Overgevoelige Dvp's

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Fritsie

Newbie
10
17/10/23
10
1
Beste Allen,
Ik loop regelmatig tegen dames aan die volgens mij wel heel erg gevoelig zijn voor mijn taalgebruik via WhatsApp.
Het maakt ook niet echt uit of het een Nederlandse, Belgische of Oosteuropese dame betreft.
Volgens mij vraag ik heel normale dingen en ben ik in mijn benadering vriendelijk. Maar ik wil wel mn afspraken op schrift duidelijk hebben.
Maar ik wordt regelmatig genegeerd.
Dan komt er fewoon geen reactie meer.
WIE ERVAARD DAT OOK ZO?
 
Hallo Schone jonkvrouw,
Ik vond je adv op xxx.
Zij je prijzen all incl ofcreken je extra's?
Heb je vandaag zin en tijd om mij te ontvangen?
Ik hoor graag van je
Groeten Frits
Mijn persoonlijke mening. Op zich is je bericht niet eens zo raar. Verbeterpunten:

Je aanhef kan respectvoller, jonkvrouw zal niet iedereen begrijpen, hoewel ik het wel leuk vind. De spellingsfouten zijn storend. Ik zou een wat uitgebreidere voorstellen op prijs stellen: wie ben je, wat zoek je? Dames willen graag weten wie ze ontvangen.
 
Ik zou iets doen in de trend van:

Hey (naam dvp)
Ik zag je advertentie op (site) en deze sprak me echt aan. Laat ik mezelf even kort voorstellen: ik ben (naam), (leeftijd) jaar oud en zou graag (waarnaar je op zoek bent). Graag had ik geweten of het mogelijk was om een afspraakje te maken. Laat maar weten wanneer dit mogelijk zou zijn.
Hopelijk tot gauw!
mvg
(naam)

Nadien kan je inderdaad spreken over prijzen.
 
Nou, ik vind dat bericht van Frits prima. Dat je hier of daar een ander woord zou kunnen kiezen, zal best, maar het bericht voldoet aan wat volgens mij drie basiseisen zijn: het is beknopt, concreet en fatsoenlijk.
Als een meisje daar niet op reageert, heeft dat een andere reden. Bijvoorbeeld dat ze het te druk heeft, of dat ze chagrijnig is, of whatever.
 
Volgens mij staren we ons een beetje blind op de schrijfstijl hier.

Er zijn gewoon dvp's die extreem slecht communiceren. Soms door drukte, soms omdat ze alleen reageren op nummers die op 1 of andere interne witte lijst staat, soms omdat ze gewoon communicatief slecht zijn, allemaal redenen die niks te maken hebben met jouw schrijfstijl.

De tekst die ik hier van jou zie is bovengemiddeld netjes en heeft ook minder taalfouten dan de gemiddelde advertentie. Uiteraard moet je zelf zorgen dat je zo correct mogelijk bent, maar dat je soms genegeerd wordt zoek ik in een andere hoek.
 
Mijn persoonlijke mening. Op zich is je bericht niet eens zo raar. Verbeterpunten:

Je aanhef kan respectvoller, jonkvrouw zal niet iedereen begrijpen, hoewel ik het wel leuk vind. De spellingsfouten zijn storend. Ik zou een wat uitgebreidere voorstellen op prijs stellen: wie ben je, wat zoek je? Dames willen graag weten wie ze ontvangen.
Spelfouten verhinderen soms een correcte vertaling. Kan helpen om je verzoek ook in het Engels bij te voegen.
 
Hallo Schone jonkvrouw,
Ik vond je adv op xxx.
Zij je prijzen all incl ofcreken je extra's?
Heb je vandaag zin en tijd om mij te ontvangen?
Ik hoor graag van je
Groeten Frits
Maar ik wil wel mn afspraken op schrift duidelijk hebben.
Wellicht ook gelijk een tijdsindicatie doorgeven voor het gedeelte van 'ik hoor graag van je'
Mogelijk krijg je door die indicatie al eerder antwoord met prima/geen tijd/later etc.
 
Je schrijft aan ons:
"WIE ERVAARD DAT OOK ZO?"

In je eerste bericht aan ons loop je al te SCHREEUWEN !! Ja als je ook zo schreeuwt tegen een dame dan snap ik wel dat ze je links laten liggen 😆

Ervaart is overigens met een t, maar dat terzijde.

Maar serieus, probeer iets minder te schreeuwen en te commanderen, dat zou al veel helpen wellicht...
 
Maak je bericht zo kort mogelijk. De meeste dames hebben helemaal geen zin om elke regel te moeten lezen. En zorg voor een recente profielfoto. Je hoeft niet uit te leggen wie je bent of wat je doet. Voorbeeld "hoi, heb je vanmiddag tijd?" Wacht dan eerst op de reactie en vraag dan eventueel verder.
 
Maak je bericht zo kort mogelijk. De meeste dames hebben helemaal geen zin om elke regel te moeten lezen. En zorg voor een recente profielfoto. Je hoeft niet uit te leggen wie je bent of wat je doet. Voorbeeld "hoi, heb je vanmiddag tijd?" Wacht dan eerst op de reactie en vraag dan eventueel verder.
Een profielfoto? Het is geen sollicitatiegesprek.
 
Een profielfoto? Het is geen sollicitatiegesprek.

Zonder foto is het gokken of ze iemand krijgt met een 'normaal' uiterlijk of een …. (Zelf in te vullen).

Het laat iig zien dat je niks te verbergen hebt.
Dat maakt het nog geen sollicitatiegesprek.

Maar ik ga nooit naar een dame zonder foto's gezien te hebben. En ik vind het logisch dat dat ook voor haar van belang is.
 
Allereerst, ik heb juist geen profielfoto en dat is nooit een probleem (een dvp liet mij overigens eens zien wat voor profielfoto's er zoal voorbij komen, sommige zijn echt gewoon idioot, dan kun je een reactie vergeten).

Gewoon een korte groet en kort aangegeven dat je een afspraak wil maken. Het is even direct als dat het logisch is.

Je kunt natuurlijk best concreet worden en direct een tijd voorstellen, maar als zij dan niet kan hoeft ze ook niet meer te reageren. Zo zijn er ook gewoon nadelen wanneer je direct te specifiek bent.

Ik heb dus geen magische formule zoals anderen denken te hebben, het werkt gewoon prima voor mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan