Het verschil blijft dat vergunningen voor DVP's niet bestaan. Wel voor sexclubs, bordelen e.d. maar dat is hier niet van toepassing.
Laten we de Gemeente Den Haag als voorbeeld nemen.
Daar is het toch echt expliciet verboden om je te prostitueren buiten vergunde bordelen en ' de ramen' en ben je wel degelijk strafbaar als je deze dienst onvergund aanbied.
https://www.denhaag.nl/nl/in-de-stad/veiligheid/prostitutie-in-den-haag.htm
Je stelling klopt dus in ieder geval al niet in gemeentes met expliciete verboden.
Even makkelijk typen dat de dames geen belasting betalen is gewoon een aanname. Ik ken natuurlijk niet alle dames maar enkele die ik persoonlijk ken werken als ZZP-er en betalen belasting over hun inkomen.
Dat is waar en ik ging hier wat kort door de bocht. Maar ik doelde hier dus expliciet op dames die onvergund werken in gemeentes waar dit wel verplicht is. Die mogen zich voor dit werk helemaal niet inschrijven bij de KvK.
Lees je maar eens in. Iedereen binnen de Eu kan vrij werken in het buitenland zonder vergunning en belasting afdragen in eigen land. Premies betaald men in eigen land. Ze maken immers geen gebruik van sociale voorzieningen in dit land. Jij mag dus ook gewoon werken in een ander land en als je hier blijft wonen, hier je aangifte doen. Gewoon even googelen en je bent op de hoogte.
Ik hoef me niet in te lezen want weet veel van deze materie daar ik jarenlang persoonlijk te maken heb gehad met deze situatie.
Je bent vrijwel altijd belastingplichtig in het land waar je werkt en dubbele belastingen worden voorkomen middels belastingverdragen. Taaie koste maar in de volgende link wordt dit uitgelegd.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/standaard_functies/prive/contact/rechten_en_plichten_bij_de_belastingdienst/wanneer_aangifte_doen/in_welk_land_moet_u_aangifte_doen#:~:text=Woont%20u%20in%20Nederland%3F,Dan%20bent%20u%20buitenlands%20belastingplichtig.
Dat je in de EU vrijheid van werken in een ander land hebt, heeft hier eigenlijk niets mee te maken. Dat gaat niet om de belastingen, maar om een eventuele werkvergunning.
Naar 'google verwijzen' vind ik trouwens nooit zo sterk. Ik vind op google ook dat het Monster van Loch Ness bestaat; maar onderbouwing gaat toch echt via betrouwbare bronnen.
Er dient regelgeving te komen die de sexwerkers beschermd.
Hier zijn we het (uiteraard) volledig over eens.
Het is gewoon dienstverlening tussen twee volwassenen.
Maar die dienstverlening moet dus wel aan bepaalde regels voldoen.
Nee, jij pleit voor het straffen van dames die geen vergunning hebben (en hun klanten).
Ik heb gezegd dat het strafbaar is en iets 'dat je niet moet willen'. Dat is iets anders dan mij de woorden in de mond leggen dat ze 'gestraft moeten worden'.
Op dit moment heeft alleen een sexbedrijf, exploitant een vergunning nodig. Individuele sexwerkers dus niet.
Dat laatste is dus gewoon, aantoonbaar in vele gemeentes, onjuist.
Ik geef eerlijk toe dat ik ook niet zo goed weet wat de beste oplossing is. Maar prostitutie de illegaliteit induwen en alle controle verliezen, lijkt me erg onwenselijk.