Gewoonboef007
Wandelaar
- 69
- 25/11/21
- 69
Gaan we daar nog reisverslag van zien, of ga je weer naar huis?Morgen is het Suikerfeest. Vandaag heb ik in totaal twee hamams en één badhuis bezocht. Ik stond alweer buiten voordat ik goed en wel binnen was. Het enige wat ik zag was een omkleedlokaaltje met lockers en vieze behaarde kerelslijven. Liep ik verder dan kwam ik in een gangetje met kleine kamertjes en douches. Er moet dan ook nog een bad zijn waar ze allemaal ingaan en that's it.
Conclusio: niks geen kleine hamams waar je door een stel leuke meiden begroet wordt. Maar ik ben er inmiddels wel achter: ik zit hier gewoon totaal in de verkeerde plek. Ga je naar Marokko en wil je plezier, dan moet je echt naar de toeristische steden gaan: Marrakesh, Agadir, Casablanca, Meknès, enz. Zeker niet naar provinciaalse steden bij de Algerijnse grens waar je zo ongeveer de enige buitenlander bent en waar gewoon niets toeristisch is. Ook de rijke Arabieren uit Qatar, de Emiraten en Saudi-Arabië komen hier niet.
En toch vraag ik het me af: je praat toch over heel flinke steden. De gemiddelde Marokkaanse man hier wil toch ook wat vertier? Het moet er gewoon zijn, ook hier. Dat weet ik zeker. Maar dan kennelijk allemaal heel erg stiekem. Zelfs de taxichauffeurs konden me niet naar een fatsoenlijke massage brengen. Alles is hier netjes gedoekt. Toch zie ik er leuke koppies onder.
Wat ook leuk is: ik had via google maps gezocht naar hammams, spa's en massage. Je komt dan een aantal hits tegen in deze stad. Dan zoom je in op straatnaam enz. en dan lijkt het me behoorlijk duidelijk. Maar wat blijkt? Er zijn hier geen straatnamen. Kunnen jullie je dat voorstellen? Naamloze straten! Google Maps zegt die taxichauffeurs niets. Vraag je de weg, dan hebben de mensen geen idee! Gevolg: de taxichauffeurs kunnen de weg niet vinden! Je rijdt eindeloos rond op naar niks. Ze vertelden mij dat zelfs de politie hier de weg niet kan vinden. Een heel aparte infrastructuur. Totaal onpraktisch. Ik ga er een streep onder zetten hier.
Ik had echt gehoopt dat ik hier in Marokko wat kon rotzooien, ondanks dat het Ramadan. Maar ik heb hier gewoon continu houten bek. Ik kan echt beter mijn geluk beproeven in die toeristische steden. Als je ook kijkt naar de recensies van Marokko-kenners zoals Avensis en Pattayamarrak en Bootylover, dan kom je telkens in die toeristische steden terecht. Ik zit gewoon totaal op de verkeerde plek hier. Dom, dom, dom.