ben ik niet met je eens, de attitude van de dames die in Amsterdam staan, is toch wel iets anders dan Den Haag,
Ik heb in Den Haag nog nooit gehoord dat een dame € 500,00 vroeg, dat is op zijn minst het dubbele van het gangbare tarief voor een raamdame.
Het oplichten en het voor ieder dingetje extra geld vragen, is echt wel iets typisch voor de wallen.
Ik doelde er meer op dat het wandelen zelf voor mij vergelijkbaar is. Ramen, andere wandelaars of dat nou wandelaars of toeristen zijn, lonkende dames, dames op telefoontjes.....
Enige verschil voor mij is het bedrag en de kans om bedonderd te worden.
Komt ook wel omdat ik normaal gesproken dus 3-5 vaste adresjes heb op de Wallen. Dames die me 100 rekenen voor een normaal bezoekje wat ook best wel wat mag uitlopen.
Die types zoek ik en vind ik zo nu en dan. Ik weet ook direct in de eerste 5 minuten al of het gaat kloppen of niet.
In die gevallen is Wallen, Geleen of
SKW grofweg hetzelfde voor mij.
20-30 minuten, pijpen, 1 of 2 standjes, mooie dames maar toch een slagje onder de beste thuis-ontvangst dames.
Maar zeker sympathiek.
Dat ze op de Wallen 100 vragen ipv de 50 van Geleen en
SKW neem ik dan voor lief.
Het grote verschil tussen die 4 dames en de bedonder types is denk ik de persoonlijke benadering. Praatje voor- en achteraf, lieve benadering, hartelijk, grappig bij vlagen, maar goed, dat kan ook aan mijn houding ten opzichte van hun liggen.
Die dames lijken aan te voelen dat ik geen toerist ben en geen dronken gast en dat ze me dus met open vizier kunnen benaderen.
Heb me ook wel eens vergist hoor, maar eigenlijk is dat dan in het nadeel van de dame. Dan vragen ze 1x een stuk meer of bieden ze veel minder en dan ga je er dus nooit meer binnen en kijk je elkaar bij het voorbij gaan keer op keer ietwat hatelijk aan.
Mij maakt het weinig uit, zij lopen een potentieel vaste klant mis.
Omdat de wallen populair is bij toeristen en die betalen zich suf daar. Sommige van hen hebben zoiets als de wallen nooit gezien dus laten ze zich makkelijker oplichten door die hoertjes op de wallen. De toeristen verpesten het dan ook voor de lokale gasten die door de hoge prijzen elders hun heil moeten gaan zoeken. Dat je bij sommige dvp's op de wallen voor een uurtje 400 euro moet betalen vind ik schandalig, dus van mij mag Femke Halsema de wallen liever eerder vandaag dan morgen sluiten.
Zo zwart wit ben ik niet over de Wallen. Een aantal dames verpest de reputatie voor de andere dames.
Gaandeweg ben ik er achter gekomen wie wel wie niet uitproberen, maar het is wel lastiger dan in Den Haag of het
SKW. En ik heb ook wel eens een vloek-in-jezelf moment gehad als zo'n dame ineens een enorm stug wijf werd een minuut nadat je betaald had.
Maar ze zijn niet allemaal zo.