Bedreigd na contact via whatsapp

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Waar ik nou benieuwd naar ben is hoeveel bezoekers van kinky zo een bericht krijgen maar niet op de hoogte zijn van dit forum. Zou kinky niet een pop-up of op andere manier een waarschuwing moeten laten zien?

Ik kan mij die aflevering van undercover in Nederland nog herinneren, de chantage kan echt ver gaan.

In dat geval geef ik je de volgende casus ter overdenking;
De bezitter van een bestelauto ontvangt een brief van een advocatenkantoor, dat namens een vastgoedbeheerder de bewuste eigenaar aanschrijft omtrent het onrechtmatig gebruikmaken van/ parkeren op privéterrein.
Brief was verzonden naar het adres van de kentekenhouder.
Hoe zou dat dan mogelijk kunnen zijn?

Je hebt gelijk. Een advocaat heeft toegang tot gegevens van de RDW. Ik zat er naast.

Waar ik nou benieuwd naar ben is hoeveel bezoekers van kinky zo een bericht krijgen maar niet op de hoogte zijn van dit forum. Zou kinky niet een pop-up of op andere manier een waarschuwing moeten laten zien?

Ik kan mij die aflevering van undercover in Nederland nog herinneren, de chantage kan echt ver gaan.
Wat voor belang heeft Kinky bij die pop-ups? Die willen mensen echt niet bang gaan maken met dit soort meldingen.

Je hebt gelijk. Een advocaat heeft toegang tot gegevens van de RDW. Ik zat er naast.:
Ik volg die link even, maar daar staat ook:
  1. Als we het bedrag ontvangen hebben, vragen wij de particuliere eigenaar/houder vervolgens of we zijn persoonsgegevens aan u mogen geven. Wij geven daarbij aan de eigenaar/houder ook uw naam en adres en de reden van uw aanvraag door.
  2. Geeft de particuliere eigenaar/houder toestemming, dan sturen wij u daarna binnen 5 werkdagen de gegevens toe.
    Stond het voertuig in de periode waarover u informatie vraagt op naam van meerdere personen? Dan geven wij u de informatie pas als we van alle eigenaren/houders toestemming hebben gekregen.
  3. Geeft de geregistreerde eigenaar/houder geen toestemming of reageert hij niet binnen 14 dagen? Dan laten wij u weten dat u geen informatie ontvangt. U krijgt het door u betaalde bedrag niet terug. U betaalt namelijk voor onze werkzaamheden en niet voor de informatie op zich.
Dus ook een advocaat krijgt de persoonsgegevens van de eigenaar niet zomaar van de RDW, en niet zonder toestemming van de eigenaar. Tenminste, zolang het kenteken op naam van een prive persoon staat. Dus ja, een advocaat kan de gegevens opvragen. Dat kun jij ook. Maar dat wil nog niet zeggen dat je ze krijgt, tenzij het kenteken op naam van een rechtspersoon staat.

Terug
Bovenaan Onderaan