Betaalbare hotels en discretie voor cliëntenontvangst

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Je hebt het over zware misdrijven. Ik denk dat je voorbeeld niet opgaat voor sekswerk als je kijkt naar proportionaliteit en subsidiariteit. Ik zou graag een jurist horen van Proud bijvoorbeeld. Intimidatie komt helaas ook voor door de politie en dan gaan mensen soms te snel akkoord met 'verzoeken' van de politie.
Je hebt gelijk dat politie zeker buiten het boekje probeert te werken. In dit geval is het echter niet zo, omdat het aan de eisen van de wet voldoet " Om de waarheid aan het licht te brengen" .

Een Telefoon bekijken of uitlezen valt namelijk wel binnen hun rechten. Dit wordt bij prostitutie erg vaak gedaan.

Politie mag met toestemming van de (h)OvJ je afluisteren, berichten lezen, of de gehele telefoon uitlezen. In dit geval is het een strafbaar feit om te werken als, en ook strafbaar om klant van een prostitué zonder vergunning te zijn, dus dat is alleen al genoeg reden om aan te tonen dat het nodig is om " de waarheid aan het licht te brengen".

Politie mag met toestemming van de (h)OvJ je afluisteren, berichten lezen, of de gehele telefoon uitlezen. In dit geval is het een strafbaar feit om te werken als, en ook strafbaar om klant van een prostitué zonder vergunning te zijn, dus dat is alleen al genoeg reden om aan te tonen dat het nodig is om " de waarheid aan het licht te brengen".
Ik heb de exacte wetteksten hier niet bij de hand, maar de politie krijgt alleen toestemming om iemand af te luisteren of diens privacy te schenden bij zeer zwaarwegende redenen. Ook sekswerkers hebben rechten, en het werken zonder vergunning is geen ernstig misdrijf. Bovendien is het onjuist te stellen dat een klant strafbaar is als hij afspreekt met een sekswerker zonder vergunning. Dat is niet zo.

Ik heb de exacte wetteksten hier niet bij de hand, maar de politie krijgt alleen toestemming om iemand af te luisteren of diens privacy te schenden bij zeer zwaarwegende redenen. Ook sekswerkers hebben rechten, en het werken zonder vergunning is geen ernstig misdrijf. Bovendien is het onjuist te stellen dat een klant strafbaar is als hij afspreekt met een sekswerker zonder vergunning. Dat is niet zo.
Kan je mij de wetteksten laten zien waar dat staat?

Een klant die afspreekt met een sekswerker zonder vergunning is wel strafbaar.

Kan je mij de wetteksten laten zien waar dat staat?

Een klant die afspreekt met een sekswerker zonder vergunning is wel strafbaar.
Het is strafbaar om zonder vergunning te werken, maar het is geen misdrijf, laat staan een misdaad waar een gevangenisstraf op staat. Het is een overtreding van een vergunningsplicht, waarvoor je beboet wordt en uit je huurhuis gezet kunt worden en een sanctie van de burgemeester kunt krijgen, maar afluisteren hoort daar niet tussen.

Wanneer mag de politie afluisteren of tappen?

De officier van justitie kan voor het onderzoek naar een misdrijf in bepaalde gevallen de politie opdracht geven om telefoongesprekken af te luisteren en op te nemen of ander elektronisch verkeer te onderscheppen (denk aan e-mail, sms, WhatsApp en Facebook Messenger). Dat kan alleen als er aan onderstaande voorwaarden is voldaan.
  • Er moet sprake zijn van een misdrijf waarop een gevangenisstraf van vier jaar of meer staat (de verdachte komt voor voorlopige hechtenis in aanmerking).
  • Het misdrijf is een ernstige inbreuk op de rechtsorde.
  • De rechter-commissaris moet toestemming hebben gegeven.
  • De afluisterperiode mag niet langer dan vier weken duren. Voor verlenging is toestemming van de officier van justitie nodig.
Meer informatie over tappen/afluisteren vindt u op www.politie.nl

Ik vindt het raar dat het maken van een website voor een sekswerker, straks strafbaar zou zijn als er sprake is van mogelijke uitbuiting of onvergunde activiteit. Ik weet niet maar ik werk ruim 16 jaar en ik "kies" mijn eigen klanten - meestal na een gesprek en meestal heb ik ook te maken met vrouwen die weten wat ze willen.

De planners aanpakken, goed punt. Vooral de zuid-amerikaanse dames die hier komen en die op o.a Kinky perfect geschreven Nederlandse advertenties uiteen weten te zetten. Ze moeten de bezem door Kinky eens halen - die faciliteert dit ook. Een bodyguard voor een prostituee lijkt me juist noodzakelijk, en zeker gezien sommige klanten.

De soep wordt nooit zo heet gegeten als die gediend wordt.

Maar onderstaande komt van de website van gemeente Amsterdam en er zijn meer gemeentes die er net zo in staan. Ik dacht dat thuiswerk ook toegestaan is zolang je een vergunning hebt en ingeschreven bent als zelfstandige maar blijkbaar is dat veranderd.
1741841241544.png
1741841522786.png

Dit is ook de reden dat ik huiverig ben voor een bezoek aan een DVP die ontvangt in een hotel.

Een ander punt zijn sessie dames. Handelingen zoals BDSM, muscle worship of worstelen schijnt blijkbaar gezien te worden als seksuele handelingen en is dan dus ook strafbaar. Dames die dat aanbieden vanuit een hotel mag dus ook niet.

Wat precies verstaan wordt onder strafbaar en wat dan de consequenties zijn heb ik momenteel geen idee van. Krijg je als klant alleen een geldboete of zit daar veel meer achter?

Terug
Bovenaan Onderaan