Vergunningenloterij zet kwaad bloed bij raamexploitanten op Eindhovens Baekelandplein.

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Toffeetoday

Meubelstuk
2.120
07/08/23
3.259
4

Vergunningenloterij zet kwaad bloed bij raamexploitanten op Eindhovens Baekelandplein


EINDHOVEN - Een nieuw vergunningsysteem voor raamexploitanten zorgt voor onrust op het Baekelandplein in Eindhoven. De prostitutiebedrijven raken hun vergunning binnen een paar jaar allemaal kwijt terwijl ze die meestal al tientallen jaren hebben.

link naar artikel
 
,,Mijn bedrijf wordt zo onder m'n kont vandaan getrokken", reageert een exploitant die al twintig jaar een vergunning heeft. Ze raakt die in 2031 kwijt. ,,Ik ben dan 66 en moet gaan solliciteren. Wie wil mij nog?", vraagt ze zich af.

Wel heel erg overdreven. Als je ondernemer bent moet je vooruit kijken, en juist nu de komende 6+ jaar op gaan potten voor of een doorstart elders of een welverdiend pensioen.
 

Vergunningenloterij zet kwaad bloed bij raamexploitanten op Eindhovens Baekelandplein


EINDHOVEN - Een nieuw vergunningsysteem voor raamexploitanten zorgt voor onrust op het Baekelandplein in Eindhoven. De prostitutiebedrijven raken hun vergunning binnen een paar jaar allemaal kwijt terwijl ze die meestal al tientallen jaren hebben.

link naar artikel
Gaan ze in Utrecht ook doen , nieuwe exploitanten gaan niet investeren in tijdelijke vergunningen dus alles gaan dan dicht...
 
Wel heel erg overdreven. Als je ondernemer bent moet je vooruit kijken, en juist nu de komende 6+ jaar op gaan potten voor of een doorstart elders of een welverdiend pensioen.

Die zal ook wel genoeg verdiend hebben om tegen die tijd lekker met pensioen te gaan, anders heb je echt een gat in je hand.

En zo niet, dan zeg je gewoon tijdens een sollicitatie dat je een kamerverhuurbedrijf gerund hebt voor buitenlandse expats. Dat is geen leugen en het klinkt een stuk mooier toch?
 
Dit speelt ook bij Italiaanse strandtenten die al 100 jaar in de familie zijn. En bij bloemenstalletjes op straat of marktkramen op de markt. Drama voor wie ermee te maken krijgt. Doorgeschoten rechtsliberaal marktdenken.
 
Weer een lastige maatregel. Is dit een opmaat naar sluiting?. Nu al laat de gemeente panden daar lange tijd leegstaan. De vergunning loopt af, de gemeente gaat de zaak traineren: weer nieuwe eisen stellen, ze moeten door de Bibob, kan weer lang duren. Dan haken ze wel af. Zoals met het nieuwe Zandpad. De raambuurten hebben hun langste tijd gehad zeggen de bestuurders. Het Baekelandplein is toch ook een mooie bouwlocatie.
 
Toetsing van een vergunnings aanvraag of vernieuwing is maar 4 tot 12 weken. Sommige gemeentes kunnen wat langer nodig hebben, in het meest extreme geval heb ik meegemaakt dat 1 gemeente de span kroonde met een verwerkingstijd van 9 maanden.

9 maanden zit een bedrijf dus vast aan kosten, en mag pas legaal draaien zodra die vergunning er is. Bedoel kunnen zij weinig aan doen; die zijn gewoon overbelast dat het allemaal zo lang had moeten duren.
 
Ik vindt het wel een rare stelling,

Je kunt als je een vergunning voor 5+ jaar of langer hebt een prima rendement eruit halen. Hard werken, oppotten en verder kijken na die 5 jaar waar je naar toe wilt. Het is ook 1 van de vele dingen die ik standaard zeg tegen klanten van mij. Ga niet lui zitten de komende jaren met je vergunning maar kijk verder en werk daar naar toe. Ik kan zo een paar bekende namen opnoemen die daadwerkelijk door hebben gezet en bijv. een succesvolle club hebben neergezet. Puur omdat ze vastberaden waren ook.
 
Je onderneemt niet voor een periode van 5 jaar, overname kosten etc , het is kolder. In Utrecht zijn nog maar 2 privehuizen over omdat de rest dicht is vanwege teweinig klandizie en wildgroei thuiswerk due amper gecontroleerd worden en geen belasting betalen etc. Niemand gaat een zaak overnemen, betalen v inventaris, goodwill etc om vervolgens maar 5 jaar te mogen ondernemen met een beperkte omzet. Het lijkt Noord Korea wel
 
Dit speelt ook bij Italiaanse strandtenten die al 100 jaar in de familie zijn. En bij bloemenstalletjes op straat of marktkramen op de markt. Drama voor wie ermee te maken krijgt. Doorgeschoten rechtsliberaal marktdenken.
Hetzelfde laken een pak met de benzinestations waar de lokaties om de zoveel jaar opnieuw naar de hoogste bieder gaan.
Hoe moet je nog winst maken als je een torenhoog bedrag moet ophoesten en levend met de wetenschap dat de tijd daarvoor beperkt is....
 
Terug
Bovenaan Onderaan