Ik las onlangs een artikel in de krant over een BV homo die HIV had opgelopen. PrEP kwam ter sprake (pre-exposie profylaxe) een pil die overdracht van hiv voorkomt. Blijkbaar iets voor mensen die vaak verschillende partners hebben en moeite hebben om een condoom altijd te gebruiken. Vandaar een bekend iets in het gay milieu. Maar als ik dat las, is dat eigenlijk een behandeling die preventief wordt genomen om te voorkomen dat je bij onveilige sex HIV kan oplopen. Beschermt niet tegen andere soa's.
Vandaar dat ik mij eigenlijk afvraag, als zo een behandeling bestaat, waarom gebruiken niet meer mensen (hetero mensen, en zeker wij die DVP's bezoeken) deze kuur. Mij lijkt het dat met deze pil als je de kuur goed volgt je onmogelijk HIV kan oplopen, wat toch een enorm veilig gevoel moet geven als je een DVP bezoekt.
Vandaar dat ik mij eigenlijk afvraag, als zo een behandeling bestaat, waarom gebruiken niet meer mensen (hetero mensen, en zeker wij die DVP's bezoeken) deze kuur. Mij lijkt het dat met deze pil als je de kuur goed volgt je onmogelijk HIV kan oplopen, wat toch een enorm veilig gevoel moet geven als je een DVP bezoekt.
Laatst bewerkt door een moderator: