Klierkoorts

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Jongegast96

Newbie
4
03/02/25
0
Hoi iedereen

Ik heb op 10 januari klierkoorts gehad en ik ben daar toch 3 weken goed ziek van geweest. Ik zou graag zo snel mogelijk terug naar de vrouwtjes van plezier gaan maar mijn vraag is.
Zou de dame besmet geraken als ik seks met haar zou hebben?

Gr.

Klierkoorts is een besmettelijke ziekte die veroorzaakt wordt door het Epstein-Barrvirus. De ziekte wordt ook wel kusjesziekte, mononucleose of de ziekte van Pfeiffer genoemd. Het virus kan worden overgedragen door contact met speeksel van een zieke of van een drager van het virus.

Ten eerste, mijn bewondering dat je denkt aan de gezondheid van sekswerkers. Een voorbeeld hoe het altijd zou moeten zijn.

Infecties met het EBV komen veel voor. Veel mensen zijn al besmettelijk voordat ze ziek zijn (incubatieperiode) en kunnen ook lang na herstel, soms tot 18 maanden na een actieve infectie, HBV uitscheiden. Men moet er echter van uitgaan dat van de gezonde bevolking die de infectie heeft doorgemaakt (en dus antistoffen heeft) – dat is gemiddeld >90% – iedereen het virus periodiek kan uitscheiden in lagere, maar wel besmettelijke concentraties. Het adviseren om contacten te vermijden is daarom niet zinvol en niet proportioneel.

Algemeen: als je ziek bent, dien je contacten te vermijden. Dat geldt voor elke besmettelijke ziekte. Ben je geheel (eventueel behandeld en) opgeknapt, dan kun je weer sekswerkers gaan bezoeken.

Ten eerste, mijn bewondering dat je denkt aan de gezondheid van sekswerkers. Een voorbeeld hoe het altijd zou moeten zijn.

Infecties met het EBV komen veel voor. Veel mensen zijn al besmettelijk voordat ze ziek zijn (incubatieperiode) en kunnen ook lang na herstel, soms tot 18 maanden na een actieve infectie, HBV uitscheiden. Men moet er echter van uitgaan dat van de gezonde bevolking die de infectie heeft doorgemaakt (en dus antistoffen heeft) – dat is gemiddeld >90% – iedereen het virus periodiek kan uitscheiden in lagere, maar wel besmettelijke concentraties. Het adviseren om contacten te vermijden is daarom niet zinvol en niet proportioneel.

Algemeen: als je ziek bent, dien je contacten te vermijden. Dat geldt voor elke besmettelijke ziekte. Ben je geheel (eventueel behandeld en) opgeknapt, dan kun je weer sekswerkers gaan bezoeken.
Ik ben niet meer ziek. Ik ben al terug aan het werken. Ik mag pas terug in maart gaan sporten zei de dokter tegen mij

Terug
Bovenaan Onderaan