Interessant discussie!
Ik ben zelf van de externe 4 uur dates (soms iets meer, soms iets minder). Dus doorgaans iets eten en dan naar de hotelkamer.
Dat betekent dus ook dat ik niet naar de sterrententen ga, want dan red je het niet om in 2 uur van tafel te zijn. Sterker nog; dat red ik nu ook niet altijd, maar ik geniet ook van het samen lachen, ouwehoren en flirten.
Ik ben één keer bij de Toekan geweest, maar vond het restaurant te zakelijk. Wellicht omdat ik er zakelijk ook net té vaak zit. Ik houd wel rekening met de smaakvoorkeuren van de dame in kwestie en zelfs bij een tegenvallend restaurant kun je er altijd wel samen om lachen.
Ik heb ook wel overwogen om een langere sessie te doen. Lunchen, kamerfun, activiteit, dineren en dan nog een keer kamerfun. Maar dan alleen met dames waarmee ik zeer positieve 4 uur ervaringen heb opgedaan, want anders is het voor beiden niet echt leuk.
Het is in alle gevallen aan te raden om de tarieven van agencies of independents te vergelijken, want sommige hebben heel aantrekkelijke tarieven voor een langer verblijf. Het valt me op dat ze prijstechnisch voor de standaarddates dicht bij elkaar zitten. Maar voor een 5 uur-date of een 16 uur-date kunnen de prijzen flink verschillen. Daarnaast kan een leuke bestemming wat verder weg zijn en de één rekent nauwelijks reiskosten en bij de ander kan dat dan flink oplopen.
Als laatste over zoenen, knuffelen of arm in arm in openbaar is mijn ervaring dat in het restaurant of cocktailbar er vaak wel 'iets' gebeurt, maar dat je op straat dat niet voortzet. Daar gun je elkaar je privacy. Voor mij is dat ook gewenst. ik ben (zeker) geen BN'er, maar door diverse publicaties kennen meer mensen mij dan ik hun. Daar houd ik toch rekening mee.