Dat er wandelaar staat kan ik niks aan doen, daarvoor mag je klagen bij de admin/moderators. Gelukkig is mijn aanvraag ingewilligd (zoals verplicht is op dit forum) en heb ik zo'n mooie gele plak met DVP bij mijn naam staan. Snap wel dat je die over het hoofd ziet, geel is ook niet mijn favoriete kleur.
Maar dat daar gelaten. Je beledigt voelen is een keuze. Iets op het internet zal mij nooit kunnen beledigen. Neemt niet weg dat niet iedereen een geschikte metafoor vind.
Daarbij heb je voor de rest vast een punt. Het is ook niet echt chill dat een topic (wat er niet voor bedoeld is) word volgespamt.
Heb echter dan nog wel een vraag aan je. Vind je dat DVPs gewoon niet welkom moeten zijn op dit forum of geen toegang moeten krijgen tot het lezen/reageren op dit forum? Ben gewoon even heel nieuwsgierig hoe je hierin staat.
Ik begin me dat nu oprecht af te vragen en dat is de discussie die ik hier probeer te voeren.
De bijdragen van Belle en Lisa vindt ik nooit storend. Ik heb bij beiden het idee dat zij die hele verafgoding ook niet prettig vinden. Zich ervan distantiëren.
Ik heb me nooit geergerd aan hun bijdragen. Ze hebben humor, reageren ook inhoudelijk op vragen, zijn open.... Nooit dwingend.
Layla omarmde het hele intense juist en maakte er ook nog een groepje gelijkgestemden van. Vriendjes, inner circle. Dát vind ik te ver gaan. Op een forum voor wandelaars dan. Ik vind ook steeds meer dat ze er een bepaalde 'afhankelijk' mee creëert Daar heb ik ook wat moeite mee.
Ter vergelijking, er is ook een black/white list voor vooral buitenlandse dames. Daar kúnnen wij niet eens bij.
Ik kan geen echt gesprek met mensen voeren, als ik niet zeg wat ik vind. Hoe moet een ander er dan inhoudelijk op reageren als hij niet weet wat ik vindt of hoe iets op mij overkomt?
Dan krijg je gesprekken als: 'Jij doet misschien heel soms iets, niet dat het me stoort hoor, maar je doet een dingetje, heel soms, ik zeg niet wat, maar het is wel een dingetje, heel soms. En niet dat ik daar iets van vind hoor en ik wil het ook niet begrijpen hoor. Want jij mag zijn wie je bent en je bent een prachtig mens. Maar dat wilde ik dus even zeggen. Je bent lief. Sorry.'
Uit de grootste ruzies worden de beste vriendschappen geboren.
Om op je vraag terug te komen. Ik denk dat het voor iedereen beter is en duidelijker als er een forum komt voor dvp's waar ze zich naar hartelust kunnen profileren, Ik denk dat het een niche zou kunnen zijn.
En hier zijn ze ook welkom. Maar dan niet als aanjager van zichzelf. Ik denk dat als dit zo doorgaat het best eens een forum kan worden voor dvp's, waar wandelaars zich moeten inhouden en rekening houden met dvp's ,
Ik ben het tegendeel van macho, onderhou vriendschappelijke banden met dvp's en vindt het mooi als er speciale banden ontstaan. Ik ben voor menselijk contact en heb geen (of probeer althans zo min mogelijk) vooroordelen (te hebben als menselijk mogelijk is).
Maar door alle reacties hier krijg ik alleen steeds meer de indruk dat de wandelaars hier op termijn een bijrol gaan vervullen.
Ik snap overigens wel dat je lid wordt als dvp. Er wordt over je geschreven en je wilt weten wat. Nieuwe inzichten krijgen wellicht.
Ik denk dat ik als dvp hetzelfde zou doen.
Kortom, ik weet het ook niet. Een beetje... Ik hoopte dat een discussie zou helpen.. Maar heb het idee dat het tegendeel het geval is...
Dank voor de vraag. Zo praat ik graag met mensen, Hoop dat je iets aan al mijn woorden hebt. Het zijn er veel, juist omdat ik altijd alles van alle kanten probeer te benaderen.