Ongepaste relaties op het werk.

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

RoverPover

Newbie
14
19/06/23
10
Een vraag die niet echt betrekking heeft op DVP's, maar wel met seksuele aantrekkingskracht.

Ik ben leidinggevende in een bedrijf en heb een aantal mensen onder mij werken. Sinds een jaar werkt er ook een jonge, knappe vrouw, die regelmatig toenadering tot mij zoekt.

Dit zet mij in een lastige positie, want ik vind deze vrouw wel aantrekkelijk maar anderzijds kan ik het mij niet permitteren om hierop in te gaan.

Ik heb dan ook al een aantal keren aangegeven dat haar gedrag niet past binnen onze professionele relatie.

Een tijd geleden stuurde ze mij zeer onthullende foto van zichzelf via whatsapp. Ik heb deze direct gewist en in een gesprek met haar aangehaald dat haar foto's ongepast zijn en dat als er nog foto's volgen, ze niet meer onder mij kan werken.
Ik kan haar nummer niet blokkeren, gelet op de professionele samenwerking.

Het contact is dan een poosje beter geweest, waarmee ik bedoel: minder seksueel beladen.
Bijna een normaal professioneel contact.
Maar sinds vorige week merk ik dat ze weer toenadering begint te zoeken.

Ik weet echt niet hoe ik hiermee moet omgaan. Wil ik haar wegsturen? Moet ik haar wegsturen? Langs de andere kant weet ik dat ik mij dit niet kan permitteren en wil ik ook niet in de verleiding komen. Ik heb het gevoel dat ze mijn grenzen aftast en ik niet weet hoe ik hiermee om moet gaan.
Ik ben in dubio.

Herkenbaar voor iemand? Tips?

Is er een vertrouwenspersoon binnen de organisatie? Je zou daar eerst eens mee kunnen praten. Als ze over grenzen blijft gaan, ook na een goed gesprek, dan zul je toch vervolgstappen moeten nemen. Een gesprek met iemand van P&O erbij zou ik dan eerst nog overwegen. Blijft het een probleem, dan is ontbinding van het contract toch het enige. Zij is dan niet compatibel met het team. Schrijf alles goed op en wis niks, want als zij jou ergens van gaat beschuldigen heb je een groter probleem en zul jij moeten kunnen aantonen hoe het contact is geweest.

Als je al besloten hebt dat het risico te groot is om er op in te gaan (verstandiger dan ikzelf ooit zou kunnen zijn :LOL:) dan moet je kort op de bal spelen want anders ga je zelf nat. Je had na die foto al veel meer actie moeten ondernemen. HR inlichten, haar meteen laten overplaatsen, en zodra ze weer iets doet wat zo extreem is als naaktfotos sturen, aangifte doen. Als je dit laat sudderen gaat ze op een gegeven moment zeggen 'nou vroeger vond je het wel prima', wat ga je daar op zeggen? En als het je eigen bedrijf is, advocaat contacteren die er met gestrekt been in gaat om haar er zo goedkoop mogelijk uit te werken, want zoiets ettert door tot je zelf in de problemen komt.

Ik snap ook niet waarover je 'in dubio' bent. Ofwel ga je erop in, ofwel moet je dit heel hard stoppen. Er is niet een soort tussenweg waarin je straks niet zelf de lul bent.

Zo snel als mogelijk haar contract laten beëindigen. Anders ben je zelf de lul, ookal steek je je lul niet in haar.

Dit is het gewoon niet waard. Zo een Dame levert alleen maar problemen op. En misschien probeert ze het ook bij andere in het bedrijf zonder dat je het weet.

Ik weet echt niet hoe ik hiermee moet omgaan.
Dossier opbouwen. HR informeren. Op non-actief stellen tot er een oplossing gevonden kan worden. Jij kunt je dit gedrag als haar leidinggevende niet permitteren.

Wil ik haar wegsturen? Moet ik haar wegsturen? Langs de andere kant weet ik dat ik mij dit niet kan permitteren en wil ik ook niet in de verleiding komen. Ik heb het gevoel dat ze mijn grenzen aftast en ik niet weet hoe ik hiermee om moet gaan.
Ik ben in dubio.
Dit is gewoon grensoverschrijdend gedrag. Wees ook niet naïef, dit doet ze bewust.
Onmiddellijk dossier opbouwen en HR informeren.

Ik snap ook niet waarover je 'in dubio' bent. Ofwel ga je erop in, ofwel moet je dit heel hard stoppen. Er is niet een soort tussenweg waarin je straks niet zelf de lul bent.
Volledig mee eens.

Overigens is mijn persoonlijke mening dat RoverPover zich sowieso al in een lastige positie heeft gemaneuvreerd.

Heb ookal zoiets meegemaakt maar dan met een collega van me, dus niemand had een hogere functie, ze woonde vlakbij waar we werkten.

Ze werkte parttime en in mijn pauze sprong ik regelmatig binnen bij haar.

Zalig gewoon !!
Begon op het werk met teasen en aanrakingen, tot haar slipje op mn balie krijgen met zalige geurtjes in wetende dat ik mocht / moest langsgaan bij haar thuis !

EVIL: zorg dat je heel wat compromitterend bewijs tegen haar hebt dat ze haar werk niet goed doet en de zaak bewust schade toebrengt. Misschien moet je hier ook door vals bewijs voor zorgen.
Dan ga je op haar advances in en neukt haar. Volgende dag komt de bedrijfsrecherche en vindt het bewijs. Zij wordt ontslagen.
Als ze dan begint dat je haar hebt geneukt zeg je dat dit een reactie op het ontslag is en ze dit alleen maar zegt om jou te schaden.

Zoals ik al zei: pure evil.

Volg me voor meer carriere tips. ;)

Wel, het ding is dat het wel iets doet met het ego van een man als een jongere, knappe dame contact zoekt. Het streelt mijn ego.

Alle reacties hier zijn overwegend negatief, maar ik heb echt niet het idee dat haar intenties verkeerd zijn.

Wel denk ik dat als ik erop in zou gaan, er vroeg of laat vodden zouden kunnen komen. En dat is het mij inderdaad niet waard.

Het lijkt mij inderdaad best dat ik mezelf bescherm en probeer haar over te laten plaatsen.
Ik wens haar niets slecht toe hoor.
Zou zeker geen dossier tegen haar willen neerleggen bij HR als dat niet nodig is.
Moet er nog eens over peinzen hoe ik dit best aanpak. Misschien ook met haar bespreken dat een verdere samenwerking onmogelijk is en haar onder druk om zelf een overplaatsing aan te vragen met de mededeling dat ik anders naar HR stap?

maar ik heb echt niet het idee dat haar intenties verkeerd zijn
Op zich maken haar intenties geen reet uit, mensen worden beoordeeld op basis van daden, niet intenties, en wat ze doet deugt zo te zien niet.

Vraagje, wat zit hier denk je achter? Is ze verliefd op jou persoonlijk? Is het fysieke lust? Of wil ze iets van je als leidinggevende? Of heb je geen wat haar motivaties precies zijn?

Zoals anderen zeggen, als dit ooit uitkomt, dan moet jij ook gaan uitleggen waarom je dit verzwegen hebt. Zelfs al ben je niet op de verleidingen ingegaan. Dat wordt mogelijk een vervelende situatie.

Dit is zwaar grensoverschrijdend gedrag en ik snap eigenlijk niet dat je in dubio bent.
Stel nu voor dat het andersom gebeurt en jij een niets onthullende foto van jezelf via whatsapp gaat sturen? Dan zou je waarschijnlijk allang exit zijn geweest.
Het is bovendien hoogst onprofessioneel.
Neem van mij aan dat als je dit niet snel en daadkrachtig oplost, je uiteindelijk grote problemen krijgt.

Wie weet probeer ze u uit uw tent te lokken. En op die manier kan u ze buiten werken. Dan wordt jij ontslagen. Als je Ruzie hebt met een vrouw ben je als man meestal verloren. In de toekomst alle bewijzen bij houden. Of jij trapt in haar val .

Wel, het ding is dat het wel iets doet met het ego van een man als een jongere, knappe dame contact zoekt. Het streelt mijn ego.

Alle reacties hier zijn overwegend negatief, maar ik heb echt niet het idee dat haar intenties verkeerd zijn.

Wel denk ik dat als ik erop in zou gaan, er vroeg of laat vodden zouden kunnen komen. En dat is het mij inderdaad niet waard.

"hell hath no fury like a woman scorned"

Oftewel - sommige vrouwen kunnen enorm omklappen als ze afgewezen worden.

En jouw vodden - ook als je dus helemaal niks gedaan hebt - kunnen enorm zijn als _jij_ een valse beschuldiging krijgt van haar .

Niks bewijsbaar, maar een extreem naar scenario voor jou.

Jammer wat dat betreft dat je die foto gewist hebt.

Het lijkt mij inderdaad best dat ik mezelf bescherm en probeer haar over te laten plaatsen.

Begrijpelijk, maar heel moeilijk om een acceptable uitkomst te krijgen waarin jullie beiden bij dit bedrijf blijven werken denk ik.

Zou zeker geen dossier tegen haar willen neerleggen bij HR als dat niet nodig is.

Moet er nog eens over peinzen hoe ik dit best aanpak. Misschien ook met haar bespreken dat een verdere samenwerking onmogelijk is en haar onder druk om zelf een overplaatsing aan te vragen met de mededeling dat ik anders naar HR stap?

Heb je (nog) iets om naar HR mee te stappen ?

Ik denk dat je - als er genoeg bewijs is - naar HR moet gaan , feitelijk om dat bewijs vast te leggen.
(zoals @VixenandherStag min of meer ook al schreef).

Ze kan , denk ik , best een deal krijgen om "zelf" te besluiten dat ze een uitdaging buiten het bedrijf een goede stap vindt (ipv ontslag krijgen), maar beiden blijven lijkt me niet verstandig.

Leuk voor je ego - maar is 'oprechte aantrekking' nog net geloofwaardig, of is het verschil in leeftijd/schoonheid zodanig dat je toch moet denken het meer omhoog neuken zal zijn dan je uitstraling ?

(voordeel van DVP ervaring : je hebt al wel sex gehad met soms erg mooie vrouwen, en je hebt ook de mentale ervaring van sex als dienst zonder relatie)

Je komt niet over als een krachtige leidinggevende. Als je hier niet direct paal en perk aan stelt verlies je je autoriteit en geloofwaardigheid. Wat deze dame doet is onacceptabel. Maar ik vrees dat je het te lang hebt laten sudderen. Een ding is zeker: als je je er aan toegeeft duurt het niet lang voordat je zelf je baan kwijt bent. Maar misschien boeit je dat niet en is een avontuurtje met haar je dat waard. Het is up to you.

Een vraag die niet echt betrekking heeft op DVP's, maar wel met seksuele aantrekkingskracht.

Ik ben leidinggevende in een bedrijf en heb een aantal mensen onder mij werken. Sinds een jaar werkt er ook een jonge, knappe vrouw, die regelmatig toenadering tot mij zoekt.

Dit zet mij in een lastige positie, want ik vind deze vrouw wel aantrekkelijk maar anderzijds kan ik het mij niet permitteren om hierop in te gaan.

Ik heb dan ook al een aantal keren aangegeven dat haar gedrag niet past binnen onze professionele relatie.

Een tijd geleden stuurde ze mij zeer onthullende foto van zichzelf via whatsapp. Ik heb deze direct gewist en in een gesprek met haar aangehaald dat haar foto's ongepast zijn en dat als er nog foto's volgen, ze niet meer onder mij kan werken.
Ik kan haar nummer niet blokkeren, gelet op de professionele samenwerking.

Het contact is dan een poosje beter geweest, waarmee ik bedoel: minder seksueel beladen.
Bijna een normaal professioneel contact.
Maar sinds vorige week merk ik dat ze weer toenadering begint te zoeken.

Ik weet echt niet hoe ik hiermee moet omgaan. Wil ik haar wegsturen? Moet ik haar wegsturen? Langs de andere kant weet ik dat ik mij dit niet kan permitteren en wil ik ook niet in de verleiding komen. Ik heb het gevoel dat ze mijn grenzen aftast en ik niet weet hoe ik hiermee om moet gaan.
Ik ben in dubio.

Herkenbaar voor iemand? Tips?
Onbegrijpelijk dat een leidinggevende, en ik mag aannemen de daaraan verbonden opleidingen gevolgd hebbende, deze vraag voorlegt op dit forum! Dat zegt veel over je leidinggevende capaciteiten en/of het ontbreken daaraan. Dit los je persoonlijk en zorgvuldig op, al dan niet met behulp van je HR collega! DVP-commentatoren om advies vragen??

Het feit dat je het bewijs dat zwart op wit staat (foto) hebt gewist en vervolgens denkt dat je het hebt opgelost met een totaal niet te bewijzen inhoudelijk gesprek is al bizar. Totaal leidinggevend ongeschikt.

Jullie moeten beiden ontslagen worden.

Buiten het feit dat je toch als manager de capacteiten en tools moet hebben om dit op te pakken, lijkt het mij zeer onverstandig om dit op een openbaar forum te plaatsen waar de kans op nutteloze antwoorden bijzonder hoog is. Daarnaast is er een kans aanwezig dat je identiteit bekend wordt, en daarmee wordt de situatie ineens niet meer zo anoniem als dat je denkt.

Regel het binnen je organisatie, daar ken je de weg. En verwijder deze post, want het geheugen van internet is redelijk goed.

Vermoedelijk zit je al in een relatie of vind je haar toch net niet aantrekkelijk genoeg, anders zou je toch wel meer openstaan voor deze zoals je zelf omschrijft "jonge knappe vrouw"

Wees gewoon een beetje stout, leef en geniet, werk is ook maar werk er is zoveel meer in het leven.

Als het wederzijds is dan vind je altijd wel een oplossing, misschien kan ze verplaatst worden naar een andere afdeling, of 1 van jullie verandert van werkgever.
Maar als je niets met haar wilt, dan kun je eigenlijk niets anders doen dan haar ontslaan wegens ongewenst gedrag, mocht je die kant op gaan dan helpt bewijsvoering wel ander kan het zich nog wel eens tegen je gaan keren.

Schrijf jouw reactie...
Terug
Bovenaan Onderaan