Hoe inhoudelijk wil je de verklaring hebben? Die is simpel: omdat het kan en we in een kapitalistische economie leven waar winstmaximalisatie doorgaans het doel is. Je bent het alleen niet met het motief achter de verklaring eens volgens mij, maar dat maakt de verklaring an sich niet minder valide.
Het voorbeeld dat je eerder aanhaalde van die Alexa, die van 150 naar 250 per uur is gegaan, waarom zou ze het niet doen? Kennelijk stond haar telefoon dusdanig roodgloeiend dat ze haar tarief bijna kon verdubbelen, zonder daar in inkomsten op achteruit te gaan.
Laat ik hem dan omdraaien: ik heb nog niemand gezien die een logische verklaring kan geven waarom een dame niet meer zou vragen voor het leveren van een gewilde, behoorlijk intieme dienst als er genoeg mensen zijn die dat willen betalen. Veel verder dan graaiflatie, het is zulk makkelijk werk, kosten zijn niet hoog etc. komt het niet.
Als het echt allemaal wel meevalt en zo makkelijk verdiend is zou ik zeggen; bied jezelf aan achter het station voor een 150e/uur, zwart natuurlijk, en volgens je berekeningen kan je over twee jaar met pensioen. Wat houdt je tegen?
Het antwoord is natuurlijk dat je het niet wil, net zoals heel veel dames het niet willen en degenen die het wel doen dat alleen doen tegenover een goede, financiële beloning..het aanbod is daarmee nog steeds schaars, want wat zijn die paar duizend dames op Kinky nou op een bevolking van miljoenen mannen? Wat een goede financiële beloning is, is subjectief, maar ik moet het eerste commerciële bedrijf nog tegenkomen dat bewust heel veel marge laat liggen wanneer de markt kennelijk bereidt is veel meer te betalen voor hun dienst of product.