Actie tegen illegale prostitutie: vijf woningen met 10 illegale sekswerkers

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Puupje

Wandelaar
26
25/01/23
26
1
Bij een actie tegen illegale prostitutie in Zeeland zijn gisteren in vijf woningen in vijf verschillende gemeenten twaalf sekswerkers aangetroffen, tien hadden geen vergunning. Eén woning in Middelburg bleek volledig te zijn ingericht voor prostitutiewerk. Er hingen camera's in en om het huis om de vrouwen en hun klanten in de gaten te kunnen houden.

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws...tie-vijf-woningen-met-10-illegale-sekswerkers

 
https://www.omroepzeeland.nl/nieuws...tie-vijf-woningen-met-10-illegale-sekswerkers


Nogal vage media artikelen, zoals gebruikelijk. En dan zo'n cliche zielige "ongelukkige dame op bed foto" erbij. We kunnen de voorspelbare lijst weer afvinken.

Woningen in vijf gemeenten. Okay, maar alleen dat ene huis in Middelburg wordt genoemd. Waar staan die andere vier woningen dan, en waarom houden ze dat stil?
61 jaar vind ik trouwens wel shockerend. In de advertentie zal wel 41 hebben gestaan :)
 
Ik ben benieuwd, dus zie het niet als een aanval. Maar waarom is dit een goede zaak?
Laat ik in ieder geval zeggen dat ik vindt dat iedereen zich aan de wet moet houden en dus alleen maar begrip kan opbrengen als de politie daar tegen optreedt. Als ik te hard rij dan loop ik de kans een boete te krijgen. Erg vervelend en soms voor je gevoel onterecht, maar dat is nu eenmaal op de blaren zitten.

Terug naar het onderwerp:
- kennelijk zijn er dames aan het werk zonder de juiste papieren en/of vergunningen.
- kennelijk worden er huizen gebruikt voor illilage activiteiten.
- Illigale prostitutie kan samengaan met mensenhandel wat verboden is en schadelijk is/kan zijn voor de betreffende dames.
Dus allemaal overtredingen van de wet en dus goed dat de politie daar aandacht voor heeft.

Jammer voor de heren die wel dergelijke dames bezoeken, maar feitelijk werk je dan zelf mee aan de criminaliteit. Beetje hetzelfde als een pilletje nemen en vervolgens verontwaardigd zijn dat er weer vaten met afval gedumpt worden met de nodige milieu schade.

Dus wat mij betreft verbazingwekkend als mensen het dus een slechte actie vinden als tegen illigale prostitutie wordt opgetreden.
 
Ben het met Gelderlander eens dat dit een goede zaak is maar wel met een kleine nuance. Je weet niet altijd van te voren of je als klant zijnde in deze situatie terecht komt. Ik ben wel vaker bij dames geweest die illegaal in Nederland verbleven maar waar het plezier van af spatte en die er zelf voor gekozen hebben om dit werk te doen. En natuurlijk zit er een reden achter.

Maar nog niet zo lang geleden was ik ook ergens waar ik een treurige dame tegenkwam die ook aangaf dit niet uit vrije wil te doen en ze vroeg om hulp. Ik ben daarop vertrokken met het idee naar de politie te gaan of iets meld misdaad anoniem. Alleen bij het naar de auto lopen staat er een politiewagen geparkeerd, ben er heen gelopen en verhaal uitgelegd. En met 20 minuten was iedereen die nodig was opgetrommeld en is men naar binnen gegaan.
 
Het artikel is heel duidelijk en is niets vaags aan.
Het aanbod is in Zeeland heel krap en het grootste deel daarvan is op kinky te vinden.
Het is dan ook opvallend dat na deze actie het aanbod vandaag nog nihil is.
Er is dus een flinke slag geslagen. Ik ben ook van mening dat bezoekers bijdragen aan deze vorm van criminaliteit en wellicht uitbuiting.
Vaak is al heel snel te merken dat het niet pluis is door het omzichtige en angstige manier van reageren. Wij hebben daar dus zelf de regie over in handen.

Hulde voor deze actie. Het zal nu vast weer even een tijdje nog rustiger zijn dan normaal maar van mij mogen ze vaker deze acties gaan uitvoeren.
 
Ben het met Gelderlander eens dat dit een goede zaak is maar wel met een kleine nuance. Je weet niet altijd van te voren of je als klant zijnde in deze situatie terecht komt.
Dat is 100% waar en ik wil ook zeker niet oordelen over de mensen die het per abuis toch een keer overkomt. Zelf ook de nodige vlieguren gemaakt met het wandelen en ook een aantal keren achteraf het gevoel gehad of tot de conclusie gekomen dat deze keuze misschien niet heel handig was. Zelf ook een keer melding gemaakt bij misdaad anoniem en die advertentie was ook vrij snel weg.

Als het een Nederlandse dame is en ik heb het gevoel/met vertrouwen kunnen bevestigen dat zij het vrijwillig doet, dan ben ik ook vrij makkelijk. Dus een beetje boter heb ik ook wel op mijn hoofd.
Voor mij is meer van belang dat een dame het vrijwillig doet en er verder geen voor mijn gevoel criminele activiteiten (mensenhandel) plaatsvinden.
Dat iemand met een geldig paspoort in Nederland verblijft/woont en met prostitutie geld verdient boeit mij niet zoveel. Dat zij daarover misschien geen belasting afdraagt is niet mijn probleem, maar anderzijds werk je als klant wel mee aan zwartwerken. In dat opzicht is een grote groep wandelaars inclusief mijzelf ook onderdeel van het bepaalde problemen die prostitutie met zich meebrengt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan