het pech voor ze.
 
Opmerkingen over prijzen in recensie topics zijn dan ook niet toegestaan, terecht imo. Hier kan er wel over gediscussieerd worden, ik noem ook geen dames bij naam hier, dit betreft niet één of twee dames, over de algehele lijn zijn prijzen verhoogd.
Dit onderwerp gaat over prijzen dus hier kan er gewoon over geschreven worden. Persoonlijk vind ik 150 voor een half uur en 250 voor 1 uur aan de hoge kant. Ik betaal het in ieder geval niet. Ieder is natuurlijk vrij om dit te doen.

Maar ik denk al snel bij tarieven van 200 tot 250 euro per uur daar moet een gemiddeld persoon wel 1 dag voor werken. Misschien soms meer.

Ik vind het wel jammer dat ik naar sommige dames niet kan gaan die misschien wel interessant zijn. Maar ja ik heb een budget.

Toch zijn er onder de 150 per half uur ook nog leuke dames te vinden. Maar het wordt wel iets moeilijker de laatste tijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan