Jerio
Vaste klant
- 164
- 10/12/22
- 224
Tuurlijk blijf ik hangen bij migratie. Hoe denk je dat de meeste van die gasten hier zijn gekomen? Ze zijn hier niet geboren hoor.Je blijft steken in migratie als oorzaak, terwijl het ligt bij doelbewust wanbeleid van overheid op alle vlak. Europa heeft bv bitter weinig vandoen met een straat die intussen al meerdere jaren onafgewerkt open ligt door werken.
Je moet geen 50.000 extra opvang plaatsen voorzien. Bed, bad, brood en niet meer dan dat, dat is niet wat sociale zekerheid uitzuigt trouwens. Ga daarvoor maar langs bij diegene die voor de ene belastingsverminderingen toekennen en dan roepen dat sociale zekerheid niet betaalbaar is. Tja, als er niets binnenkomt, dan idd niet nee.
De opvang van migranten kost zeggen ze dan. Tja, als je ze verbiedt om te werken en weg wil sturen terwijl er hier tekort aan werknemers is, maar je dan wel Voka hoort zeggen Mexicanen te willen zoeken, Mexico, een van de grootste narcostaten in de wereld.... dat gezwets over legaal of illegaal wil ik niet eens meer over praten omdat het zo een onwaarschijnlijk achterhaald gezever is dat gemanipuleerd word vanuit de rechtse hoek. Commercie is nochtans simpel: geld vraagt niet welke kleur of geur de handen hebben waar het door passeert.
Een neoliberaal beleid word gevoerd op federaal niveau. Dat is al jaar en dag rechts. Daar bovenop komt lokaal wanbeleid. Maar het is de overheid, nogmaals: zowel binnenland als buitenlandpolitiek die verantwoordelijk is. Jammer dat hierover in detail gaan teveel tijd vraagt en dit medium daar niet geschikt voor is.
Andere stations in meer of mindere mate: wel op een manier dat Brussel onze enige wereldstad is, waar je zelfs Antwerpen niet mee kan vergelijken. Stellen dat er in andere stations niks gebeurt is ook niet juist. Minder, maar evengoed.
Ge kunt de overheid niet vergoelijken voor het beleid dat ze voert. Ze heeft daar keuzes in en kan zich niet wegsteken achter eender wat.
De onveiligheid is er, en dat word in de hand gewerkt door het wanbeleid van de overheid. Maar de omvang van die onveiligheid word overdreven door beeldvorming op basis van journalistiek. En daar heb ik toch duidelijk aangetoond wat het probleem was van dat filmpje en die reporter.
Heb ook niet gezegd dat er nergens anders bv. diefstallen zijn, maar Brussel is echt wel extreem. Daar heeft de staat van de straat weinig mee te maken. Mechelse station is ook al jaren een werf en daar zie ik geen openlijk geweld, dealen of grote hoeveelheden lachgas. Antwerpse station heeft bij mijn weten ook nog relatief recent werken gekend, zelfde verhaal als Mechelen. En hoewel ik van Antwerpen niet veel moet weten, is dat echt wel een wereldstad van zelfde niveau als Brussel puur door de haven alleen al. Wat niet wil uitsluiten dat Antwerpen ook een serieuze problemen heeft zoals die granaataanslagen van de maffia...
Waar je tot slot dat neo-liberaal beleid haalt is mij ook onduidelijk. Mocht je nog van Vlaams niveau spreken, ok. Daar zit de N-VA al jaren aan de knoppen zonder deftige resultaten. Maar lokaal en federaal? Heb jij de regeringen van de laatste 30 jaar al eens gezien? Sinds 1988 zaten de PS en de SP.a er quasi doorlopend mee in. En de PS heeft echt wel zwaar de agenda bepaald. Enige uitzondering is Michel/Wilmes, maar daar is de laatste twee jaar niks meer van beleid uit gekomen buiten Corona-crisismanagement.
Maar bon, waar ik je wel gelijk over geef is dat we de discussie beter sluiten want dit is er inderdaad het medium niet voor en denk ook niet dat we het eens zouden raken.