Goedenavond medewandelaars, misschien is dit al eens besproken, maar ik zit met het volgende. Ik kom al een aantal jaren op de Achterdam, en spreek dan vaak met dezelfde dames af. Van elke dame heb ik wel een paar berichten geschreven, maar ik merk dat ze er niet allemaal even blij mee zijn. Een van de dames heeft me zelfs nadrukkelijk gevraagd om niets meer te posten over haar.
Omdat ik de dames respecteer doe ik dat dan ook niet.
Hoe gaan jullie met dit soort verzoeken om? Ik schrijf best graag een recentie over een dame, vooral om mijn mede- wandelaars te informeren.
Maar als een dame keihard aangeeft dit niet te willen......
Ik vind hem lastig.
Graag hoor ik of jullie dit herkennen en hoe jullie hiermee omgaan.
Mvg Benny
Goedenavond medewandelaars, misschien is dit al eens besproken, maar ik zit met het volgende. Ik kom al een aantal jaren op de Achterdam, en spreek dan vaak met dezelfde dames af. Van elke dame heb ik wel een paar berichten geschreven, maar ik merk dat ze er niet allemaal even blij mee zijn. Een van de dames heeft me zelfs nadrukkelijk gevraagd om niets meer te posten over haar.
Omdat ik de dames respecteer doe ik dat dan ook niet.
Hoe gaan jullie met dit soort verzoeken om? Ik schrijf best graag een recentie over een dame, vooral om mijn mede- wandelaars te informeren.
Maar als een dame keihard aangeeft dit niet te willen......
Ik vind hem lastig.
Graag hoor ik of jullie dit herkennen en hoe jullie hiermee omgaan.
Mvg Benny
Tja, uiteraard wil een leverancier van goederen of diensten graag met elke individuele klant haar eigen onderhandelingen voeren. Is bijna altijd voordelig als de klanten niet kunnen vergelijken tussen aanbieders. Als je daar dan een sausje van vertrouwelijkheid over kunt gieten, ik doe dit speciaal voor jou omdat jij zo lief bent of omdat jij zo'n goede klant bent, dan streel je ook nog eens het ego van je klant.
Ik heb ook wel eens uit eigen beweging dingen die ik niet opschrijf hoor, of alleen aan een of enkele mensen vertel. Omdat ik denk dat het voor een dame niet prettig is als iedereen dat weet, of iedereen erom komt vragen. Maar misschien is het eigenlijk ook wel omdat het een lekker gevoel is te denken dat ik tot een speciale categorie behoor, iets echt deel met die dame. En misschien ook wel egoïstisch dat ik bang ben een vermeend voorrecht te verliezen als anderen er ook om gaan vragen.
Maak daarin vooral je eigen individuele afweging, per dame. Maar onthoudt wel een ding: de dames staan of liggen daar niet om de sex of de gevoelens. Als ze daar behoefte aan hebben kunnen ze die krijgen zoveel ze willen zonder er geld voor te vragen. Zo is de rolverdeling toch echt wel een beetje in de wereld. Een dvp heb je nooit voor jou alleen, en helaas moet je er er ook serieus rekening mee houden dat dat ook geldt voor elke handeling, genegenheidsuiting of 'vertrouwelijkheid' waarvan je de indruk kreeg dat die alleen voor jou is. Misschien krijgt die niet iedereen, maar vertrouw er liever niet teveel op dat jij de enige bent.
Daarnaast kan een dame natuurlijk ook geholpen zijn met een positieve recensie, vroeger noemden we dat een goede naam. De een zal het toegeven, de ander niet, maar ondanks heftige vermaningen dat je niets mag vertellen, toch stiekum graag gebruik maken van de extra inkomsten. Als je toch al voor de ramen staat waarvan ieder wel kan bevroeden wat je ongeveer doet, kan een inkijkje of beoordeling waaruit dat letterlijk blijkt er ook nog wel bij....
Maar volg vooral je eigen koers en gevoel en hoe graag je je "persoonlijke" ervaring met een dame voor jezelf wil houden, voor je eigen gevoel -of illusie-.
Wel zou mijn dringende advies zijn: laat het hoe dan ook nooit aan een dame weten dat je over haar schrijft, ook al was het puur positief. Je vraagt om moeilijkheden. Ten eerste zullen ze niet gauw toegeven dat ze er best van kunnen profiteren. Maar bovendien kun je achteraf de schuld krijgen als er iemand anders later negatief over haar schrijft.
En hou er ook rekening mee dat de onderlinge verhoudingen tussen de dames (con-collega's) en of vriendinnen ook meespelen in hun 'angst' om beschreven te worden. Juist dan is ook het risico dat jij (alsnog) als schuldige wordt aangewezen als ze weet dat je over haar schrijft.