Ben ik een psychopaat?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Last weekend I tried to date my old favorite lady. I thought that would be possible after half a year.

Yes. She had blocked me. Yes, I made an appointment through the private house where she works. Yes, I thought I could personally apologize for my obsessive behavior in the past. Yes, it was a stupid move.

Her reaction when she saw me was "What are you doing here?" She said this with such fire, I have never heard anyone express the feeling of so much hatred towards me. And I never argue with anyone and always assume that everything will be fine. I left immediately and when I got home it turned out that she had sent me a number of messages. Mongol, stalker, psychopath...

It got me thinking. How can someone hate me so much? The way I arranged the date without her knowledge is definitely not classy. Did I really have to visit her? I really thought I could make it "up" to her.

During my visits to her in the past I have always been honest. She knew a lot about me and also about what I thought about her. That probably set off all the alarm bells for her because in this world of whoring you should never be honest. I never noticed that she received me with reluctance and her GFE was the best. In the meantime I have visited about 15 other ladies and none of them came close to her GFE.

Am I a psychopath?
Hey, it sounds like you had good intentions, but sometimes giving her space is the best way to make things right. If she reacted so strongly, she probably felt uncomfortable and it's important to respect that. Maybe it would help to focus on moving forward and learning from this experience. Take care of yourself!"

This keeps it friendly, acknowledges their feelings, and encourages self-reflection without being harsh. Let me know if you want a different tone!

De gretigheid waarmee je je met zeer beperkte informatie op @Kurdy stort geeft wmb aan dat je niet wetenschappelijk geschoold bent. Want waar is de holistische benadering van mens en gedraging (1 van de belangrijkste uitgangspunten bij een psychologische analyse)? Je reduceert hem daarmee tot een hoerenloper (pardon my french) met een attitude-probleem.
*AMEN*

:ROFLMAO:
Ik was zo druk aan het rammelen op m'n tablet dat ik niet had gezien dat jij -al ruim voor mij- eenzelfde soort tekst had geschreven.
Dit dus. Een beetje wat ik ook met mijn plaatje wilde zeggen.

Om een geschikte behandeling te vinden is het handig om te weten in welk spectrum van aandoeningen iemand valt, maar dat kan alleen een echte professional bepalen. Verder zijn labels in mijn ogen alleen maar nadelig.

Je wordt mogelijk door de maatschappij behandeld naar het label wat je draagt, terwijl je altijd meer bent dan alleen dat.

Het meest simpele voorbeeld is als een dame er voor uit komt dvp te zijn. Moet je eens zien hoe zij er op aangekeken wordt.

Daarnaast loop je de kans dat je het als schild gaat gebruiken voor je eigen gedrag, in plaats van voorbij het label te kijken.

Als je zelf ziet dat je niet je label bent, kun je in veel gevallen dat label ontstijgen, in plaats van vast te blijven zitten.

Probeer geen label op jezelf te plakken, of door een ander te laten plakken, hoe comfortabel het misschien ook lijkt te zijn.
Een heerlijk plaatje inderdaad. Zo waar!

gewoon omdat alles al is gezegd en men in herhaling valt.
Verder ben ik vrij om te willen lezen of niet.
Ik was na 24 uur benieuwd hoe dit zich had ontwikkeld. Ik heb dit nu wel gezien.
Beweer ook niet dat je niet vrij bent om te lezen wat je wil of niet.
Je vraagt alleen dat het hier op slot gaat omdat jij het niet meer plezant vindt.

Dus eigenlijk wil je bepalen wat de rest hier nog wel en vooral niet kan toevoegen en lezen. Weer typisch voor iemand die zelf komt aandraven met "ik ben vrij om ..."

Maar je bent dus helemaal vrij om het hier met tegenzin te blijven lezen en volgen 😅

Ja, dat wil ZIJ wel

Met het risico dat dit een lang verhaal wordt. Disclaimer: is heb zelf absoluut geen psychologie gestudeerd, maar ben opgegroeid in een gezin met drie (vader, moeder, zusje) psychologen, dus ik heb mijn portie wel gehad.

De gretigheid waarmee je je met zeer beperkte informatie op @Kurdy stort geeft wmb aan dat je niet wetenschappelijk geschoold bent. Want waar is de holistische benadering van mens en gedraging (1 van de belangrijkste uitgangspunten bij een psychologische analyse)? Je reduceert hem daarmee tot een hoerenloper (pardon my french) met een attitude-probleem.
Vervolgens druk je hem een label op dat past bij JOUW ervaringen. Sowieso is ervaringsdeskundigheid (alsof ervaring tot deskundigheid zou leiden) een grote valkuil, zeker bij jou, zeker bij borderline, maar dat even terzijde. Je begint dus totaal vooringenomen, biased aan je "analyse". Een wetenschapper onwaardig.

Nog even dit: op geen enkele manier wil ik jou of zelfs je opmerkingen diskwalificeren. Het geeft alleen geen pas dit te doen met een aura van alwetendheid a.g.v. een vermeende wetenschappelijke titel.
Dus de Godin der Liefde is helemaal uit de hemel neergedaald om hier een spot on analyse te maken voor ons? Lucky us! 😜

Ben je altijd zo fel of alleen als het om psychologische bias gaat? Anyway, mooie aanklacht tegen de labelplakkerij die de geestelijke gezondheidszorg overheerst momenteel.

Keep up the good work, girl!
:p

By the way: "Dea Amoris sum" zou grammaticaal nét wat beter zijn ;)

Ja ik appte haar ook wel eens als ik niet ging afspreken. Maar achteraf gezien denk ik dat het vertellen dat ik verslaafd en obsessief was toch wel ervoor gezorgd dat haar alarmbellen afgingen.
Net heel dit topic gelezen.
Ook ik kreeg constant smsjes van iemand waar ik een date mee heb gehad ( sidenote ik doe dit gewoon af en toe, niet dagelijks/wekelijks)
Ik heb toen ook vriendelijk aangegeven ik liever niet meer afsprak omdat het teveel werd de berichtjes en etc en er geen fijn gevoel meer aan over had.
Eind van het verhaal heeft die zich volledig in mijn prive geworsteld om mijn echt naam te weten tot het toevoegen van vrienden en familie op social media.
Ik snap de dame dus wel als ze aangaf niet meer te willen afspreken en je staat ineens voor haar, dat ze boos reageerde.
Op zo een moment zou ik ook niet blij zijn en nog erger mij ook compleet niet veilig meer voelen.
Ook al wou je dingen maar
Uitklaren.
Let it go…
En blijf ten alle tijden ook denken met je verstand.
Zakelijke transactie of niet, wij zijn ook maar mensen met emoties.

Geeft niks @Aphrodita fijn om te lezen dat we het eens zijn. Ik voelde me wat roepende in de woestijn;)
Ik weet hoe dat voelt :)

Dus de Godin der Liefde is helemaal uit de hemel neergedaald om hier een spot on analyse te maken voor ons? Lucky us! 😜

Ben je altijd zo fel of alleen als het om psychologische bias gaat? Anyway, mooie aanklacht tegen de labelplakkerij die de geestelijke gezondheidszorg overheerst momenteel.

Keep up the good work, girl!
:p

By the way: "Dea Amoris sum" zou grammaticaal nét wat beter zijn ;)
😂😂 En dat allemaal speciaal voor jullie inderdaad.

Waarom zou dat grammaticaal beter zijn?

Communicatie is moeilijk.
De een praat over wees eerlijk.
De ander intepreteerd het als liegen.

Zo komen misverstanden en spraakverwarring in de wereld.
De wandelwereld is natuurlijk een wereld van leugens. Zelden zal een DVP haar echte naam gebruiken, maar dat doen wij wandelaars ook niet altijd. Bij een bezoek stel ik mij altijd voor met mijn echte naam, maar je gelooft toch niet echt dat ik Kurdy heet? En thuis lieg ik er niet over…. Ik zwijg en vertel er niks over, dat is toch geen liegen? Pas als ze vraagt ben je naar de hoeren geweest, moet ik liegen.
Nu ik dit zo schrijf…. Misschien ben ik toch wel een psychopaat

Laatst bewerkt:
Als ze algemener vraagt "goh schat wat heb je vanmiddag gedaan?" moet je toch zeker ook liegen? Of komt dat nooit voor?
Ik combineer mijn bezoekjes altijd met een andere activiteit. Afgelopen zondag nog naar een festival geweest in het Klokgebouw in Eindhoven. Maar het voorprogramma in het Lovehotel was beter dan de bands die er stonden

Ik zie grote verschillen in schrijfstijlen en ook berichten die nagenoeg gelijktijdig geplaatst worden. Vanwaar denk jij dat @Aphrodita en ik op hetzelfde IP adres zitten? Omdat we je tegenspreken?
Nee er zijn meer users die het niet met mij eens zijn, dat mag. Jouw bericht met *AMEN* geeft mij het vermoeden dat jullie of dezelfde persoon zijn of elkaar kennen. Maar ik kan er ook naast zitten, en dat is oké.

Nee er zijn meer users die het niet met mij eens zijn, dat mag. Jouw bericht met *AMEN* geeft mij het vermoeden dat jullie of dezelfde persoon zijn of elkaar kennen. Maar ik kan er ook naast zitten, en dat is oké.
Je kan écht overal wat achter gaan lopen zoeken. Maar je zit er 100% naast.

Ik ben een man, als je ff had gekeken bij de berichten dan weet je dat ik dames bezoek en een mannelijk geslachtsdeel heb. Als je dan ook ff bij @aphrodite had gekeken dan had je precies geweten wie zij is.

Maak het jezelf toch allemaal niet zo moeilijk jongen, dat heeft toch geen enkele zin?
Slikken en doorgaan, loslaten en vooruit kijken, en door, hup!

@Elitebook oprechte vraag, heb je hier speciaal een account gemaakt om op de casus van Kurdy te reageren?

Gewoon een open vraag hè. Genoeg mensen die hier ongeregistreerd meelezen en op een dag ineens een aanleiding zien om toch lid te worden. Ben gewoon benieuwd.

Terug
Bovenaan Onderaan