- 1.491
- 30/06/21
- 3.512
Klopt, die restricties zijn er ook. De grens is gelegd bij 18 jaar. Het moment dat je volwassen zou zijn.Dit is precies wat ik bedoel met hopelijk in mijn post. Ik ken ook personen die wijzer zijn dan hun leeftijdsgenoten.
Leeftijd correleert nu eenmaal niet aan iemand zijn vermogen een relationeel besluit te nemen. Juist om te verkomen.dat het uit de hand loopt zijn er restricties op leeftijd voor bepaalde zaken als alcohol en sekswerk.
Behalve bij prostitutie.
Als we al vinden dat jongeren op een leeftijd van 18 jaar niet geheel wilsbekwaam zijn, dan snap ik niet dat je op je 18e jaar:
- onbeperkt mag roken en drinken.
- Je mag al je spaargeld vergokken,
- of een huis kopen, slechte keuzes maken als ZZP'er.
- Als je stoute dingen doet, word je (bizar genoeg) wel als volwassene berecht.
- Je mag tijdens een uitzending van het leger mensen doodschieten.
- Je mag zelfs al vanaf je 16e jaar(!) seks hebben met wie je maar wilt, ook de buurman van 70 jaar.
Maar geld verdienen met seks, dat zou dan niet mogen. Tenzij je er een camera bij zet, dan mag het weer wel. Het zal voor sommigen hier heel logisch zijn, maar ik zie het niet. Ik laat het me graag uitleggen.
Daarnaast, het gaat er niet om wat je zelf vindt, iedereen heeft eigen normen en waarden, maar het gaat erom wat verstandig beleid is.
Experts hebben al aangeven dat verhoging van de leeftijd niet verstandig is.