Vroeg of laat laat er eentje steekjes vallen, een clue, een aanleiding of een fysieke ontmoeting.
Nou ik ben per toeval paar weken geleden eens één van hun werkwijzen tegen gekomen.
Ik ging eens met de trein (wat een unicum is) en waren 2 van die konthaarkraagjes.
Een was wat schichtig, keek telkens bang om zich heen en de andere zat rustig zijn joint te maken en tegen die ander te zeggen dat die normaal moest doen.
Ik zat naast ze maar kon hun gesprek aardig goed volgen.
Ze zaten inderdaad op SJ en Kinky te kijken voor nummers en telkens: ja die ja die, die berichten voor doekoe.
Die wat schichtigere die moest het schijnbaar nog leren want die bleef maar om zich heen kijken en die ander haakte er telkens o in dat die rustig normaal moest doen.
Ze draaide af en toe hun telefoon waardoor ik het kon zien wat ze aan het doen waren, het was een goedkoop oud telefoontje waar nog net whatsapp op kan, terwijl ze ook de nieuwste iphone hadden ernaast.
Maar dom van hun is dat ze ook aan het raam zaten, dus je kon gemakkelijk via het raam zien wat ze deden.
Wat mij vooral opviel wat die ervaren zei:
- doe het op een openbare wifikanaal
- niet op eigen telefoon
- niemand mag zien
-wholla laat die telefoon niet zichtbaar
-wholla doe normaal, niet omheen kijken
- Zorg in bitcoin niet traceerbaar
Hun werkwijze wordt mij dus steeds duidelijker over hoe en wat.
Beide moesten naar een voorstation van Utrecht, dat lieten ze duidelijk horen.
Ze dachten trouwens dat ik buitenlands was dus dat ik niet hoorde wat ze zeiden, helaas