Wallenbeperking

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Je hoeft er niet naar toe.

Ik kom er zelden eigenlijk. Amsterdam vind ik in alles een kutstad. Blijf er dan ook het liefst weg. Kom er alleen bij hoge uitzondering als het echt niet anders kan.

Qua raambuurten is zo ongeveer elke raambuurt beter dan de Wallen.
Kortom: je volgt dit onderwerp en schrijft mee erover maar je vindt het onderwerp jouw aandacht helemaal niet waard
:D

Kortom: je volgt dit onderwerp en schrijft mee erover maar je vindt het onderwerp jouw aandacht helemaal niet waard
:D
Heb er eerder weleens wat over geschreven.

Als je het gebied steeds kleiner maakt en de toeristen & co blijven komen, dan wordt het drukker per vierkante meter op plekken waar de actie is. De kroegen nog vroeger dicht? Ze gaan nu al erg vroeg dicht in Amsterdam.

Snap er niks van van die kutstad. Er kopen mensen een huis midden op de Wallen en daarna gaan ze zeiken over toeristen, drukte en overlast. Dat is een beetje als een huisje naast Schiphol kopen om de dag erop te gaan zaniken over het lawaai van vliegtuigen. Of een huisje op het platteland tussen de boerenbedrijven kopen en daarna gaan klagen dat het naar mest stinkt.

De discussie over de Wallen is al zo vaak gevoerd. Zolang er dames als kermisattractie daar achter het raam willen zitten en genoeg toeristen af kunnen pluimen, kan het technisch wel blijven bestaan. Uiteindelijk stijgen de onroerend goed prijzen zo hard, dat uiteindelijk iets anders wel interessanter zal zijn dan ramen verhuren. Komt nog bij dat de gemeente er ook vanaf wil.

Een groot laufhaus elders klinkt leuk, maar in de praktijk zal dat er toch wel niet komen. Niemand wil dat in z'n straat hebben natuurlijk. Je moet ook nog maar een gek zien te vinden die er flink in wil investeren met het risico dat het op korte tijd dicht moet, omdat de gemeente toch weer iets anders wil, er 3 xtc pillen zijn gevonden in de broekzak van 'n door een klant vergeten broek of weet ik wat voor onbenulligheid op basis waarvan de gemeente zoiets weer dicht gooit.

De wallen gaan dicht of je het wilt of niet het is een kwestie van tijd. En eerlijk gezegd mag het van mij ergens wel jammer natuurlijk want het blijft een speciale plek, maar met de huidige prijzen die de dames tegenwoordig vragen verdienen ze het ook wel om te verhuizen. Ik geloof niet dat ze elders 100 euro voor 15 minuten kunnen krijgen behalve op de wallen met die dronken toeristen.

Ik denk dat er wel een paar locaties in Amsterdam te vinden zijn waar ze een " erotisch centrum " kunnen bouwen zonder overlast voor bewoners. Bijvoorbeeld het oude NDSM, is per pont v.a. Centraal eenvoudig te bereiken, deze verbinding loopt 24 uur per dag.

Maar we hebben gezien in andere steden hoe dat gaat, eerst alles sluiten en vervolgens komt de vervangende locatie nooit van de grond. En als ze eenmaal open zijn, en er wordt bij een bezoeker of een van de dames drugs aangetroffen dan gaat de boel op slot. Een onneembaar risico voor investeerders.
Heb het vele malen gezien, diverse clubs maar ook b.v. raampanden werden gesloten omdat er een paar gram cocaïne aangetroffen werd, maar ik zie geen zeeschip aan de ketting liggen terwijl ze soms wel 40 ton coke aan boord meenamen.

Een jaar of 30 geleden liep ik regelmatig over de wallen. Het was toen een gezellige boel. Weinig overlast, drugs e.d. Wel veel leuke en mooie dames. Daarna is de boel hardhollend achteruit gegaan. Steeds meer bezopen toeristen, Engelse meisjes met bleke smoeltjes in hun midden de a.s. bruid gehuld in een of ander kostuum, hoertjes kijken. De a.s bruidgegom liep een andere route met zijn vrienden. Bier in de hand, grote bek en een onzekere, waggelende loop. Ook de Japanse toerist liep achter een Japanse gids aan die voorzien was van een stok met vlaggetje die hij omhoog hield zodat de hele groep hem kon volgen. Ondertussen fotos maken bij de vleet. Dat de gordijnen dicht waren maakte niet uit.
Ik kan me voorstellen dat de reguliere wandelaar en bewoners van de wallen hier niet gelukkig mee zijn. Ook ik ben gestopt met wallen bezoek. Bij een van mijn laatste keer vroeg een meneer zeer vriendelijk in het engels of ik drugs bij hem wilde kopen. Ik zei nee en hij liep vriendelijk groetend door. Voor mij was toen wel de lol er af.

Een jaar of 30 geleden liep ik regelmatig over de wallen. Het was toen een gezellige boel. Weinig overlast, drugs e.d. Wel veel leuke en mooie dames. Daarna is de boel hardhollend achteruit gegaan. Steeds meer bezopen toeristen, Engelse meisjes met bleke smoeltjes in hun midden de a.s. bruid gehuld in een of ander kostuum, hoertjes kijken. De a.s bruidgegom liep een andere route met zijn vrienden. Bier in de hand, grote bek en een onzekere, waggelende loop. Ook de Japanse toerist liep achter een Japanse gids aan die voorzien was van een stok met vlaggetje die hij omhoog hield zodat de hele groep hem kon volgen. Ondertussen fotos maken bij de vleet. Dat de gordijnen dicht waren maakte niet uit.
Ik kan me voorstellen dat de reguliere wandelaar en bewoners van de wallen hier niet gelukkig mee zijn. Ook ik ben gestopt met wallen bezoek. Bij een van mijn laatste keer vroeg een meneer zeer vriendelijk in het engels of ik drugs bij hem wilde kopen. Ik zei nee en hij liep vriendelijk groetend door. Voor mij was toen wel de lol er af.
Voor de mensen die er al sinds die tijd wonen extra zuur dat er nu tegen hen wordt gezegd "dan had je daar maar niet moeten gaan wonen!"

Volgens mijn ouders (eind) jaren tachtig, klopt. Waren toen actief als sociaal werker.

Vanaf de "pillenbrug" de Zeedijk op. En als de politie dan een "schoonmaakactie" begon: voor een deel de metro naar Gaasperplas in en dan eruit bij de "collegae" van het Kraaiennest.

De Bijlmer was voor de renovatie onder meer geliefd vanwege de gemakkelijk open te breken opbergboxen onder de flats waarin men diverse "roezen" kon uitslapen. Ook geliefd overigens bij profiteurs van minderjarige seksaanbiedsters (voor een schijntje vaak).

We zijn destijds verhuisd naar Den Haag. Als je je kunt verbeteren ...

We zijn destijds verhuisd naar Den Haag. Als je je kunt verbeteren ...
Wanneer je weinig inkomen hebt en al tientallen jaren heel betaalbaar een woonruimte hebt in een oud maar goed huis op een van de wallen dan vind je vandaag niet gemakkelijk iets prettigs en betaalbaars in een fijne buurt. De liefhebbers die overlast, viezigheid, dronken toeristen 'cultuur' noemen zouden de bewoners wel willen zeggen 'ga dan ergens anders wonen!' maar die mensen zouden ook in hun eigen dorp de halve gare zatlap uit kunnen hangen.

Voor de mensen die er al sinds die tijd wonen extra zuur dat er nu tegen hen wordt gezegd "dan had je daar maar niet moeten gaan wonen!"
het Wallengebied is voor zover bekend al minstens 600 jaar in gebruik door de prostitutie, dus iedereen die hier nu woont weet wat er gebeurd.

Zeedijk werd toen overstroomt met junks/dealers, of was dat nog langer geleden ?
volgens mij is de gemeente Amsterdam ergens in de jaren 80 begonnen met aanpak, en medio 90 was het behoorlijk schoon. Werd een behoorlijk breed pakket uitgerold. Van meer focus en hardere aanpak door de politie, tot begeleiding en huisvesting voor de verslaafden. Ook methadon verstrekking heeft geholpen.
Je ziet nu nog maar weinig verslaafden en daklozen in het centrum, dat is in andere hoofdsteden wel anders. Nu is A'dam natuurlijk maar een provinciestadje als je het vergelijkt met b.v. Londen, maar daar struikel je op sommige plekken echt over de daklozen.
Ergens wel trots hoe ze het destijds hebben aangepakt.

het Wallengebied is voor zover bekend al minstens 600 jaar in gebruik door de prostitutie, dus iedereen die hier nu woont weet wat er gebeurd.
Maar dat de balans dusdanig zoek is als nu het geval is, is iets van de laatste 15 jaar (plusminus).
Er was altijd prostitutie, maar het was ook altijd een woonbuurt. Het ging prima samen.
De dagelijkse kudde zuip-, blow- en kotstoeristen met bijbehorende extreme overlast is een relatief recent verschijnsel.

Dat is het onderwerp helemaal niet.

De bewoners hebben geen last van prostitutie maar van het plots opgekomen massale zatlappentoerisme dat door degenen die eraan verdienen 'cultuur' wordt genoemd.

In de middeleeuwen waar jij het over hebt had je minder last van dronken vijgezellen-partygangers uit Engeland die spotgoedkope vluchten hierheen hadden geboekt ;-)

De bewoners hebben geen last van prostitutie maar van het plots opgekomen massale zatlappentoerisme dat door degenen die eraan verdienen 'cultuur' wordt genoemd.

In de middeleeuwen waar jij het over hebt had je minder last van dronken vijgezellen-partygangers uit Engeland die spotgoedkope vluchten hierheen hadden geboekt ;-)
Havenssteden trokken altijd al zatlappen aan…
Antwerpen, Oostende en natuurlijk Amsterdam…

Ze drinken op de gezondheid
Van de hoeren van Amsterdam
Van Hamburg of van elders
Kortom ze drinken op de dames

Die aan hen hun mooie lichaam geven
Die aan hen hun deugdzaamheid geven
Voor een goudstuk
En als ze genoeg gedronken hebben

Gaan ze staan met de neus in de lucht
Ze snuiten hun neus in de sterren
En ze pissen zoals ik huil
Op de ontrouwe vrouwen

In de haven van Amsterdam
In de haven van Amsterdam

klopt, de huidige overlast wordt vooral door feestvierende vrijgezellen feestjes veroorzaakt, en door stomdronken/stoned als een aap toeristen. Neemt niet weg dat er in andere tijden ook overlast was in deze buurt. Knokpartijen van dronken café bezoekers in de jaren 50, en wat dacht je van al die junks in de periode 70-90, denk je dat die lekker rustig waren gedurende de nacht, en als je s'morgens de deur uitging moest je waarschijnlijk over een slapende junk heen stappen en rook je portiek naar pis.
Elke periode heeft zo zijn eigen problemen. Mijn punt is dat dit buurtje al 600 jaar of meer een gebied is waar veel gebeurd, dus een ieder die hier woont kon van te voren weten dat het geen stille dorpsweg is in een mini dorpje ergens in Drenthe.

Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan