Het is aardig om te zien hoe iedereen al 58 pagina's lang poogt het ongrijpbare grijpbaar te maken. Zeker qua liefde zijn er geen - of weinig regels. Je kunt nooit tevoren aan de hand definities en regels en zekerheden weten hoe iets afloopt. Of iets echt is, of iets kans heeft... etc etc. Dat is het vervelende van liefde, omdat je doorgaans bij liefde je geluk deels laat afhangen van een ander. Maar het is tegelijk het mooie.
Men heeft ooit eens religie bedacht, in een poging de chaos van het leven met regeltjes enigszins te kaderen. En doodgaan wat luchtiger te maken, want de hemel........
De waarheid, althans die van mij, is dat je weinig kunt kaderen. Hooguit je een keuze maken per moment in alle chaos, en dan maar afwachten of het de juiste was. En ach, als je altijd alles tevoren al zeker zou weten, hoe leuk is het leven dan nog....
Er is geen houvast, geen ijzeren regels... Alleen keuzes, En die moet je altijd zelf nemen.
Je kunt voorkeuren hebben en keuzes maken. Ik heb zelf eens een relatie gehad met een DVP, zonder daar op uit te zijn. En kan nou niet zeggen dat het een groot succes was. . Heeft me veel pijn bezorgd. Ws was dat niet eens gevolg van het feit dat zij DVP was, al hielp dat niet. Maar vooral door pittige psychische problemen bij haar. Hoe dan ook ben ik tot de dag van vandaag blij dat ik het destijds heb geprobeerd en er voor ben gegaan. Anders had ik nu zeker weten nog altijd gedacht: wat als....
Overigens, qua Vriendelijke Wandelaar... Ik las je berichten. Je lijkt me een goeie gast. Maar las ook dat de dame pas na enkele maanden aangaf verliefd te zijn. Deed me denken aan een dame, waarvan ik wist dat ze een lijste had gemaakt van klanten die potentiele echtgenoten konden zijn. Met als uitgangspunt: verblijfsvergunning. Ze checkte ze allemaal op oa huis en inkomen etc etc. Tot er een overbleef die het best bij haar plan zou passen. Is al tijd gelee trouwens, geen idee hoe dat af is gelopen. Maar moest er aan denken toen ik het las.
Ziezo, dat wilde ik even kwijt