Blog van Joke

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar wil ik even niet aandenken, maar zijn nummer staat wel opgeslagen in al mijn telefoons.
zoals altijd op alles voorbereid,... topper.

weet niet de leeftijd van je zoon (wil ik ook niet weten privacy) maar wat zou je doen als plotseling 1 van zijn vrienden voor de deur staat, de meeste jonge gasten willen wel een type MILF.
 
Het nadeel is dat ik niet al zijn vrienden ken, gelukkig wonen ze niet dichtbij en heeft niemand een auto ( zo ver ik weet ).

Voordeel dat mijn hoofd nergens staat, dan herkennen ze mij ook niet 😉
 
Het nadeel is dat ik niet al zijn vrienden ken, gelukkig wonen ze niet dichtbij en heeft niemand een auto ( zo ver ik weet ).

Voordeel dat mijn hoofd nergens staat, dan herkennen ze mij ook niet 😉
Misschien een te persoonlijke, vraag, dan negeer het maar. Je man weet uiteraard welk werk je doet, je zoon ook?

Dat lijkt me nou nog eens een interessante column. Hoe ga je om met je omgeving als dvp. Wie vertel je het. Hoe wordt er gereageerd. Hoe verberg je het voor mensen die je niet wilt dat ze het weten. Misschien heb je dat al eens beschreven en dan val ik hier door de mand dat ik niet alles in dit forum heb gelezen 😅
 
De zoon van een kennis van mij heeft een paar jaar geleden zichzelf van het leven beroofd. Op bijna decdag af een jaar later kreeg die kennis ook zo'n appje. Hij had de afzender van dat appje het liefst in stukken gescheurd.
Bestond er maar een mogelijkheid om zulk geteisem eenvoudig op te sporen.
 
Bestond er maar een mogelijkheid om zulk geteisem eenvoudig op te sporen.

Als je met 2 voeten in die flauwekul trapt mag je toch ook eens zelf nadenken toch ??

Mijn bank stuurt ook geen bontkraagje om aan mijn deur m'n pinpas te komen ophalen en de code mee te geven.........


Maar ook daar trappen nog steeds hele volksstammen in .

Zolang iets lucratief is , stopt t niet.
 
Soms ziet een webstek er zo bedrieglijk echt uit dat zelfs mensen die gepokt en gemazeld zijn in het wereldje er nog in kunnen trappen.
Inderdaad, op je hoede zijn is vereist, maar het blijft jammer dat oplichters meer energie stoppen in het bedonderen van mensen in plaats van een -waardevolle- bijdrage te leveren aan de maatschappij.
 
Ze zijn zeker niet gemakkelijk te herkennen en worden steeds beter.
Vroeger kon je een e-mail er gemakkelijk uithalen vanwege de taalfouten.
Tegenwoordig ziet de inhoudelijke mail er best goed uit. Juiste logos' (alhoewel resolutie niet altijd goed), juiste handtekening.

En op het oog de juiste afzender. `
En bijna altijd een urgentie in het bericht: U moet nu of binnen 1 dag dit en dit doen, want anders stopt een functionaliteit of volgt een incassoprocedure.

En daar zit het 'm in.
Ik controleer bij alles wat een directe actie vereist
òf
waarbij iets geklikt moet worden ( klik hier voor meer info of voor doorsturen naar juiste pagina)
ALTIJD de afzender.
En dan niet zoals die zichtbaar is. Maar als je het e-mailadres van de afzender aantikt wordt het volledige adres zichtbaar.
En alles wat voor het @-teken staat klinkt vertrouwenwekkend.
Maar het probleem zit 'm achter het @-teken. Dat is de server en dat wat daar staat moet 1000% overeenkomen met de bekende server. Tot op de letter nauwkeurig. Dus b.v rabodank.nl =/= rabobank.nl. (Voor een dyslecticus dus best een probleem)
En zelfs dat geeft geen 100% garantie want als de server gehackt is kan het nog voorkomen. Maar 99,9 % heb je wel afgedekt.
Los van alle gewone spammail krijg ik gemiddeld minimaal 1 van zulk scam-e-mailtje per dag.

Wat ook helpt is dat ik meerdere e-mail adressen heb op dezelfde zakelijke servernaam. Als ik dan zo'n raar e-mailtje binnen krijg in 2 of 3-voud zonder dat ze aan elkaar ge-cc-d zijn is het ook 100% scam of spam.

En nu de telefoon.
Daarin gebruik ik het contactformulier zo veel mogelijk. iedereen die me een keer gebeld heeft of me zijn/haar telefoonnummer heeft gegeven gaat in mijn contacten. Dat betekent dat alles wat binnen komt en wat alleen een telefoonnummer laat zien per definitie verdacht is.
Als de toonzetting dan amicaal is, zoals hey pap, hey collega, hey 'mijn naam' wordt het met argusogen bekeken. Als dan nog een bijzondere en directe actie van me verwacht wordt is dit al bijna voor 99,99 % nep.
Want een nieuw (zakelijk) contact stuurt app'jes / sms met een andere toonzetting. En meestal met een open vraag en geen call-to-action.

Mocht iemand nog meer valkuilen weten houd ik me aanbevolen, maar met bovenstaande red je het, tot nu toe, nog wel.
 
Ze zijn zeker niet gemakkelijk te herkennen en worden steeds beter.
Vroeger kon je een e-mail er gemakkelijk uithalen vanwege de taalfouten.
Tegenwoordig ziet de inhoudelijke mail er best goed uit. Juiste logos' (alhoewel resolutie niet altijd goed), juiste handtekening.

En op het oog de juiste afzender. `
En bijna altijd een urgentie in het bericht: U moet nu of binnen 1 dag dit en dit doen, want anders stopt een functionaliteit of volgt een incassoprocedure.

En daar zit het 'm in.
Ik controleer bij alles wat een directe actie vereist
òf
waarbij iets geklikt moet worden ( klik hier voor meer info of voor doorsturen naar juiste pagina)
ALTIJD de afzender.
En dan niet zoals die zichtbaar is. Maar als je het e-mailadres van de afzender aantikt wordt het volledige adres zichtbaar.
En alles wat voor het @-teken staat klinkt vertrouwenwekkend.
Maar het probleem zit 'm achter het @-teken. Dat is de server en dat wat daar staat moet 1000% overeenkomen met de bekende server. Tot op de letter nauwkeurig. Dus b.v rabodank.nl =/= rabobank.nl. (Voor een dyslecticus dus best een probleem)
En zelfs dat geeft geen 100% garantie want als de server gehackt is kan het nog voorkomen. Maar 99,9 % heb je wel afgedekt.
Los van alle gewone spammail krijg ik gemiddeld minimaal 1 van zulk scam-e-mailtje per dag.

Wat ook helpt is dat ik meerdere e-mail adressen heb op dezelfde zakelijke servernaam. Als ik dan zo'n raar e-mailtje binnen krijg in 2 of 3-voud zonder dat ze aan elkaar ge-cc-d zijn is het ook 100% scam of spam.

En nu de telefoon.
Daarin gebruik ik het contactformulier zo veel mogelijk. iedereen die me een keer gebeld heeft of me zijn/haar telefoonnummer heeft gegeven gaat in mijn contacten. Dat betekent dat alles wat binnen komt en wat alleen een telefoonnummer laat zien per definitie verdacht is.
Als de toonzetting dan amicaal is, zoals hey pap, hey collega, hey 'mijn naam' wordt het met argusogen bekeken. Als dan nog een bijzondere en directe actie van me verwacht wordt is dit al bijna voor 99,99 % nep.
Want een nieuw (zakelijk) contact stuurt app'jes / sms met een andere toonzetting. En meestal met een open vraag en geen call-to-action.

Mocht iemand nog meer valkuilen weten houd ik me aanbevolen, maar met bovenstaande red je het, tot nu toe, nog wel.


Rabobank@€!<_/>.Nigeria.com.......


Maar als t echt is kan n incasso bureau aan de deur komen toch ?


Is altijd goedkoper dan geld kwijt zijn aan iemand in n golfplaten internet café....
 
Rabobank@€!<_/>.Nigeria.com.......


Maar als t echt is kan n incasso bureau aan de deur komen toch ?


Is altijd goedkoper dan geld kwijt zijn aan iemand in n golfplaten internet café....

Rabobank@€!<_/>.Nigeria.com.......

Waren ze maar zo herkenbaar. Zo was het nog een aantal jaren geleden, maar tegenwoordig een stukje beter.

Als het echt is dan kost een incassobureau ook aardig wat geld.
 
Mazzel dat ik al mijn belangrijke privé e-mailtjes naar die van Cor laat sturen.
Als ik incasso, bank, bekeuringen of andere shit in mijn joke email binnenkrijg is het niet zo moeilijk om te begrijpen dat het hartstikke nep is. Mijn Joke mail is tenslotte niet mijn eigen naam, dus zijn de boefjes ook nog eens heel erg dom 🤣
 
Gelukkig maar en voor de oplettende kijker, er zit altijd wel ergens een taalfout in het verhaal.
Soms worden juist overduidelijke taalfouten gemaakt zodat je zeker weet dat het phishing is...... daarna krijg je een telefoontje van de "bankmedewerker/ster" die dan met een heel plausibel verhaal komt dat je een valse e-mail hebt ontvangen en hij/zij je gaat "helpen" om te zorgen dat je geld "veilig wordt gesteld" of dat je "pas vervangen wordt". De trucs zijn oneindig.

En geloof me dat zijn niet alleen wat sommige leden hier zo graag aanduiden met de, mijns inziens ergerlijke, term "bontkraagjes".
 
Soms worden juist overduidelijke taalfouten gemaakt zodat je zeker weet dat het phishing is...... daarna krijg je een telefoontje van de "bankmedewerker/ster" die dan met een heel plausibel verhaal komt dat je een valse e-mail hebt ontvangen en hij/zij je gaat "helpen" om te zorgen dat je geld "veilig wordt gesteld" of dat je "pas vervangen wordt". De trucs zijn oneindig.

En geloof me dat zijn niet alleen wat sommige leden hier zo graag aanduiden met de, mijns inziens ergerlijke, term "bontkraagjes".


Roemeense kerels lopen niet met n bontkraag.......



🙂🙃
 
Waren ze maar te dom om te poepen en zulke oplichtingsmethodes te bedenken.
Ze mogen wel veel vaker tegen de lamp lopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan