Ongepaste relaties op het werk.

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Een vraag die niet echt betrekking heeft op DVP's, maar wel met seksuele aantrekkingskracht.

Ik ben leidinggevende in een bedrijf en heb een aantal mensen onder mij werken. Sinds een jaar werkt er ook een jonge, knappe vrouw, die regelmatig toenadering tot mij zoekt.

Dit zet mij in een lastige positie, want ik vind deze vrouw wel aantrekkelijk maar anderzijds kan ik het mij niet permitteren om hierop in te gaan.

Ik heb dan ook al een aantal keren aangegeven dat haar gedrag niet past binnen onze professionele relatie.

Een tijd geleden stuurde ze mij zeer onthullende foto van zichzelf via whatsapp. Ik heb deze direct gewist en in een gesprek met haar aangehaald dat haar foto's ongepast zijn en dat als er nog foto's volgen, ze niet meer onder mij kan werken.
Ik kan haar nummer niet blokkeren, gelet op de professionele samenwerking.

Het contact is dan een poosje beter geweest, waarmee ik bedoel: minder seksueel beladen.
Bijna een normaal professioneel contact.
Maar sinds vorige week merk ik dat ze weer toenadering begint te zoeken.

Ik weet echt niet hoe ik hiermee moet omgaan. Wil ik haar wegsturen? Moet ik haar wegsturen? Langs de andere kant weet ik dat ik mij dit niet kan permitteren en wil ik ook niet in de verleiding komen. Ik heb het gevoel dat ze mijn grenzen aftast en ik niet weet hoe ik hiermee om moet gaan.
Ik ben in dubio.

Herkenbaar voor iemand? Tips?
Het beste is eerst en vooral er niet op in gaan. Als ze niet stop zou ik het haar nog 1x laten weten dat je het niet oke vind. En overweegt het te melden.

Stopt ze nog niet of start ze later opnieuw meteen melden. Zoals anderen al gezegt hebben, spaar die berichten. Zo dat als je stappen onderneemt dat je kan bewijzen dat zij begonnen is en jou lastig valt zn niet anders om.

Dat thuiswerken van de laatste jaren is trouwens ook niet heel bevorderlijk voor de affaires op het werk.

Nu moet je het MILFje next-door doen als ze de kinderen naar school gebracht heeft...
Met bed en douche bij de hand, in plaats van een stapel A4 dozen .
Elk nadeel heb ze voordeel.

(helaas, geen next door MILFs bij mij).
Onbegrijpelijk dat een leidinggevende, en ik mag aannemen de daaraan verbonden opleidingen gevolgd hebbende, deze vraag voorlegt op dit forum! Dat zegt veel over je leidinggevende capaciteiten en/of het ontbreken daaraan. Dit los je persoonlijk en zorgvuldig op, al dan niet met behulp van je HR collega! DVP-commentatoren om advies vragen??

Dat is wel heel erg gestrekt been.

"Leidinggevende" is ook gewoon de chef vulploeg bij de appie , of willekeurige team lead , en dat is vaak genoeg "gewoon in die functie gerold zonder dat er enorm veel training bij komt.

Een stukje wijsheid komt met jaren, en als je gewoon , 24 jaar bent, laten we zeggen meewerkend voorman van de bruingoed-verkoop mediamarkt , en dan krijg je een stel tietenfoto's van het nieuwe verkoop chickie (Dushie van 19) - kan ik wel begrijpen dat je even van je stuk bent (en een beetje gestreeld) en met de vraag zit "wat moet ik nou hiermee".

Hij heeft het tot nu toe niet handig gedaan, maar ik kan wel begrijpen dat best wat mensen niet perfect reageren als ze opeens zo iets op hun dak krijgen.

(voor meer gevallen - van directie beursgenoteerd bedrijf verwacht je meer dan van 'gewoon een leidinggevende' maar die van een Amsterdamse voetbalclub lieten ook nogal wat geklungel zien ).

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan