Plannen Prostitutie Utrecht

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik mis het oude Zandpad an sich niet. Trieste bedoening waar ik niet geil van werd. Meestal afwerkseks, raamprostitutie is het gewoon niet voor mij.
Toch vond ik het behoorlijk rücksichtlos om het zomaar te sluiten. God mag weten wat er van de dames geworden is. Er werd op het Zandpad goed voor ze gezorgd. Er was een soort keet met sociaal werkers en verpleegkundigen voor de nodige medische zorg, een luisterend oor, een praatje met een bakkie koffie en uiteraard verstrekking van condooms.
Ik volg de ontwikkelingen niet meer rondom een nieuwe raamprostitutiezone, het is een gevalletje Sint-Juttemis en zoals gezegd: het is niet mijn kop thee.
 
De tussenvoorziening doet nog steeds Belle hulpverlening verzorgen, dus helemaal weg is het zeker niet. Maar ik denk dat voor de outreachend medewerkers er niet makkelijker op geworden is, met zowel het zandpad als de tippelzone dicht.
 
In Utrecht, op het Zandpad van vroeger, trof ik na een gezellige tijd wel eens vernielingen aan in mijn auto, waarbij een ruit was ingeslagen en de radio van het dashboard was gerukt.

Toen ik hiervan aangifte deed bij de politie, vertelden ze me dat dit regelmatig gebeurde, net als veel diefstallen van fietsen, motoren en zelfs de vier wielen van sportauto's, en dat ze de daders van deze diefstallen en misdaden nooit vonden.

Om sommige van deze diefstallen te voorkomen, zou het nodig zijn geweest om ervoor te zorgen dat er altijd twee of drie politiepatrouilles aanwezig waren. Gezien het beperkte budget van de politie was een dergelijke actie tegen dergelijke kosten ondenkbaar.

Het lijdt geen twijfel dat deze talrijke diefstallen, het daaruit voortvloeiende onnodige extra politiewerk en bijgevolg de extra kosten voor de belastingbetaler hebben bijgedragen tot het besluit om Zandpad te sluiten.

Persoonlijk ben ik er na die tegenslag nooit meer terug geweest.

Het probleem lag dus niet bij de DVP's, maar bij alle dieven en kleine criminelen die profiteerden van de bedrijvigheid in het gebied.

Hetzelfde geldt voor de rosse buurten en tippelzones die in andere steden in Nederland, België en Duitsland op de stoep liggen.

:-(
 
In Utrecht, op het Zandpad van vroeger, trof ik na een gezellige tijd wel eens vernielingen aan in mijn auto, waarbij een ruit was ingeslagen en de radio van het dashboard was gerukt.

Toen ik hiervan aangifte deed bij de politie, vertelden ze me dat dit regelmatig gebeurde, net als veel diefstallen van fietsen, motoren en zelfs de vier wielen van sportauto's, en dat ze de daders van deze diefstallen en misdaden nooit vonden.

Om sommige van deze diefstallen te voorkomen, zou het nodig zijn geweest om ervoor te zorgen dat er altijd twee of drie politiepatrouilles aanwezig waren. Gezien het beperkte budget van de politie was een dergelijke actie tegen dergelijke kosten ondenkbaar.

Het lijdt geen twijfel dat deze talrijke diefstallen, het daaruit voortvloeiende onnodige extra politiewerk en bijgevolg de extra kosten voor de belastingbetaler hebben bijgedragen tot het besluit om Zandpad te sluiten.

Persoonlijk ben ik er na die tegenslag nooit meer terug geweest.

Het probleem lag dus niet bij de DVP's, maar bij alle dieven en kleine criminelen die profiteerden van de bedrijvigheid in het gebied.

Hetzelfde geldt voor de rosse buurten en tippelzones die in andere steden in Nederland, België en Duitsland op de stoep liggen.

:-(

Je slaat de spijker op z'n kop. In Arnhem was dit ook één van de redenen om de rode lichten in het Spijkerkwartier te doven. Maar vernielingen van auto's e.d. waren daar niet aan de orde. Voornamelijk verslaafden die er rondliepen waren voor bewoners de reden om maar door te klagen. En de meeste bewoners zijn daar komen wonen toen de meisjes daar al jaren zaten. Maar van de politie in Utrecht vind ik het een zwaktebod dat ze niets zouden hebben kunnen doen aan de vernielingen en diefstallen bij auto's. Een aantal avonden posten in burger en die lui keihard aanpakken, dan was het klaar geweest. Logisch dat bezoekers terughoudend werden om erheen te gaan.
 
Ik heb ze met enige regelmaat bezig gezien, noord Afrikaanse jongens op brommertjes die autoruiten insloegen.

Op zich was het eenvoudig geweest hoor, zoveel in en uitgangen waren er niet. De hekken die op een gegeven moment tussen het fietspad en de parkeerplaatsen zijn geplaatst hielpen wel iets.

Het had waarschijnlijk weinig prioriteit, en waarschijnlijk toch dweilen met de kraan open.
 
Gezien de lokatie zal er ook weinig aangifte gedaan zijn. Zullen maar weinig mannen zijn die erop zitten te wachten dat er een kopie van een proces verbaal op de mat valt met de tekst: "lokatie van voorval: Zandpad te Utrecht"
Volgens de statistieken is er dan überhaupt geen probleem
 
Terug
Bovenaan Onderaan