Hoe vaak laten jullie je testen?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Hoe vaak laat jij je als wandelaar testen op een soa?

• Nooit

Stemmen: 23 27,1%
  • Alleen bij klachten

Stemmen: 25 29,4%
  • Alleen na onbeschermde seks

Stemmen: 7 8,2%
  • 1 x per jaar

Stemmen: 13 15,3%
  • 2 a 3 keer per jaar

Stemmen: 17 20,0%

• Totaal aantal stemmers
    85
Dat is een onjuiste aanname. Veilige seks bestaat niet, wel veiliger seks. Door condooms te gebruiken wordt de kans kleiner, maar niet nul. Tijdens de seks is er altijd een kans dat het lichaam in contact komt met potentieel besmet materiaal van de ander. Het advies is wel om minstens 1 x per jaar te testen als diegene wisselende contacten heeft, ook als je een condoom gebruikt. Bij klachten natuurlijk meteen testen.
Exact. Om maar een voorbeeld te noemen: herpes is zo extreem besmettelijk dat het virus op de buitenkant van een condoom kan gaan zitten, zodat je het alsnog door kunt geven.

Exact. Om maar een voorbeeld te noemen: herpes is zo extreem besmettelijk dat het virus op de buitenkant van een condoom kan gaan zitten, zodat je het alsnog door kunt geven.

Uiteraard is onveilige sex geen goed idee wegens de risico's die iedereen kent.

Maar je kan ook in overdrive gaan met te panikeren over dingen als potentiële herpes op de buitenkant van een condoom.

Kan dat? Dat kan zeker.

Maar wat ga je doen tegen bijvoorbeeld een potentiële schurft besmetting, of luizen of nog een deel andere dingen die je mee naar huis kan nemen na langer contact met een dame of een matras waar die beestjes aanwezig zijn?

Meeste van die dingen hebben niet eens met slechte hygiëne te maken maar voornamelijk met pech of combinatie van faktoren zoals een klant voor u die huisdieren heeft.

Iemand met schurft 15 minuten contact met een dame, en u daarna 15 minuten met die dame is voldoende om ook prijs te hebben bijvoorbeeld. En het kan tot 6 weken duren voor u er iets van merkt.

Safe sex is uiteraard de norm, maar je kan ook alles extreem overdenken waardoor je beter gewoon thuisblijft..

Dat is een onjuiste aanname. Veilige seks bestaat niet, wel veiliger seks. Door condooms te gebruiken wordt de kans kleiner, maar niet nul. Tijdens de seks is er altijd een kans dat het lichaam in contact komt met potentieel besmet materiaal van de ander. Het advies is wel om minstens 1 x per jaar te testen als diegene wisselende contacten heeft, ook als je een condoom gebruikt. Bij klachten natuurlijk meteen testen.
Spijkers op laag water zoeken, vind ik. De kans om iets op te lopen bij 100% consequent condoomgebruik is zo klein, dat je in je leven veel andere en grotere risico's zal lopen door wat je eet en wat je doet, en daar gaat iedereen dan gewoon aan voorbij.

Theoretisch kan men van alles er bij halen. Ik ken al sinds jaar en dag heel veel mensen uit de wereld van sekswerk, en ik weet echt niemand die iets opliep en toch altijd alles (ook pijpen) met condooms deed. Ik ken er wel verschillenden die eens pech hadden, maar daar bleek dan toch altijd wel een aanleiding toe geweest te zijn, want ook bij een sterke wil is voor sommige mannen het vlees helaas soms wel eens zwak.

Dat is dus wat ik met 'theorie' bedoel. Hoe groot is de kans dat je zoiets gaat voor hebben als je gewoon braaf sekst? Ken je mensen die op die manier besmet geraakten?

Die extreme theorieverhalen voelen bij mij meer op de zelfde manier (grapje) als van die andere verhalen waarmee mannen kunnen uitpakken om bv hun partner, na een bare slippertje, uit leggen dat ze waarschijnlijk iets opliepen door in een café van een slecht afgewassen glas te drinken of door de deurkruk van het toilet aan te raken. LOL

Het klopt in theorie allemaal wel he, van die buitenkant van het condoom en zo, maar dan moet je consequent zijn en ook als je bij de seks bv je eigen piemel aanraakt, direct opnieuw je handen gaan wassen en ontsmetten voor dat je je sekspartner nog aanraakt.

Ik wil niet dwars doen hoor. Maar om nu uitgerekend bij het genoemde voorbeeld van herpes te blijven: wat ga jij dan oplossen met een test op herpes?

Ga je dan bij een positieve testuitslag nooit meer seks hebben (niet met een dvp, en ook niet met je vrouw/vriendin) om zeker niets door te geven?

Of ken jij een middeltje om het herpes beestje weg te nemen? Normaal gesproken hoeft herpes niet te worden behandeld. De klachten verdwijnen vanzelf. Er zijn geen medicijnen die het herpesvirus doden. Het is een eeuwigdurend relatiegeschenk ;)

Safe sex is uiteraard de norm, maar je kan ook alles extreem overdenken waardoor je beter gewoon thuisblijft..
Daar ben ik het helemaal mee eens. Volledig veilige seks bestaat niet, risico hoort nu eenmaal bij het leven. Sommige mannen maken zich zó druk dat ze nauwelijks nog kunnen genieten, dat is best zonde, terwijl anderen wel juist wat meer bewustzijn en zorgen zouden mogen tonen.

Iedereen maakt zijn eigen inschatting van welk risico acceptabel is. Gelukkig zijn de meeste soa's prima te behandelen. Sommige zijn niet te behandelen en moeilijk te voorkomen, ook al doe je erg je best, en bepaalde soa's, zoals hiv, wil je toch echt wel koste wat het kost vermijden.

We dragen imho allemaal verantwoordelijkheid om deze bijzondere wereld gezond te houden. Iedereen wil tenslotte zorgeloos kunnen genieten van seks en intimiteit. Zowel sekswerkers als klanten hebben hierin een rol te spelen. Sekswerkers laten zich vaak regelmatig testen en behandelen indien nodig, maar ook klanten dragen verantwoordelijkheid, voor hun eigen gezondheid én die van sekswerkers en ook andere mede-wandelaars.

Bepaalde sekstechnieken zijn risicovoller dan anderen. Iedereen moet zelf een keuze maken wat een acceptabel risico is.

Terug
Bovenaan Onderaan