Discriminatie of gewoon een voorkeur?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Status
Niet open voor verdere reacties.
Schijnbaar heb je je eigen definitie van discriminatie. Lees anders onderstaand artikel eens door.

Waaruit blijkt dat ik niet wil accepteren dat ik niet voldoe aan de eisen? Op geen enkele manier zou ik de dame willen dwingen om mij te ontvangen. Ik heb alleen oprechte vragen gesteld over haar redenen. Schijnbaar irriteer ik jou daarmee, maar je mag je afvragen waarom dat precies is.
Het lijkt misschien erop dat ik generaliseer door Marokkaanse dames te noemen, maar hoe weet je dat? Heb je daar onderzoek naar gedaan of is het je onderbuik dat spreekt omdat mijn vraag jou zo irriteert?
Mijn afkomst heb ik slechts genoemd nadat ik in dit topic erom ben gevraagd. Maar ook dat is blijkbaar grond voor jouw irritatie.

Voor de rest heb ik geen zin in een zinloze discussie met jou. Ik zal dus verder niet langer op jou reageren. Ik heb liever zinvolle discussie in plaats van persoonlijke aanvallen, zoals schijnbaar jouw voorkeur is.
Oke ik zal voor het laatst even happen:

Ik weet dondersgoed wat de definitie is van discriminatie, die heb ik ook toegepast in mijn antwoorden, alleen blijkbaar op een manier die jou niet bevalt

Nogmaals het feit dat je niet wilt accepteren dat je niet voldoet aan de eisen blijkt uit je gehamer op waarom je op blok ging terwijl het heel duidelijk is waarom(je wilde immers niet de terechte vraag niet beantwoorden).

Een dame heeft alle recht om een klant te weigeren.

Dat je Surinamer bent is daarbij totaal irrelevant, immers dat wist de dame niet

Schijnbaar heb je je eigen definitie van discriminatie. Lees anders onderstaand artikel eens door.

Waaruit blijkt dat ik niet wil accepteren dat ik niet voldoe aan de eisen? Op geen enkele manier zou ik de dame willen dwingen om mij te ontvangen. Ik heb alleen oprechte vragen gesteld over haar redenen. Schijnbaar irriteer ik jou daarmee, maar je mag je afvragen waarom dat precies is.
Het lijkt misschien erop dat ik generaliseer door Marokkaanse dames te noemen, maar hoe weet je dat? Heb je daar onderzoek naar gedaan of is het je onderbuik dat spreekt omdat mijn vraag jou zo irriteert?
Mijn afkomst heb ik slechts genoemd nadat ik in dit topic erom ben gevraagd. Maar ook dat is blijkbaar grond voor jouw irritatie.

Voor de rest heb ik geen zin in een zinloze discussie met jou. Ik zal dus verder niet langer op jou reageren. Ik heb liever zinvolle discussie in plaats van persoonlijke aanvallen, zoals schijnbaar jouw voorkeur is.
Birosu.....ik zal eerlijk tegen je zijn.....Surinamers zijn niet mijn type volk. Best een aantal kut ervaringen mee gehad relatief grote kans dat als ik een surinamer tegen Kom dat hij/zij me niet ligt. Er zijn ook Surinamers met Wie ik het prima heb kunnen vinden. Als ik iemand ontmoet geef ik ze een eerlijke kans en als ik het met een surinamer kan vinden boeit zijn of haar afkomst mij niet. Maar tegelijkertijd heb ik totaal geen behoefte om nieuwe te leren kennen. Hetzelfde telt voor Iimburgers. Sommige mensen liggen elkaar gewoon niet en bij sommige groepen heb je er meer die je niet liggen. En dat mag....zolang je elkaar met respect behandelt....

Laatst bewerkt:
Ik heb niet alle 50 pagina's doorgenomen, maar het is toch wel een interessante discussie.
Ik denk dat het vooral een theoretische discussie is. Een dame mag natuurlijk altijd een klant weigeren. Volgens mij op basis van de grondwet (lichamelijke integriteit).
Maar een dame mag niet expliciet zeggen en in een advertentie benoemen dat ze bepaalde klanten op basis van huidskleur ed zal weigeren. Maar dan nog blijft het theoretisch; niemand zal haar aanklagen.

Oke ik zal voor het laatst even happen:

Ik weet dondersgoed wat de definitie is van discriminatie, die heb ik ook toegepast in mijn antwoorden, alleen blijkbaar op een manier die jou niet bevalt

Nogmaals het feit dat je niet wilt accepteren dat je niet voldoet aan de eisen blijkt uit je gehamer op waarom je op blok ging terwijl het heel duidelijk is waarom(je wilde immers niet de terechte vraag niet beantwoorden).

Dat je Surinamer bent is daarbij totaal irrelevant, immers dat wist de dame niet
Ik krijg het gevoel dat jij helemaal niet weet wat de definitie van discriminatie is.

Discrimineren betekent letterlijk onderscheid maken. Natuurlijk discrimineren wij en zeker op seksueel gebied. Ook ik discrimineer op leeftijd (18+) geslacht (vrouw). Ik discrimineer op uiterlijk, ik val op getint, bruine ogen, niet te groot, borsten liefst B70, .....

Ook al ga ik uit van gelijkwaardigheid en gun ik iedereen hetzelfde, ik word gewoon niet overal geil van en respecteer als een DVP mij maar niks vindt.
Een DVP mag haar grenzen aangeven. Als een man haar tegenstaat of haar met weinig respect benadert, dan moet zij die man kunnen weigeren.

Discrimineren betekent letterlijk onderscheid maken. Natuurlijk discrimineren wij en zeker op seksueel gebied. Ook ik discrimineer op leeftijd (18+) geslacht (vrouw). Ik discrimineer op uiterlijk, ik val op getint, bruine ogen, niet te groot, borsten liefst B70, .....

Ook al ga ik uit van gelijkwaardigheid en gun ik iedereen hetzelfde, ik word gewoon niet overal geil van en respecteer als een DVP mij maar niks vindt.
Een DVP mag haar grenzen aangeven. Als een man haar tegenstaat of haar met weinig respect benadert, dan moet zij die man kunnen weigeren.
Natuuurlijk mag dat.
Maar een vrouw mag dan niet expliciet zeggen ' ik weiger je omdat je zwart bent oid'.
Maar het lijkt me een hoog theoretisch gehalte hebben; je gaat geen DVP aanklagen.

Natuuurlijk mag dat.
Maar een vrouw mag dan niet expliciet zeggen ' ik weiger je omdat je zwart bent oid'.
Maar het lijkt me een hoog theoretisch gehalte hebben; je gaat geen DVP aanklagen.
Bij sex vind ik dat je ook moet kunnen weigeren vanwege huidskleur. Ook al respecteer je de persoon gelijkwaardig als mens. Het kan toch zijn, dat je je lichamelijk niet voelt aangetrokken tot bepaalde types !?
Verder weet ik van sommige DVP'ers dat er mannen uit bepaalde culturen afkomstig zijn, die totaal geen respect hebben voor vrouwen. Als je als vrouw daarmee te maken hebt gehad, dan stel je niet zomaar je lichaam ter beschikking voor de meest kwetsbare handelingen. Er moet wel iets aanwezig zijn van een klik en vertrouwen.

Bij sex vind ik dat je ook moet kunnen weigeren vanwege huidskleur. Ook al respecteer je de persoon gelijkwaardig als mens. Het kan toch zijn, dat je je lichamelijk niet voelt aangetrokken tot bepaalde types !?
Verder weet ik van sommige DVP'ers dat er mannen uit bepaalde culturen afkomstig zijn, die totaal geen respect hebben voor vrouwen. Als je als vrouw daarmee te maken hebt gehad, dan stel je niet zomaar je lichaam ter beschikking voor de meest kwetsbare handelingen. Er moet wel iets aanwezig zijn van een klik en vertrouwen.
Nogmaals: een dame mag altijd weigeren.

Maar volgens mij mag je mensen nooit expliciet uitsluiten op basis van ras, kleur etc. Dat is toch artikel 1 van de grondwet en die geldt in NL altijd en overal, dus ook bij sex.
Maar in de praktijk zal deze situatie zich toch nooit voordoen; geen enkele man gaat een vrouw hiervoor aanklagen.

Nogmaals: een dame mag altijd weigeren.

Maar volgens mij mag je mensen nooit expliciet uitsluiten op basis van ras, kleur etc. Dat is toch artikel 1 van de grondwet en die geldt in NL altijd en overal, dus ook bij sex.
Maar in de praktijk zal deze situatie zich toch nooit voordoen; geen enkele man gaat een vrouw hiervoor aanklagen.
De grond van weigering is niet relevant, dat is mijn hele punt hier
Dat de betreffende heer daarna discriminatie roept, is het probleem van die heer en niet van de dame.

@JokePrive
Weinig mensen stellen hier dat de weigering komt door formaat.

Elke dienstverlener mag klanten weigeren. Zonder opgaaf van reden.

Maar als een dienstverlener in haar advertentie al zet "zwarte mannen niet welkom" is dat, formeel, in strijd met de wet. En inderdaad dat is puur theoretisch.

Als je als dame een hekel hebt aan zwarte mannen, en je wil wel graag de letter van de wet volgen, dan moet je dus niks in je advertentie zetten daarover, en pas wanneer je waarneemt dat de man zwart is melden dat je hem weigert (zonder reden te benoemen).

Het zou natuurlijk voor iedereen juist efficiënter zijn om het wel in de advertentie te benoemen. Dan weten zwarte mannen (als ze goed lezen tenminste) dat ze überhaupt niet hoeven te reageren en bespaart iedereen tijd.

Dus een dvp die niets moet hebben van mannen met een kleurtje is verplicht volgens de grondwet om er mee te n**ken??
Wat een onzin.

Waarom zou ze niet mogen weigeren ? Ken er genoeg die dit doen . Meestal omdat ze in het verleden problemen hebben gehad of dat het hun type niet is en dusdanig geen leuke date kunnen aanbieden.
Natuurlijk mag dat.

Maar doe in mijn bedrijf veel sollicitatiegesprekken en ik mag absoluut niet expliciet zeggen dat ik mensen niet aanneem omdat ze donker, moslim etc etc zijn.

Als je als dame een hekel hebt aan zwarte mannen, en je wil wel graag de letter van de wet volgen, dan moet je dus niks in je advertentie zetten daarover, en pas wanneer je waarneemt dat de man zwart is melden dat je hem weigert (zonder reden te benoemen).
En hoe doe je zoiets als je thuisontvangst doet en er een donker persoon voor je deur staat? Gewoon de deur dicht smijten en maar hopen dat die persoon je gegevens niet doorgeeft aan de recherche?

Dat de betreffende heer daarna discriminatie roept, is het probleem van die heer en niet van de dame.
(je wilde immers niet de terechte vraag niet beantwoorden).

@Toffeetoday volgens mij heb je serieus zijn verhaal niet goed begrepen. Hij meldde zijn afkomst en daarna volgde het block.

Dan nog heeft hij het te accepteren enz enz, maar wil wel voorkomen dat mensen langs elkaar heen praten.

volgens mij heb je serieus zijn verhaal niet goed begrepen. Hij meldde zijn afkomst en daarna volgde het block.

Dan nog heeft hij het te accepteren enz enz, maar wil wel voorkomen dat mensen langs elkaar heen praten.
Ow dat kan,
Dat ie vragen heeft aan Marokkaanse dames is helemaal prima.
Ook dat ie een block krijgt omdat ie Surinamer is.

Maar om dan hier zijn verhaal te doen waardoor de insinuatie wordt gewekt van discriminatie want "ik zei dat ik Surinamer was"
Daar ga ik slecht op.

En hoe doe je zoiets als je thuisontvangst doet en er een donker persoon voor je deur staat? Gewoon de deur dicht smijten en maar hopen dat die persoon je gegevens niet doorgeeft aan de recherche?
Of een plaksnor en gek brilletje opdoen en zeggen dat 'ie bij het verkeerde huis is.

Ik weet niet wat wijsheid is, maar als ik thuis ontvang en niet met zwarte mannen wil, zou ik toch maar zorgen dat ik een plan heb klaarliggen voor wanneer er ineens eentje voor de deur staat. Zelfs als je het wel vooraf benoemt en navraagt kan er weleens eentje doorheen glippen.

Je zegt dat je er vanaf ziet.
Dat zou je toch ook doen als er een onverzorgde zwerver aan zou bellen voor sex?
Wat alleen niet mag is dat je expliciet zegt dat je (voor je de deur dichtsmijt) uitsluitend de klant weigert omdat hij zwart is.
Maar de klant zal het daar wel bij laten; het is jouw woord tegen het zijne.

Interessanter is overigens de vraag of je in een advertentie (dus op voorhand) mag zetten dat je donkere mensen weigert

Je zegt dat je er vanaf ziet.
Dat zou je toch ook doen als er een onverzorgde zwerver aan zou bellen voor sex?
Wat alleen niet mag is dat je expliciet zegt dat je (voor je de deur dichtsmijt) uitsluitend de klant weigert omdat hij zwart is.
Maar de klant zal het daar wel bij laten; het is jouw woord tegen het zijne.

Interessanter is overigens de vraag of je in een advertentie (dus op voorhand) mag zetten dat je donkere mensen weigert
Mensen moeten steeds meer toneel spelen in hun leven.

Zoals ik al aangaf (en anderen met mij in de lange historie van dit topic), nee, dat is formeel discriminatie. Maar ja, dat komt toch nooit tot een rechtszaak.

Zoals ik ook al zei, juist door het wel te melden ben je duidelijk en voorkom je dat mensen voor niets contact opnemen of voor niets langskomen.

Zoals ik al aangaf (en anderen met mij in de lange historie van dit topic), nee, dat is formeel discriminatie. Maar ja, dat komt toch nooit tot een rechtszaak.

Zoals ik ook al zei, juist door het wel te melden ben je duidelijk en voorkom je dat mensen voor niets contact opnemen of voor niets langskomen.
Een rechtszaak komt er natuurlijk nooit en praktisch is het inderdaad ook onhandig dat je geweigerd wordt op basis van je huiskleur als je dat van te voren had kunnen weten.
Maar het voelt toch wat ongemakkelijk aan. In mijn bedrijf kan dit absoluut niet en ook mijn bedrijf doet aan dienstverlening.

Voor alle duidelijkheid, nogmaals, ik vind dat de dame alle recht heeft om klanten te weigeren. De manier waarop van de Marokkaanse dame valt me alleen erg tegen. Mijn vraag gaat dus niet over de legitimiteit van de weigering, het gaat mij om de ware reden van die weigering. Lees svp nogmaals mijn eerste post door.

Ik heb me lang afgevraagd wat ik verder ermee zou moeten. Niet dat ik van plan was om actie te ondernemen tegen die dame, maar op z'n minst een discussie te beginnen over dit sociaal vraagstuk. Zeker staat het dames vrij om iemand te weigeren, maar is dat omdat die personen als inferieur worden gezien? Of hebben al deze dames nou echt negatieve ervaringen met donkere mensen?
In het verleden zag ik vaker expliciet bij advertenties van Marokkaanse dames staan dat donkere mensen niet langs hoefden te komen. En in dit forum heb ik dit ook regelmatig zien passeren.

Voor alle duidelijkheid, van mijn Surinaamse vrienden zou ik me niet kunnen voorstellen dat ze een dame onjuist zouden bejegenen. Hoe eerlijk is het om op basis van een ervaring met één persoon een hele etniciteit af te schrijven? Er zijn ook mensen die een negatieve ervaring hebben met Marokkanen. Of met witte Nederlanders. Wat voor samenleving zouden we hebben als iedereen op basis daarvan Marokkanen of witte Nederlanders daarvoor in de nek zou aankijken?

Nogmaals, het is niet mijn bedoeling om mensen aan de schandpaal te nagelen. Daarom zou ik ook nooit vertellen bij welke dame ik mijn ervaring had.
Wat ik wel wil is discussie. Inhoudelijke discussie, meneer/mevrouw today.

Je weet toch van tevoren waar je mee te maken hebt ?
Mocht het alsnog niet aan je verwachtingen voldoen, gewoon deur dicht houden.

Net zoals dat bij jou iemand last minute omdraaide omdat de rook geur te sterk was.

Wat gaat de persoon voor dichte deur doen dan ?
Aangifte?
Veel succes met onderbouwen dat het ging om je huidskleur, valse aangiften zijn trouwens strafbaar.
En dan tijdens die aangifte, toegeven dat je een illegale dame bezocht?

Veel succes met een geloofwaardig verhaal neer te zetten

Zijn jullie helemaal achterlijk? ik val niet op zwarte vrouwen, Ik vind het echt totaal ranzig en afstotelijk. Nu ben ik een racist? Doe even normaal. Kan het prima met ze vinden. Wil er alleen nooit seks mee. Niks racistisch aan. Is mijn PERSOONLIJKE seksuele voorkeur.

Een dvp mag ook zo redeneren. Het moet toch niet gekker worden dat je op basis van persoonlijke seksuele voorkeur racistisch kan zijn.

Zijn jullie helemaal achterlijk? ik val niet op zwarte vrouwen, Ik vind het echt totaal ranzig en afstotelijk. Nu ben ik een racist? Doe even normaal. Kan het prima met ze vinden. Wil er alleen nooit seks mee. Niks racistisch aan. Is mijn PERSOONLIJKE seksuele voorkeur.

Een dvp mag ook zo redeneren. Het moet toch niet gekker worden dat je op basis van persoonlijke seksuele voorkeur racistisch kan zijn.
in mijn bedrijf denk ik net zo. Ik vind zwarte werknemers totaal ranzig en afstotelijk.
Wat denk je? Dat ik daar mee wegkom als ik dat expliciet stel?

En natuurlijk mag een dame elke klant weigeren; het is haar lichaam.

Vriend, het spijt me echt je dit te moeten mededelen, want schijnbaar leef je nog in de waan, maar jouw uitlatingen definiëren je als een racist.
in mijn bedrijf denk ik net zo. Ik vind zwarte werknemers totaal ranzig en afstotelijk.
Wat denk je? Dat ik daar mee wegkom als ik dat expliciet stel?

En natuurlijk mag een dame elke klant weigeren; het is haar lichaam.
En jij zeker ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan