Discriminatie of gewoon een voorkeur?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Want blijkbaar word alles weer van de pot gerukt en waar het om gaat word weer een heel ander verhaal ! Waar ik aan stoor en zowiezo weiger het geloof laat ik nog achter wegen ! Maar maar diegene die weigeren Nederlands te leren terwijl ze hier in België ,Nederland al jaren profiteren van alles en een dame behandelen als hun schapen in hun thuis land en je voor het rot van de straat uitmaken omdat je hun niet gehoorzaamt die komen er echt niet in ! Als je dan krijg te horen ik jou betaal jij doen wat ik zeg ! Hahaha op die manier????echt ni !! Maar blijkbaar moeten bij enkele wandelaars de dvp maar doen wat de klant wil want tis tenslotte maar een hoer???!!!! Nee jongens na 20 jaar ken ik het wereldje wel en sommige soorten van mannen sorry. Gelukkig zijn er genoeg wandelaars die wel respect hebben voor de vrouwen. En helaas zijn er nog te veel die de vrouw behandelt als een gebruiks voorwerp
Vraagje @Privé veronique , waarom zet je in je advertentie niet gewoon dat je mannen van bepaalde afkomst weigert? Het lijkt me dat het daarmee een hoop overbodige contactjes kunt vermijden.
Ja dat kan je doen moet je eens kijken wat er dan op gang word gezet kan je wel eens treffen dat je huis een beetje verbouwd is als je eens weg bent!!! Je moet die soort niet onder schatten als het zo makkelijk was maak je dat gewoon duidelijk. Nee echt ni

Ja dat kan je doen moet je eens kijken wat er dan op gang word gezet kan je wel eens treffen dat je huis een beetje verbouwd is als je eens weg bent!!! Je moet die soort niet onder schatten als het zo makkelijk was maak je dat gewoon duidelijk. Nee echt ni
Ok, maar vergeet niet dat die mensen ook hier mee kunnen lezen.

Maar hoe doe je het nu dan? Vraag je bij het maken van de afspraak naar de afkomst? En dan weiger je bij bepaalde antwoorden?

Iedereen wilt geld verdienen. Maar niet ten koste van respectloos onbeschoft gedrag.

Vroeger hadden m'n ouders hadden een snackbar. Af en toe kwamen zogenaamde lollige mensen die dan een mijn ouders accent nadoen.
Mijn ouders begrepen niet dat we belachelijk werden gemaakt.
Als ik er bij was, werden die niet geholpen. Tenzij er excuses werd aangeboden.

Klant is een koning? Gedraag je er dan naar.

waarom zet je in je advertentie niet gewoon dat je mannen van bepaalde afkomst weigert?
Vraag je bij het maken van de afspraak naar de afkomst? En dan weiger je bij bepaalde antwoorden?
Laat ons even terugkeren naar de juridische werkelijkheid en de juiste punten van onderscheid benadrukken.

Het al dan niet verlenen van een dienst op basis van heel algemene criteria, die niet noodzakelijk met het individu te maken hebben en/of niet relevant zijn voor de dienstverlening, is discriminatie en in een aantal gevallen, bijv. geloof, afkomst, ethniciteit, nationaliteit, gender, sexuele orientatie, leeftijd, ..., is het een verboden discriminatie.

Het al dan niet verlenen van een dienst op basis van individuele relevante kenmerken is geen (verboden) discriminatie.

Enkele voorbeelden:
  • een autoverhuurbedrijf weigert auto's te verhuren aan personen van jonger dan 21 jaar. Dat is verboden discriminatie op basis van de leeftijd.
  • een autoverhuurbedrijf weigert een sportauto te verhuren aan een welbepaalde persoon van 18 jaar oud die pas gisteren zijn rijbewijs heeft gehaald. Dat is geen verboden discriminatie maar een weloverwogen risico-afweging. De kans op schade en ongevallen is inderdaad aannemelijk.
  • een DVP weigert alle Afrikanen. Dat is verboden discriminatie op basis van ethniciteit.
  • een fijngebouwde, "petite", DVP weigert een uit de kluiten gewassen Afrikaan met een pik van 20cm. Dat is een individuele en relevante afweging en dus toegelaten.
  • een bedrijf schrijft een sollicitatie uit en vereist dat de kandidaten Nederlands spreken. Dat is discriminatie, maar geen verboden discriminatie want taalkennis staat niet in het lijstje van de verboden criteria. Indien evenwel zou blijken(uit de praktijk) dat dit criterium wordt gebruikt als "substituut" voor een verboden criterium dan is het een verboden discriminatie. Bijv. indien het bedrijf louter op basis van de voornaam of familienaam alle kandidaten van allochtone afkomst zou weigeren zonder de taalkennis te peilen, dan gaat het in de fout.
Inderdaad, het is niet simpel en in de praktijk zijn er tal van grensgevallen en grijze zones. Maar dat is zo in veel juridische kwesties en uiteindelijk zal de rechter dan moeten oordelen.

@Roba Die finnen zitten echt niet hier op het forum hoor.. maak je maar geen illusie
bijna op geen enkel forum..
ik ben op verschillende fora actief..
op een BMW gerelateerd auto forum zitten wat Turkse jongens ,en die zijn relaxed in omgang..met 1 of 2 ook wel eens zaken gedaan in de vorm van onderdelen of velgen en banden..
maar die begrijpen 'het' wel..
maar Noord Afrika leeft over het algemeen in hun eigen bubbel..die mingelen niet snel met 'ongelovige varkens' zoals wij

Laat ons even terugkeren naar de juridische werkelijkheid en de juiste punten van onderscheid benadrukken.

Het al dan niet verlenen van een dienst op basis van heel algemene criteria, die niet noodzakelijk met het individu te maken hebben en/of niet relevant zijn voor de dienstverlening, is discriminatie en in een aantal gevallen, bijv. geloof, afkomst, ethniciteit, nationaliteit, gender, sexuele orientatie, leeftijd, ..., is het een verboden discriminatie.

Het al dan niet verlenen van een dienst op basis van individuele relevante kenmerken is geen (verboden) discriminatie.

Enkele voorbeelden:
  • een autoverhuurbedrijf weigert auto's te verhuren aan personen van jonger dan 21 jaar. Dat is verboden discriminatie op basis van de leeftijd.
  • een autoverhuurbedrijf weigert een sportauto te verhuren aan een welbepaalde persoon van 18 jaar oud die pas gisteren zijn rijbewijs heeft gehaald. Dat is geen verboden discriminatie maar een weloverwogen risico-afweging. De kans op schade en ongevallen is inderdaad aannemelijk.
  • een DVP weigert alle Afrikanen. Dat is verboden discriminatie op basis van ethniciteit.
  • een fijngebouwde, "petite", DVP weigert een uit de kluiten gewassen Afrikaan met een pik van 20cm. Dat is een individuele en relevante afweging en dus toegelaten.
  • een bedrijf schrijft een sollicitatie uit en vereist dat de kandidaten Nederlands spreken. Dat is discriminatie, maar geen verboden discriminatie want taalkennis staat niet in het lijstje van de verboden criteria. Indien evenwel zou blijken(uit de praktijk) dat dit criterium wordt gebruikt als "substituut" voor een verboden criterium dan is het een verboden discriminatie. Bijv. indien het bedrijf louter op basis van de voornaam of familienaam alle kandidaten van allochtone afkomst zou weigeren zonder de taalkennis te peilen, dan gaat het in de fout.
Inderdaad, het is niet simpel en in de praktijk zijn er tal van grensgevallen en grijze zones. Maar dat is zo in veel juridische kwesties en uiteindelijk zal de rechter dan moeten oordelen.
Ik weet nog wel dat je dit betoog eerder neerpende, en je hebt gelijk dat een aantal van deze weigeringen inderdaad juridisch discriminatie zullen zijn.

Maar als een vrouw 100% zeker weet dat ze geen seks wilt hebben met een negroïde man, wat daar ook de redenen van zijn en wat we er daar ook van vinden, dan vind ik een melding vooraf gewoon de minste van 2 kwaden, om het zo maar te zeggen.

Maar als een vrouw 100% zeker weet dat ze geen seks wilt hebben met een negroïde man, wat daar ook de redenen van zijn en wat we er daar ook van vinden, dan vind ik een melding vooraf gewoon de minste van 2 kwaden, om het zo maar te zeggen.
Dat is zeker een handige manier om teleurstellingen te voorkomen bij de klant, maar het is ook een criterium dat op het "verboden" lijstje staat.

Dat is zeker een handige manier om teleurstellingen te voorkomen bij de klant, maar het is ook een criterium dat op het "verboden" lijstje staat.
In eerste instantie lijkt er sprake van discriminatie, echter gaat het om een bijzondere vorm van dienstverlening, want de lichamelijke integriteit staat tegelijk ook ter discussie.

Ondanks dat je een DVP kunt betalen voor sex, kun je er nog geen rechten aan ontlenen, sex tegen de wil van de ander blijft ten alle tijden verkrachting en is strafbaar ook al is het een DVP.

Als nu een DVP dermate veel slechte ervaringen heeft met een bepaalde groep mensen, of geen sex wil hebben met personen die bepaalde lichamelijke kenmerken hebben, dan mag ze deze wel uitsluiten lijkt me.
Ik verwacht dat een rechter zal oordelen dat in dit geval de goede onder de slechte moeten lijden, ter bescherming van de (kwetsbare) DVP.

Dames achter de ramen lossen het meestal anders op, door aan bepaalde mannen een belachelijk hoge prijs te vragen, waardoor deze zelf afhaken zonder direct geweigerd te worden. Online wordt dit wat lastiger.

Discriminatie is niet goed. Ik ben geen racist, maar heb wel mijn voorkeuren qua DVP's

Een "Sexwerker" is wel een apart beroep en ben van mening dat ook deze persoon recht heeft op een voorkeur. Je hoeft er niet heen.

Wat wil je dan? Haar aangeven bij de Consumentenbond?

Cijfermatig gezien is geweldsincidenten hoger met dvp's hoger met mannen van noord ,oost-west-centraal Afrika. Maar ook mannen uit oost Europa bijvoorbeeld.
Denk dat de huidskleur er niet heel veel mee te maken heeft, echter weten de dames wie je wel en wie niet binnengelaten moet worden om ellende te voorkomen. Ik zie heel vaak mannen uit deze regio's geweigerd worden.

Als ik langs de ramen loop ben ik wel blij met mijn vooroordeel, ook wel te noemen mijn gevoel om mijn keuze te bepalen waar ik zal binnen gaan.
Urgh... Ik heb dit gezegd vanuit een DVP haar standpunt 🙃
Cijfermatig gezien is geweldsincidenten hoger met dvp's hoger met mannen van noord ,oost-west-centraal Afrika. Maar ook mannen uit oost Europa bijvoorbeeld.
Denk dat de huidskleur er niet heel veel mee te maken heeft, echter weten de dames wie je wel en wie niet binnengelaten moet worden om ellende te voorkomen. Ik zie heel vaak mannen uit deze regio's geweigerd worden.
Agressie en vrouwenhaat komt voor in iedere cultuur/ geloof/ etc... Als sekswerker moet jouw screening gewoon goed zijn. Als jouw screening moet gebeuren op 2 seconden iemand aan een raam zien kloppen of in een bar na een fles champagne. Dan kan het al eens misgaan.
Ook hier: Vraag een voorschot, verzamel de klant zijn gegevens en dek jezelf in.

Ik denk dat je een 'auto verhuren' of 'seks hebben' niet kunt vergelijken. Als het gaat om intimiteiten spelen er geheel andere afwegingen en het 'recht op lichamelijke integriteit' zal altijd zwaarder wegen dan een wet dat we 'niet mogen discrimineren'. Mensen discrimineren altijd als het gaat om intimiteiten.

Je mag m.i. gehele bevolkingsgroepen uitsluiten als het gaat om sekswerk en je hoeft het ook niet te motiveren. Natuurlijk is het wel handig om het aan te geven, zodat teleurstelling wordt voorkomen. Beetje vergelijkbaar dat sommige sekswerkers mensen boven de 60 jaar bijvoorbeeld niet willen zien.
Agressie en vrouwenhaat komt voor in iedere cultuur/ geloof/ etc... Als sekswerker moet jouw screening gewoon goed zijn. Als jouw screening moet gebeuren op 2 seconden iemand aan een raam zien kloppen of in een bar na een fles champagne. Dan kan het al eens misgaan.
Ook hier: Vraag een voorschot, verzamel de klant zijn gegevens en dek jezelf in.
Geheel mee eens. Een voorschot kan al veel schelen, maar een goede screening zou eigenlijk vanzelfsprekend moeten zijn. Een afspraak is discreet, maar zou niet anoniem moeten zijn. Mijn vriendin doet ook altijd een screening en het is eigenlijk nooit een probleem. Ze merkt dat Nederlandse mannen het minder gewend zijn, maar er zijn genoeg mannen die het wel normaal vinden.

Woord discriminatie wordt misbruikt. In prostitutie gaat het om lichamelijk contact etc. Dame moet daar zelfbeschikking over hebben anders is het een verkapte vorm gedwongen prostitutie. Daarnaast welke man wil sex hebben met een vrouw die om welke reden dan ook dat echt niet met jou wil? Wordt echt niet gezellig of goed, dus wees blij dat dames nee kunnen zeggen, bespaart je geld voor een slechte wip uit

Ok, maar vergeet niet dat die mensen ook hier mee kunnen lezen.

Maar hoe doe je het nu dan? Vraag je bij het maken van de afspraak naar de afkomst? En dan weiger je bij bepaalde antwoorden?
Als je naar hun naam vraagt wat ik altijd doe weet je al veel ! Bv Alibaba dan is er nog geen probleem vader is .... Moeder is... En ik ben hier geboren praat netjes Nederlands en heb de Nederlandse (belgise) normen mooi geen probleem dan. Maar als ze in gebrekkig Nederlands onbeschofte taal gaan gebruiken van. Ik jou kom kapot neuk , prijs!! Adres??
Ikke komme met vriend jou lekker in alle gat ram .... Tja wat denk je dat ik dan doe ??? Mijn eerste zin in advertentie luit leest eert heel de advertentie voor je aan het bellen gaat ! Wat denk je dat er gebeurd ?? Wat mogelijk??? Prijs???? Ik komme nu ze doen niet eens de moeite om de advertentie te lezen. Fotos kijken en gelijk bellen hahahah in gebroken Nederlands ,Engels en Alibaba taal

Nou laten we dan zeggen dat dit de druppel was.
Ze woonden er net drie maanden.
En hadden al meerdere mensen mishandeld.
Waaronder ook ouderen iedereen was er bang van.
Ze haalde van alles uit om ons te terroriseren ( vuil over de schutting gooien ruiten kapot gooien onze eigendommen vernielen. Enz enz)
Er hingen bij diversen mensen camera's dus het stond op beeld maar politie deed er niets aan.
Maar ik was het beu.
Nadat
En toen ik er dus een alleen was tegen ging bij mijn het lichtje uit en ging ik ff lekker los.
Maar het terroriseren hield
dus nog niet op.
Pas nadat er een paar dagen later nog kennissen van mijn daar langs zijn geweest en ze de groeten van mijn hebben gedaan.
Die kennissen zijn geen lieverdjes voor sommige mensen.
Maar toen stopte het terroriseren tegen ons wel direct want toen hadden ze dus zelf echt wel schrik.
Uiteindelijk heeft de buurt gezamenlijk het opgelost en zijn ze zelf de uit de wijk vertrokken.

Helaas hoor je dat wel vaker dat een groepje medelanders de wijk terroriseerde.
Ik heb nog nooit gehoord dat een groep Nederlanders dat doet.
Dus die groep medelanders verpest het voor alle goedwillende buitenlanders.

Het is dus echt niet zomaar ineens ontstaan maar gegroeid door meerdere medelanders door de jaren heen.
Alleen dit was de druppel.
Maar door mijn fijne collega's heb ik ook niet aan alle medelanders een hekel alleen aan degene die meteen roepen discriminatie.
En aan degene die geen respect heb een voor de medemens.
Maar dat geldt ook voor Nederlanders.

Helaas hoor je dat wel vaker dat een groepje medelanders de wijk terroriseerde.
Ik heb nog nooit gehoord dat een groep Nederlanders dat doet.

Klinkt alsof je nog niet van jezelf en je vrienden gehoord hebt.

Stel wij mannen worden gedwongen om een sexwerker te bezoeken die wij niet willen....

Of wij bezoeken toch ook bepaalde dames niet? Ook discriminatie?

Dat is discriminatie ja. Een paar berichten boven die van jou wordt het haarfijn uitgelegd. Ook dat discriminatie niet altijd negatief en verboden is.

Jij neemt een dienst af, daarin staat je keuze aan de basis van alle beslissingen die je maakt. Als jij geen visboer uit Volendam bezoekt omdat je het gevoel hebt dat ze geen lekker beslag gebruiken voor je kibbeling, dan discrimineer je op een toegestane manier. Jij denkt namelijk dat het product die je afneemt verschilt en zal altijd keuzevrijheid hebben als consument.

Als diezelfde visboer zegt "ik bak geen vissies voor mannen die Johnny heten", dan discrimineert hij weer wel op een verboden manier. Hetgeen jij die visboer namelijk kan bieden (geld) is altijd hetzelfde. Daarom mogen bakkers ook niet zeggen dat ze geen taart bakken voor homokoppels o.i.d.
Zo moeilijk is het toch niet te begrijpen dat er een onderscheid is tussen klant en aanbieder?

Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan