Er zijn eigenlijk niet veel nieuwtjes die voor jullie interessant zijn.
Dagelijks meerdere malen contact, voelt goed aan, maar door een paar werk/prive-gerelateerde zaken die ik niet nader kan benoemen omdat het anders te herkenbaar wordt, kunnen we nog niet a la minute afspreken.
Het staat in de planning voor december of januari, vanaf kerst klinkt opeens heel logisch, maar ik moet zelf even iets afwachten voordat ik kan boeken. En het blijft de andere kant van de wereld, dus je wilt niet precies de verkeerde data plannen.
Het is niet ondenkbaar dat ik naar haar toe ga en dat zij dan mee terug komt.
Mijn enige twijfel is dat je daar in een heel andere omgeving bent en dat we bv ruzie zouden krijgen en dat je het dan daar uit maakt en dan alsnog in je eentje terug moet naar huis.
Dat zou heel zuur zijn.
Niet dat ik dat verwacht, maar we hebben 1x eerder mot gehad over iets en ik weet van mezelf dat ik hier (of in ieder geval in Europa) sterker sta dan daar.
Dus dat is een kleine twijfel die ik soms voel.
Eerst naar haar toe en zij dan mee terug naar hier? Of juist zij naar hier en dan ik met haar mee reizen naar daar?
Er valt voor beide wat te zeggen.
Als alles goed blijft gaan ga ik liever in mijn eentje heen, zie haar daar, dan samen terug, dan tijd hier doorbrengen en dan zij weer in haar eentje daar heen.
In geval van ruzie daar zou het heel klote zijn. Ik daar heen, mot, in je eentje terug moeten reizen, geld voor haar vlucht hierheen kwijt zijn, alle emotie, het daar niet weer ok kunnen krijgen en zij die gewoon tabee zegt terwijl ik vervolgens nog die hele reis in tranen moet ondernemen.
Dat scenario spreekt me niet aan.
Maar eerst hier langdurig samen zijn, dan daar en dan zoiets, lijkt me nog minder.
Weet ook niet waarom ik van ruzie uitga, want het gaat prima momenteel.
Maar het blijft toch een sprong in het diepe als ik daar heen ga.
Zij aardt hier eigenlijk best soepel en ik weet de weg zeg maar, geen idee hoe we samen gaan als ik daar uit mijn comfort zone ben en de locale taal niet spreek en zij wellicht veel aanspraak heeft van vrienden, familie, mannen op straat, noem maar op.....die inschatting probeer ik nu te maken.
Maar wellicht valt het allemaal enorm mee.
Er zijn 2 kleine red flags die ik eigenlijk hier niet kan benoemen, dat speelt ook mee. Geen grote dingen, ik denk eigenlijk dat het verhaal wel klopt, maar ben er wel extra alert op.
Nou een klein beetje dan: Ik merk dat ze een beetje spartelt om me echt voor te stellen in haar geboortedorp.
Dat snap ik ook wel weer: Hier ging dat gesprek over hoe we elkaar hebben leren kennen eigenlijk heel simpel. Ik lul er gewoon over heen en zij knikt en niemand vraagt door.
Dat lijkt daar gevoeliger te liggen. Ze is best bang dat iemand wel doorvraagt of dat ik wellicht iets doms zeg.
Hoe stoer ze hier ook was, daar weet niemand van haar kortstondige prostitutie verleden.
Of, dat kan ook nog, ze heeft het daar ook wel eens gedaan en het is een kleine community.
Dus als ik daar loop en je zegt: Dit is mijn vriend uit Nederland, kan dat een tikje moeilijk vallen voor familie, vrienden of god weet wie nog meer.
Kerst is ook wel een dingetje wat dat betreft.
Als ik aanschuif bij haar familie aan de kersttafel is het wel heel nadrukkelijk dat ik 'de vriend' ben en dan ben je opeens wel wat ouder en wat meer de Europeaan van buitenaf zeg maar.
Als ik rond die tijd hier met haar wil zijn, vragen ze zich ook af waarom ze opeens voor de derde keer naar Nederland gaat.
Het prostitutie verhaal heeft ze daar, naar eigen zeggen, nooit vertelt dus dan moet ze opeens vertellen dat ze in een vaste relatie zit met een Europese man.
Op zich niks om je schuldig over te voelen, maar in andere landen spelen je eer, religie, cultuur etc soms toch een grotere rol dan hier, hoewel dat voor haar zelf helemaal geen probleem is. Het gaat meer om de omgeving.
Ik merk dat ze nu meer stoeit met hoe het verhaal daar te brengen als iemand vraagt hoe we elkaar eigenlijk kennen dan toen ik het hier aan mijn omgeving vertelde.
En ja, ik heb me zelfs afgevraagd of ze dit alles niet als smoesje gebruikt omdat ze daar in een relatie zit, maar ik heb een aantal redenen om er vanuit te gaan dat dat niet zo is en ze hapert ook niet als we bespreken wanneer ze hier weer zal zijn, ook niet als ik zeg dat 4 weken kan, maar 8 weken ook.
Zou ze wel in een relatie zitten (wat ik dus niet denk), dan zou een partner wellicht toch aangeven: maximaal 4 weken ofzo.
Eigenlijk alles goed dus, liefdevol/sexy/spannend en ik heb toch het idee alsof we elkaar steeds beter leren kennen hoewel er nu een afstand is, de nieuwe afspraak gaat vrijwel zeker gebeuren, maar we kunnen over een weekje of twee pas de knoop doorhakken en ik twijfel over de ideale volgorde.
Maar ik snap ook dat je nooit van tevoren weet hoe het loopt, dus op een gegeven moment maar gewoon de keuze maken en er het beste van hopen.
En zo heb ik toch een mooi stukkie voor het slapen gaan geschreven.
Hoewel ik me wel posts met meer spannende details kan voorstellen.