WHEM Lily, Amsterdam

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik ken de gedachte van @Teringtubbie maar hoor vaak genoeg verhalen over een eindeloze berg 'natte handdoekjes' in de badkamer van meiden die 200-250 per uur vragen.
Dus en ze hebben een stuk of 4-5 bezoekjes per dag voor die prijs en ze nemen niet eens de moeite om de handdoeken te verschonen.
We kunnen/zullen/moeten altijd kritisch blijven, maar de prijzen gaan momenteel niet door het plafond omdat de dames zonder klanten zitten, dus vraag ik me wel af waneer die prijs-elasticiteit (zeg ik het zo goed?) dan in werking treedt.
Hoor graag hetzelfde over de koophuizen-prijzen in Amsterdam! ;)

Niet om het een of ander, maar de prijselasticiteit van een product of dienst beschrijft hoe gevoelig de vraag naar dat goed is voor prijsveranderingen. Dat is dus niet waar jullie op doelen, en het is ook geen wetmatigheid. Dit gaat gewoon over vraag en aanbod.

Niet om het een of ander, maar de prijselasticiteit van een product of dienst beschrijft hoe gevoelig de vraag naar dat goed is voor prijsveranderingen. Dat is dus niet waar jullie op doelen, en het is ook geen wetmatigheid. Dit gaat gewoon over vraag en aanbod.
Dan is het dit toch wel? De dienst veranderd in prijs van €150 naar €200 per uur. Door deze prijsverandering (verhoging in dit geval) gaat er minder vraag komen naar de dienst. Hoeveel minder is een andere vraag. Dat heeft weer te maken met de stijlheid van de curve.

Het volgende zou zich kunnen voordoen. Een dame heeft gemiddeld 5 klanten a € 150 = € 750 per dag. Nu verhoogd ze de prijs. 1 klant haakt af.
Ze verdient nu 4 klanten a € 200 = € 800 per dag. Per saldo is ze er qua verdienste op vooruit gegaan. Maar haakt er niet 1 maar 2 klanten af. Dan gaat haar inkomen dalen naar € 600.

Dan is het dit toch wel? De dienst veranderd in prijs van €150 naar €200 per uur. Door deze prijsverandering (verhoging in dit geval) gaat er minder vraag komen naar de dienst. Hoeveel minder is een andere vraag. Dat heeft weer te maken met de stijlheid van de curve.

Het volgende zou zich kunnen voordoen. Een dame heeft gemiddeld 5 klanten a € 150 = € 750 per dag. Nu verhoogd ze de prijs. 1 klant haakt af.
Ze verdient nu 4 klanten a € 200 = € 800 per dag. Per saldo is ze er qua verdienste op vooruit gegaan. Maar haakt er niet 1 maar 2 klanten af. Dan gaat haar inkomen dalen naar € 600.
Je voorbeeld klopt helemaal, maar het is wartaal om te stellen dat zich hier 'de wetmatigheid van de prijselasticiteit' doet gelden. Wat jij beschrijft is gewoon de wet van vraag en aanbod: de prijs stijgt, met als gevolg dat de gevraagde hoeveelheid (niet de vraag) daalt. De stijlheid van de curve, dat is de prijselasticiteit. Die verandert niet.

Je voorbeeld klopt helemaal, maar het is wartaal om te stellen dat zich hier 'de wetmatigheid van de prijselasticiteit' doet gelden. Wat jij beschrijft is gewoon de wet van vraag en aanbod: de prijs stijgt, met als gevolg dat de gevraagde hoeveelheid (niet de vraag) daalt. De stijlheid van de curve, dat is de prijselasticiteit. Die verandert niet.
Nog 1 klein dingetje. Waar verschilt de vraag zich van de gevraagde hoeveelheid? Bij uitval van de vraag vind ook een vermindering van gevraagde hoeveelheid plaats.

Nog 1 klein dingetje. Waar verschilt de vraag zich van de gevraagde hoeveelheid? Bij uitval van de vraag vind ook een vermindering van gevraagde hoeveelheid plaats.
Een daling van de gevraagde hoeveelheid is een verschuiving naar links langs de vraagcurve als gevolg van een prijsstijging. Bij een daling van de vraag verschuift de gehele vraagcurve naar links. Dat gebeurt bij een verandering van een andere variabele dan de prijs, bijvoorbeeld een inkomensdaling, of de daling van de prijs van een substitutiegoed.

Een daling van de gevraagde hoeveelheid is een verschuiving naar links langs de vraagcurve als gevolg van een prijsstijging. Bij een daling van de vraag verschuift de gehele vraagcurve naar links. Dat gebeurt bij een verandering van een andere variabele dan de prijs, bijvoorbeeld een inkomensdaling, of de daling van de prijs van een substitutiegoed.
Bedankt voor deze kleine opfriscursus economie. Dit verhaal heb ik inderdaad ergens in een ver verleden een keer gehoord. Klopt inderdaad. Nu weet ik het weer.

Hoor graag hetzelfde over de koophuizen-prijzen in Amsterdam! ;)
Daar is ook het één en ander gaande wat op een andere manier zichtbaar wordt; het tekort aan -onder andere- leraren en agenten.
Die kunnen voor hun inkomen geen betaalbare woning vinden, dus gaan ze wel ergens anders werk zoeken.
Nu is het afwachten in hoeverre de scholen nog met het bestaande personeel de zaak kunnen bestieren.
Zou er te weinig plaats zijn voor nieuwe leerlingen, dan moeten de ouders daar iets op gaan bedenken en wie weet is de oplossing verhuizen.
Misschien dat er daardoor op termijn huizen vrijkomen.
Maar als je een keus hebt, is het misschien wijzer om elders te gaan winkelen en meer ruimte voor minder geld te vinden.

Wie weet is dat vooral omdat de dames proper van aard zijn. Een keertje opfrissen voordat de klant arriveert en een keertje achteraf. Voilá: twee handdoeken verder plus die van de bezoeker...
Ik ben bang van niet hoor. Ik heb menig dame een handdoek zien beetpakken, even zien voelen en dan zien kijken met zo'n blik van: Die kan nog wel eventjes gebruikt worden.... jekkie....

Omdatikhetlekkervind zei:

Lily wacht maar even. Dit is nu al mijn favoriete topic van 2021.
Niets mooiers dan als we volledig van het subject afraken. Hier kan dat gelukkig, bij hookers gingen ze daar meestal over mekkeren. Ik vind het juist prima als de dames het raamwerk van onze algemenere discussie vormen.
Dat vind ik ook leuk hoor. Discussies die helemaal afdwalen en uiteindelijk weer terugkomen op het onderwerp (of niet).

He, ik heb nu @Omdatikhetlekkervind iets laten zeggen, door te backspacen...raarrrrrr.....
Snap er geen kont van wat je bedoeld.

Oh enneh...discussies zijn juist leuk! Vind het ook best interessant om te lezen, echter als ik (en zeker anderen) ervaringen zoek m.b.t. Lily, zal het me weinig boeien of de wetmatigheid van de prijselasticiteit is toe te passen op haar.

Ik ken maar 1 curve als ik naar Lily kijk en ben simpelweg benieuwd of zij die curve doet ombuigen, of verder kan voortzetten tot een hoogtepunt.

Niets mooiers dan als we volledig van het subject afraken. Hier kan dat gelukkig, bij hookers gingen ze daar meestal over mekkeren. Ik vind het juist prima als de dames het raamwerk van onze algemenere discussie vormen.
Kijk dan @Omdatikhetlekkervind hierboven lijkt het alsof jij zegt: Lily wacht maar even. Dit is nu al mijn favoriete topic van 2021.
Terwijl ik dat zei, maar door iets terug te klikken kwam het er uit als een quote van jou.....

He, ik kan het niet citeren....post #42!!

Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan