Op internet heb je zelftesten. Heel anoniem allemaal
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!
RegistrerenJe pik voelt anders bij chlamydia hoor.Het advies is wel minstens 1x per jaar maar als je heel wisselend contact hebt, is het advies eigenlijk 1x per kwartaal (elke 3 maanden). Dit advies krijg je als swinger/bi of homoseksuele man, zelfs als sekswerker.
Ben onlangs bij de GGD geweest en hoorde van een verpleegkundige dat een sekswerker over het algemeen 1x per jaar zich laat testen. Deze inschatting was gemaakt tijdens de laatste enquête een jaar of 5 geleden dus wel vóór Coronatijden. Waar ze heengegaan zijn (ramen, privehuizen, privéontvangst enz.) om die enquête uit te voeren, weet ik niets van. Ik was er wel verbaasd over; zelfs als je geen klachten hebt, neem nooit aan dat je geen SOA kunt overdragen. Bij chlamydia (vooral in mannen), syphilis en HIV zou het wel even kunnen duren totdat symptomen verschijnen. In sommige gevallen bij chlamydia, zou het kunnen zijn dat er helemaal geen klachten tevoorschijn komen.
Het kan wel even duren voordat je pik anders voelt; in de meeste gevallen bij chlamydia, is incubatietijd 10-14 dagen. Bestaan er wel gevallen waar de vrouw pas ontdekte dat ze chlamydia had toen er onderzoek moest gedaan worden omdat ze moeite had om zwanger te worden.Je pik voelt anders bij chlamydia hoor.
Zelfs al zegt je huisarts "Als je geen klachten hebt, dan is dat niet echt nodig", wat mijn huisarts tegen me zei, waarop ik vervolgens vroeg om het toch maar wel te doen. Waar vervolgens overigens niet moeilijk over gedaan werd, maar wel een aparte reactie.Wees verstandig en laat je ieder jaar minstens 1x testen op alles.
Ja helaas zijn niet alle huisartsen voldoende deskundig op dit gebied. Gelukkig zijn er tegenwoordig veel mogelijkheden om te testen.Zelfs al zegt je huisarts "Als je geen klachten hebt, dan is dat niet echt nodig", wat mijn huisarts tegen me zei, waarop ik vervolgens vroeg om het toch maar wel te doen. Waar vervolgens overigens niet moeilijk over gedaan werd, maar wel een aparte reactie.
Zijn die zelftesten die je thuis doet wel betrouwbaar? Of word je staal uitgestuurd naar n labo?Op internet heb je zelftesten. Heel anoniem allemaal
Gaat naar een laboratorium.Zijn die zelftesten die je thuis doet wel betrouwbaar? Of word je staal uitgestuurd naar n labo?
Ik zou geen thuistesten doen, waar je de uitslag zelf kunt aflezen. Als het naar een erkent laboratorium gaat is het wel goed. Zelf laat ik me testen bij de huisarts (als ik hiv.syfilis meeneem) en tussendoor via https://soatestdoen.nl/. Dit is een website van Certe/Izore. Er zijn meer laboratoria die soa testen aanbieden.Zijn die zelftesten die je thuis doet wel betrouwbaar? Of word je staal uitgestuurd naar n labo?
Komen die bussen ook in de andere grote steden? Waar en wanneer is daar een overzicht ergens van te vinden op internet?@Paulus2 Is dat ergens te zien, waar en wanneer die bus er staat? Doordeweeks overdag is lastig voor mij i.v.m. werk, zou mooi zijn als 'ie er eens 's avonds of in het weekend is.
Dat maakt weinig uit als die bus in een ramenstraat staat lijkt me zo. "Iedereen" = wandelaars.Ik doe het liever via Internet. Ik vind het niks dat iedereen zo staat te kijken wie er zo'n bus instapt.
Wat zijn de kosten? Of valt dit binnen de verzekering?De testbus staat op 9 juni van 13.30 tot 16.00 in de Geleenstraat.
Volgens mij is die Haagse bus een specifiek project van GGD Haaglanden en is er in andere steden niet zoiets.Komen die bussen ook in de andere grote steden? Waar en wanneer is daar een overzicht ergens van te vinden op internet?
Anoniem en gratis.Wat zijn de kosten? Of valt dit binnen de verzekering?
Ik heb het op een briefje in een keuken in de Geleenstraat gelezen. Misschien kan ik als de bus er staat vragen of ze weten wanneer ze weer komen.@Paulus2 Is dat ergens te zien, waar en wanneer die bus er staat? Doordeweeks overdag is lastig voor mij i.v.m. werk, zou mooi zijn als 'ie er eens 's avonds of in het weekend is.
https://onedayclinic.nl/ ?Beste plek om je je te laten testen anoniem met evt behandeling in Noord Holland?