Amstelveen start een offensief?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik begreep onlangs op forum dat Den Haag-Rotterdam hier ook bovenop zit. Ik begrijp dat het niet mag, maar in NL gedogen we van alles en nog wat. Waarom hier niet i.p.v. actief optreden richting thuisontvangst, alleen optreden als er signalen van misstanden en/of overlast zijn?

Ik begreep onlangs op forum dat Den Haag-Rotterdam hier ook bovenop zit. Ik begrijp dat het niet mag, maar in NL gedogen we van alles en nog wat. Waarom hier niet i.p.v. actief optreden richting thuisontvangst, alleen optreden als er signalen van misstanden en/of overlast zijn?
Omdat het zwart geld is enn natuurlijk omdat als er mistanden zijn, deze niet meteen worden gemeld bij de politie.

Maar heeft het alleen met overlast te maken of zit hier meer achter? En gaan straks alle gemeenten harder optreden of blijft het alleen bij Amstelveen das de vraag natuurlijk?

Thuisobtvangst is illegaal omdat het niet vergund is. Dat wil niet zeggen dat de dames hiertoe gedwongen worden. Ik heb nog nooit een thuisontvangst gedaan waarbij ik dit gevoel had.
De meeste dames zijn erg voorzichtig met je binnen laten en manen je om geen herrie te maken.
Maar huisvesting is nu eenmaal schaars en er zijn andere doelgroepen die zo'n appartement wel zien zitten. Starters. Asielzoekers etc.

Thuisobtvangst is illegaal omdat het niet vergund is.
Je hebt niet altijd een vergunning nodig en dus is het ook niet altijd illegaal:

'[In Tilburg is] geen vergunning nodig als er sprake is van een alleenwerkende sekswerker in de eigen woning. Daarbij moet worden voldaan aan de volgende voorwaarden:

– Thuiswerk vindt uitsluitend plaats in de eigen woning. De persoon die actief is als sekswerker in de eigen woning, moet op dat adres zijn ingeschreven in de Basisregistratie Personen (BRP);
– Het werven van klanten geschiedt in de regel langs informele weg. Online adverteren is toegestaan;
– Aan de buitenkant van het perceel mag niet duidelijk zijn dat er sprake is van sekswerk;
– De verdiensten die voortkomen uit het sekswerk moeten uitsluitend ten goede komen aan de sekswerker;
– Er mag geen sprake zijn van overlast of aantasting van het woon- en leefklimaat.

Indien aan een of meer van deze eisen niet wordt voldaan, dan valt de thuiswerker onder de omschrijving van een seksinrichting en daarmee onder de gestelde vestigings- en andere eisen.'

Dat is per gemeente verschillend, Tilburg staat er bijvoorbeeld zo in:

Dat is de vraag. Dat veel buitenlandse sekswerkers hier illegaal werken, maakt thuisontvangst nog niet illegaal.
Als er geen vergunning voor wordt gegeven, is het illegaal. En in vrijwel alle gemeentes wordt er geen vergunning voor afgegeven. Tilburg is (was?) een van de uitzonderingen.

Laatst bewerkt:
Misschien komen de toppertjes dan weer meer richting Brabant. Er zaten er altijd veel die in Amstelveen bleven hangen. Ieder nadeel heb zijn voordeel.
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd meer oost europese dames zie adverteren in Overijssel, en dan heb ik het niet over Roemeense of Bulgaarse maar andere oost europese dames die je vaak in Amstelveen zag.

Terug
Bovenaan Onderaan