Mijn inziens is het bij de meeste raambuurten niet de norm om klanten op te lichten. De Wallen in Amsterdam, is een ander verhaal, daar schijnt het schering en inslag te zijn. Ondanks dat het niet ver van mijn huis is, vermijd ik die plek altijd.Misschien is oplichting bij raamdames en sauna's daar de norm. Ik weet het niet
Ik heb nou niet het idee, dat je als wandelaar een luisterend oor krijgt van een handhaver. Meestal, althans dat is mijn mening, kiezen die meestal de kant van de dame. Dus met ander woorden, je bent vrij machteloos, vaak hebben de raamdames, ook een beveiligingsknop, die ze gebruiken, als een opgelichte klant verhaal haalt, en dan komt er beveiliging en wordt de klant weggestuurd.Als mensen daar 'meestal' worden opgelicht, dan zou er al lang handhaving hebben plaatsgevonden
Maar het schuurt wel, en al is het sekwerk op zich niet crimineel, zijn er wel vaak allerlei schimmige figuren, die graag een graantje mee willen pikken, neem bijvoorbeeld al die zogenaamde "bookers"We moeten met zijn allen bewust zijn dat bepaalde woorden het stigmatiseren en criminaliseren van sekswerk in de hand werkt.
Laatst bewerkt: