Ik denk dat verslaving aan dit niet bestaat. Het kan alleen wel heel slecht zijn voor je portemonnee. Dat kan een huwelijk ook zijn, maar hoeft het niet perse. Wat mij helpt is, ik heb ooit een verhaal gehoord over een DVP die in Oost europa meerdere huizen had. Toen besefte ik, er zijn tal van mannen bijna bankroet en zij koopt meerdere huizen voor zichzelf. En ik vond haar niet eens knap of aantrekkelijk. Maar dat is natuurlijk subjectief. En huizen in bijv. Bulgarije gaan vanaf 30.000 euro ofzo. Maar wil ik daaraan bijdragen ten koste van mijn eigen welvaart? Mijn antwoord is neen. Ik ga hooguit 1 of 2x per maand naar de straat (pak en beet 150 euro per maand), zo blijft het spannend. Maar om eerlijk te zijn, ik heb de jaren daarvoor behoorlijk wat geld uitgegeven (zo'n 500 euro per maand, pak en beet 35000 euro door de jaren, maar ik verwacht dat er mannen zijn voor wie dit een schijntje is). Maarja, er treedt inderdaad gewenning op en de prijs ging me daarom tegen staan. De gemiddelde man inclusief ik zelf komt effectief in 5 minuten klaar, dan is 50 euro of meer een behoorlijk bedrag. Als ik niet modaal zou verdienen zou ik er misschien anders naar kijken.
Buiten dat moeten we ons gelukkig prijzen dat prostitutie legaal is in dit land en dat de straten er nog zijn. Het is wat sommigen eerder hebben gezegd, je hebt vrije keuze, je weet van tevoren dat je gaat scoren, je hoeft niet of nauwelijks te investeren in een relatie, als je minder goed bent verbaal dan wordt het in het dagelijks leven lastig. Daarnaast is sex met een vreemde die je in een straat tegenkomt bijna onmogelijk, immers veel vrouwen testen een man eerst uit, je moet geduld hebben, sommige hebben al een relatie, zoeken alleen een langdurige vaste relatie, of je bent haar type niet, sommigen vrouwen vallen op vrouwen, of hebben trauma's m.b.t. sex, er zijn legio scenario's in het dagelijks leven waar je in de rode straatjes geen rekening mee hoeft te houden. Het kost alleen geld.