Algemeen Amsterdam algemeen

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Misschien is het daar geplaatst zodat de vrouwen achter het raam konden werken. Maar bij mij was geen kinderopvang.
Dat kinderdagverblijf is gewoon voor de burgers van Amsterdam, niet uitsluitend voor kinderen van dvp's of iets dergelijks.

Dit staat los van de toeristen met kinderen die je ziet, het enige wat ik probeer te zeggen is dat de Amsterdamse raambuurten nou niet bepaald zijn ingericht om uit het zicht van kinderen te blijven. Integendeel.
 
Tussen die hoeren precies op de hoek van het Oudekerksplein en de hoeren die iets meer richting Trompetter en Warmoesstraat staan zit kinderopvang De Kleine Wereld.
Die zit daar al sinds 1872.

Was er altijd verrast over, maar denk dat er ouders zijn die in de buurt van de Wallen wonen die hun kinderen daar heen brengen.

Gek genoeg heb ik er nog nooit een ouder met kind naar binnen of naar buiten zien lopen en ik kan me voorstellen dat het niet ieders eerste keus zou zijn, maar die kinderen lopen dagelijks met hun moeder over de Wallen. Niet 's nachts, maar toch, het is anders dan Den Haag of Antwerpen waar het gerichte plekken zijn.
 
Tussen die hoeren precies op de hoek van het Oudekerksplein en de hoeren die iets meer richting Trompetter en Warmoesstraat staan zit kinderopvang De Kleine Wereld.
Die zit daar al sinds 1872.

Was er altijd verrast over, maar denk dat er ouders zijn die in de buurt van de Wallen wonen die hun kinderen daar heen brengen.

Gek genoeg heb ik er nog nooit een ouder met kind naar binnen of naar buiten zien lopen en ik kan me voorstellen dat het niet ieders eerste keus zou zijn, maar die kinderen lopen dagelijks met hun moeder over de Wallen. Niet 's nachts, maar toch, het is anders dan Den Haag of Antwerpen waar het gerichte plekken zijn.
De kinderen die daar wonen gingen of daar naartoe of barnesteeg (bestaat niet meer) en naar de lagere school op de Oude Schans of Jan de Liefdeschool op de rechtboomsloot wat nu buurtcentrum De Boomspijker is.

Zo groei je op als je van de wallen komt en is niks mis mee.
 
Ja maar ik bedoel die kinderopvang had ook in een ander pand in een andere straat kunnen gaan zitten. Dat was een eigen keuze om zich daar te vestigen.
Uiteraard, maar ergens in het proces had 1 of andere instantie (gemeente of andere toezichthouders) ook best kunnen zeggen dat ze een kinderopvang op de Wallen ongepast vinden, dat is duidelijk ook niet gebeurd.
 
Uiteraard, maar ergens in het proces had 1 of andere instantie (gemeente of andere toezichthouders) ook best kunnen zeggen dat ze een kinderopvang op de Wallen ongepast vinden, dat is duidelijk ook niet gebeurd.
Je kan ook doorslaan he? Er wonen ook gewone mensen zoals jij en ik en een aantal daarvan hebben ook kinderen en moeten werken.
 
Is van Ruysdaelkade beter dan de wallen? Is het om een of andere reden speciaal? Vanwege de locatie en het gebrek aan privacy kan ik niet ronddwalen en de verzameling dames bekijken. Ik zoek input. Of ik wacht tot de winter om de dekking van het donker te gebruiken. Op zoek naar 25-30 jaar oud, Europees, gfe-type, vriendelijk
 
Is van Ruysdaelkade beter dan de wallen? Is het om een of andere reden speciaal? Vanwege de locatie en het gebrek aan privacy kan ik niet ronddwalen en de verzameling dames bekijken. Ik zoek input. Of ik wacht tot de winter om de dekking van het donker te gebruiken. Op zoek naar 25-30 jaar oud, Europees, gfe-type, vriendelijk
Als een soort Ron Brandsteder lekker sneaky.
 
Is van Ruysdaelkade beter dan de wallen? Is het om een of andere reden speciaal? Vanwege de locatie en het gebrek aan privacy kan ik niet ronddwalen en de verzameling dames bekijken. Ik zoek input. Of ik wacht tot de winter om de dekking van het donker te gebruiken. Op zoek naar 25-30 jaar oud, Europees, gfe-type, vriendelijk
Weet niet of RDK beter is dan het centrum.. ik ervaar de dienstverlening van dames op de kade beter - kan ook komen dat ik naast Veronica in het centrum geen vaste dames heb. Weet niet naar wat voor soort dames je voorkeur naar uit gaat.
 
Ik vind de RDK altijd enorm overschat.

Althans, het is wel goed mogelijk dat de dames daar meer de tijd voor je nemen omdat het echt een straatje voor locals is ipv een toeristische trekpleister.

Maar in mijn ervaring zijn de Wallen 's avonds altijd druk bezet en de keren dat ik langs de RDK wandelde zie ik er vaak amper dames staan.

Gisteren nog, rond 19 uur. Er stonden toen, hou je vast, 2 dames op het hele stuk. Is dat daar tussen de shifts in? Ik kon mijn ogen niet geloven.

Bij de Wallen heb ik wel eens tegenvallers meegemaakt. Dat ging dan vaak om ongeïnteresseerde types die je probeerden op te lichten qua aanbod/vergoeding.

Maar ook vaak genoeg goede ervaringen gehad daar.

Momenteel in een relatie waardoor ik niet wandel, dus actuele tips ben ik niet zo goed in.
 
Ik vind de RDK altijd enorm overschat.

Althans, het is wel goed mogelijk dat de dames daar meer de tijd voor je nemen omdat het echt een straatje voor locals is ipv een toeristische trekpleister.

Maar in mijn ervaring zijn de Wallen 's avonds altijd druk bezet en de keren dat ik langs de RDK wandelde zie ik er vaak amper dames staan.

Gisteren nog, rond 19 uur. Er stonden toen, hou je vast, 2 dames op het hele stuk. Is dat daar tussen de shifts in? Ik kon mijn ogen niet geloven.
Juist precies tussen de shifts in.
 
Juist precies tussen de shifts in.
Dacht dat dat alleen op de Wallen zo was. Wist ik niet zeker meer.

Vind het sowieso een beetje onzinnig dat in A'dam de gebieden altijd leeg zijn tussen 18.00 en 21.00 uur.

Dat lijkt me juist een piektijd om te wandelen. Na het werk van veel mannen, na de borrel, vlak voor het avond eten, begin avond etc.

In Den Haag en Antwerpen loopt alles gewoon door.

Tussen 18 en 21 uur zouden piek-uren kunnen zijn. En dan is alles juist leeg.
 
Dacht dat dat alleen op de Wallen zo was. Wist ik niet zeker meer.

Vind het sowieso een beetje onzinnig dat in A'dam de gebieden altijd leeg zijn tussen 18.00 en 21.00 uur.

Dat lijkt me juist een piektijd om te wandelen. Na het werk van veel mannen, na de borrel, vlak voor het avond eten, begin avond etc.

In Den Haag en Antwerpen loopt alles gewoon door.

Tussen 18 en 21 uur zouden piek-uren kunnen zijn. En dan is alles juist leeg.
In Amsterdam is het hoerenlopen gebaseerd op toeristen en die kennen geen piekuren dus komen de vrouwen die in de avond werken wat later want aan jou of mij hebben ze geen behoefte want hun manier van werken is niet gebaseerd om een vaste klantenkring op te bouwen maar om toeristen zo snel en makkelijk mogelijk hun centen uit hun zak te trekken met misschien een uitzondering op de Ruysdaelkade of in het Singelgebied.
 
Klopt. Maar rond 19.30 uur worden er ook veel toeristen groepen over de Wallen gejaagd en die lopen dan ook langs lege ramen.

Nou snap ik ook wel dat de dames daarom wat later beginnen, want dat zijn toeristen die niet naar binnen gaan ipv de later wandelende groepjes mannen die soms wel binnen gaan, maar toch verbaasd het me altijd.

op een doordeweekse dag rond 3 uur 's nachts staan ze vaak in een bijna lege straat, terwijl het daar om 20 uur tjokvol was.

Maar goed, misschien weten ze dat die enkeling om 3 uur wel binnen gaat en niemand uit die menigte om 20 uur dat doet.
 
Klopt. Maar rond 19.30 uur worden er ook veel toeristen groepen over de Wallen gejaagd en die lopen dan ook langs lege ramen.

Nou snap ik ook wel dat de dames daarom wat later beginnen, want dat zijn toeristen die niet naar binnen gaan ipv de later wandelende groepjes mannen die soms wel binnen gaan, maar toch verbaasd het me altijd.

op een doordeweekse dag rond 3 uur 's nachts staan ze vaak in een bijna lege straat, terwijl het daar om 20 uur tjokvol was.

Maar goed, misschien weten ze dat die enkeling om 3 uur wel binnen gaat en niemand uit die menigte om 20 uur dat doet.
Dat is het geval , die meestal om 3 uur in de nacht aanwezige potentiële klanten zijn bijna altijd dronken toeristen die dan nog eventjes snel finacieel een poot wordt uitgedraaid en dat is de werkwijze van de dames.
 
Klopt. Maar rond 19.30 uur worden er ook veel toeristen groepen over de Wallen gejaagd en die lopen dan ook langs lege ramen.

op een doordeweekse dag rond 3 uur 's nachts staan ze vaak in een bijna lege straat, terwijl het daar om 20 uur tjokvol was.

Ooit, lang geleden waren er geen shifts en stonden de dames vanaf ca 12:00u a 14:00u al achter hun raam tot ver in de nacht. Tot de gemeente besloot dat 12 tot 15 uur werken per dag voor de dames veel te lang was en er shifts kwamen.

De shifts zijn naar mijn idee de reden van de enorme drukte na 21.00 uur op de wallen. Destijds konden de toeristen vanaf ca 1400 uur tot sluitingstijd hun rondje maken op de wallen en waren deze groepen veel meer verspreid over de dag dan nu. De wallen beleving is er nu eenmaal alleen als de ramen bezet zijn en dat is voor 2100u gewoon matig.

Nu moet een toerist als je de echte wallen wil zien in een paar uur na 2100u in drommen de wallen over waarbij het het sterk verkleinde gebied ook nog eens voor extra drukte zorgt in het deel waar nog wel ramen zijn.
 
Als ze zouden werken van ong 7 uur tot 230 of 3 uur dan een half uur of uur pauze.
Dan werken ze toch ook gewoon acht uur.
Net als de meeste werkende mensen.
Ze betalen wel meer voor de kamerhuur snachts waarschijnlijk.
Hoeveel is het tegenwoordig?
100 zoveel overdag en 200 zoveel 's nachts
 
Ooit, lang geleden waren er geen shifts en stonden de dames vanaf ca 12:00u a 14:00u al achter hun raam tot ver in de nacht. Tot de gemeente besloot dat 12 tot 15 uur werken per dag voor de dames veel te lang was en er shifts kwamen.

De shifts zijn naar mijn idee de reden van de enorme drukte na 21.00 uur op de wallen. Destijds konden de toeristen vanaf ca 1400 uur tot sluitingstijd hun rondje maken op de wallen en waren deze groepen veel meer verspreid over de dag dan nu. De wallen beleving is er nu eenmaal alleen als de ramen bezet zijn en dat is voor 2100u gewoon matig.

Nu moet een toerist als je de echte wallen wil zien in een paar uur na 2100u in drommen de wallen over waarbij het het sterk verkleinde gebied ook nog eens voor extra drukte zorgt in het deel waar nog wel ramen zijn.
Wat bedoel je met ooit lang geleden?
 
Wat bedoel je met ooit lang geleden?

Heb geen enkel idee meer in welk jaar Amsterdam de verplichte shift ingevoerd heeft bij de kamerverhuur. Maar heb, denk net al veel anderen hier, ook nog gewandeld in de tijd waarin de shift verplichting nog niet bestond. Maar of dat nou 10 of 20 jaar geleden was ik kan het me niet meer herinneren
Als ze zouden werken van ong 7 uur tot 230 of 3 uur dan een half uur of uur pauze.
Dan werken ze toch ook gewoon acht uur.
Net als de meeste werkende mensen.
Ze betalen wel meer voor de kamerhuur snachts waarschijnlijk.
Hoeveel is het tegenwoordig?
100 zoveel overdag en 200 zoveel 's nachts
Voor de verplichte shift waren er veel dames die vanaf 1200 of 1300 uur tot de sluiting om 400u aan één stuk door werkten en zo goud geld verdienden.
Dat is niet gewoon 8 maar 14, 15 of zelfs 16 uur aan één stuk

Kamerhuur verschilt per office en is circa 130 voor de dag en circa 250 voor de avond/nacht shift.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan