Enkele weken geleden heb ik over een afro-dame uit deze wijk een recensie geschreven waar ik tot op heden nog steeds achter sta... :
https://www.girlsreview.nl/threads/serena-nig-brussel-weidestraat-23.19704/
Nu vrijdag gepoogd om er opnieuw langs te gaan omdat ik toevallig in Brussel was, maar ze was constant bezet...
Haar handtas en GSM lagen in de vitrine dus ik weet dat ze er was, maar van na 3u wachten heb ik het opgegeven en ben naar Aalst gereden, waar ik een andere Afrikaanse parel heb bezocht, Jessi. De recensie daarvan volgt nog.
Maar ik zal bij een volgende passage in Brussel in de avonduren, zeker niet aarzelen om terug een poging te doen om bij haar binnen te stappen.
Nu terwijl ik meermaals langs haar raam ben gelopen, heb ik ook de tijd genomen om terug eens de wijk te doorwandelen zoals ik vroeger wel meer heb gedaan. Ik ben inderdaad geschrokken van hoe deze wijk is veranderd. Enerzijds is er duidelijk veel meer blauw in patrouilles op straat. Wat daarom niet slechter is, je moet je gewoon aan deze mensen die hun werk doen, niet storen en je hebt er dan ook geen last van. Ze hebben duidelijk wel impact op de rust in deze streken.
Maar de werken in de straat langs de spoorlijn bevordert niet de leefbaarheid van de wijk vind ik. Anderzijds is de bergen huisvuil en de verschillende plekken waar het ergerlijk stinkt naar pis, geen pretje meer. Op een bepaald moment vlogen de voetzoekers rond de oren... ik zag mensen wegduiken alsof ze beschoten werden, maar het waren duidelijk wat jongeren die gewoon met voetzoekertjes aan het gooien waren.
Dat wandelaars hier bang worden begrijp ik zeker, al heb ik daar zelf geen last van gehad. Het klopt dat ik me er als Vlaming in het buitenland waande. Niemand die ik passeerde (op enkele van de mannen en vrouwen in het blauw na) hoorde ik een woord Vlaams zeggen tegen een ander. Dat dit geen 'thuis' gevoel geeft geloof ik graag, maar door mijn werk kom ik wel meer in contact met mensen met een andere nationaliteit en ik had niet het gevoel, toch niet afgelopen vrijdag, dat ik me onveilig voelde... Maar bon, misschien ben ik al te veel gewoon geworden ;-)