Roxas
Meubelstuk
Het beste is eerst en vooral er niet op in gaan. Als ze niet stop zou ik het haar nog 1x laten weten dat je het niet oke vind. En overweegt het te melden.Een vraag die niet echt betrekking heeft op DVP's, maar wel met seksuele aantrekkingskracht.
Ik ben leidinggevende in een bedrijf en heb een aantal mensen onder mij werken. Sinds een jaar werkt er ook een jonge, knappe vrouw, die regelmatig toenadering tot mij zoekt.
Dit zet mij in een lastige positie, want ik vind deze vrouw wel aantrekkelijk maar anderzijds kan ik het mij niet permitteren om hierop in te gaan.
Ik heb dan ook al een aantal keren aangegeven dat haar gedrag niet past binnen onze professionele relatie.
Een tijd geleden stuurde ze mij zeer onthullende foto van zichzelf via whatsapp. Ik heb deze direct gewist en in een gesprek met haar aangehaald dat haar foto's ongepast zijn en dat als er nog foto's volgen, ze niet meer onder mij kan werken.
Ik kan haar nummer niet blokkeren, gelet op de professionele samenwerking.
Het contact is dan een poosje beter geweest, waarmee ik bedoel: minder seksueel beladen.
Bijna een normaal professioneel contact.
Maar sinds vorige week merk ik dat ze weer toenadering begint te zoeken.
Ik weet echt niet hoe ik hiermee moet omgaan. Wil ik haar wegsturen? Moet ik haar wegsturen? Langs de andere kant weet ik dat ik mij dit niet kan permitteren en wil ik ook niet in de verleiding komen. Ik heb het gevoel dat ze mijn grenzen aftast en ik niet weet hoe ik hiermee om moet gaan.
Ik ben in dubio.
Herkenbaar voor iemand? Tips?
Stopt ze nog niet of start ze later opnieuw meteen melden. Zoals anderen al gezegt hebben, spaar die berichten. Zo dat als je stappen onderneemt dat je kan bewijzen dat zij begonnen is en jou lastig valt zn niet anders om.