vrijgezellig
Vaste klant
Dit topic was general bedoeld, is niet alleen voor thailand... Er wordt veel te veel in 1 topic gegooid... wordt echt chaos en zoeken is niet echt handig.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!
RegistrerenLeg dat effe uit ajb!Thailand algemene informatie
Op een kurkdroge dag, ben ik dus over die gladde tegels die ze in LoS op de stoep pleuren, uitgegleden. Wel zo fijn van dat tetanus shotje, een paar maanden eerder.Gelukkig maar, want ben een keer door zo'n kutaapje gebeten.
Er wordt veel te veel in 1 topic gegooid... wordt echt chaos en zoeken is niet echt handig.
Ik ben mild-autistisch maar lijstjes bijhouden is 1 ding dat ik wel (graag) doe.
Gelukkig kan je heel veel algemene informatie ook gewoon vinden via Google oidDit topic was general bedoeld, is niet alleen voor thailand... Er wordt veel te veel in 1 topic gegooid... wordt echt chaos en zoeken is niet echt handig.
Omdat er geen algemeen topic is voor reizen. Ik ben van plan meer landen te bezoeken in de komende jaren.@vrijgezellig Het staat letterlijk zo als topic, dus hoezo niet alleen voor Thailand?
Leg dat effe uit ajb!
Op een kurkdroge dag, ben ik dus over die gladde tegels die ze in LoS op de stoep pleuren, uitgegleden. Wel zo fijn van dat tetanus shotje, een paar maanden eerder.
Een algemeen topic moet je ook niet willen. Dat is pas chaos. Per land of regio werkt in mijn optiek een stuk beter, wegens gerichtere info.Omdat er geen algemeen topic is voor reizen. Ik ben van plan meer landen te bezoeken in de komende jaren.
Wise heeft een digitale Visa (debit) kaart. Je kan deze eveneens toevoegen aan jouw Apple Pay. Heel handig om in verschillende landen te gebruiken gezien de beperkte kosten en interessante wisselkoersen.Er zijn diverse mogelijkheden op de markt maar ik ben benieuwd of er iemand ervaringen heeft met iets van een virtual credit card ofzo ?
Volgens mij zoiets als Revolt ? Weet niet zeker of zij dit ook bieden (dacht ik). Wil iets voor backup hebben naast de normale pin pas en credit card.
Dankjewel! Cash in Euro of dollar beter?Cash is king! Want je betaald altijd een fee voor een bankopname (220THB ofzo) en de koers is vaak minder goed.
Sim? 7/11 (wel je paspoort meenemen). Vliegveld is duurder
Zoals overal in Zuidoost Azië; Dollars. Je zit dan wel met dubbele transactiekosten voor je Thai Baht. De Euro wordt ook bij elke bank en wisselkantoor geaccepteerdDankjewel! Cash in Euro of dollar beter?
Dankjewel! Cash in Euro of dollar beter?
Hua hin heeft zee, bergen, cultuur (Phraya Nakhon Cave)Ik verlaat over twee dagen Pattaya, nu zou ik graag wat natuur willen zien in plaats van mijn slaapkamer. En ben dat watersmijten ook wel zat. Iemand tips? Dus een leuke mix van slaapkamer en natuur. Hua Hin, Koh Chang (= dame meenemen denk ik) Ik zou heel graag naar Chang Mai willen gaan maar daar is het nog warmer en het is ook nog eens ver weg...
Aangezien je over 2 dagen Pattaya verlaat, is het watersmijten, niet alleen in Pattaya, ook voorbij.En ben dat watersmijten ook wel zat.
Songkran:
Datums officiële feestdagen:
vrijdag 12 april - dinsdag 16 april
Van UTP - Rayong Airport (U-Tapao) = Pattaya airport, vlieg je in 1:30/1:45u naar CNX - Chiang Mai. Kost je afhankelijk van de carrier een bagage ±€50, voor een enkeltje. CNX-BKK ±€40, maar met de sleeper trein is een stuk leuker. ฿ 800-1000.Ik zou heel graag naar Chiang Mai willen gaan maar daar is het nog warmer en het is ook nog eens ver weg...
Nu draaide het toch al niet best, maar, het is o zo jammer dat de ferry dienst van Pattaya naar Hua Hin, de pandemie niet heeft overleefd. Hopelijk ziet iemand er in de toekomst toch weer brood in.Hua hin heeft zee, bergen, cultuur (Phraya Nakhon Cave)
en natuur (Khao Sam Roi Yot National Park) en 3 gebieden met bargirls. Geen Pattaya, maar meer dan genoeg keuze en iets relaxter qua vibe vind ik.
In BKK is het gewoon handig als je ergens tussen Nana en Soi Cowboy bivakkeert. Kun je snel even pendelen en tot laat in de nacht zonder gedoe heen en weer. Ik ben de laatste keren bij hotels vlakbij Benchakitti Park gaan zitten zodat ik ook nog ff de drukte en gekte van Bangkok kon ontsnappen. En grote voordeel is ook dat zowel MRT en BTS er zitten, dus je bent ook zo op pad naar andere dingen dan wandelen.ik ben naar hotels aan het zoeken op agoda en booking. Ik zie dat er heel veel prijs verschil is. Hele dure en relatief goedkope 3 en 4 sterren hotels.
Mijn vraag is eigenlijk meer delen.
1) Hoe belangrijk is het om in 'het Centrum' te zitten van de grote trekpleisters zoals Pattaya en Bangkok? Zoals de meeste hier ben ik niet vies van een mooie wandeling. En ook de OV en taxi opties lijken me niet heel duur.
2) Uit jullie ervaring, hoe veel waarde hechten jullie aan een 'luxere' accomodatie? Ik denk aan bijv. Een bad en kleine gymvoorziening. Het lijkt me erg fijn, maar ik ben bang dat het overbodige luxe is die in niet ga missen. Ik zou in plaats van thuis in bad natuurlijk ook naar een soapy kunnen gaan!
3) Ik begrijp dat de beste Hotels al snel volgeboekt zijn in de December maand. Maar ik hoor ook verhalen dat het prima ter plekke te boeken is. Wat is wijs. En wat wordt in die grote mierenhoop nou als 'beste hotel' gezien.
Delen van jullie ervaringen wordt gewaardeerd!
Groetjes!
1. Wandelen is niet aan te raden gezien de warmte en hoge vochtigheidsgraad. Zorg in BKK vooral dat je dicht bij een BTS station bent.ik ben naar hotels aan het zoeken op agoda en booking. Ik zie dat er heel veel prijs verschil is. Hele dure en relatief goedkope 3 en 4 sterren hotels.
Mijn vraag is eigenlijk meer delen.
1) Hoe belangrijk is het om in 'het Centrum' te zitten van de grote trekpleisters zoals Pattaya en Bangkok? Zoals de meeste hier ben ik niet vies van een mooie wandeling. En ook de OV en taxi opties lijken me niet heel duur.
2) Uit jullie ervaring, hoe veel waarde hechten jullie aan een 'luxere' accomodatie? Ik denk aan bijv. Een bad en kleine gymvoorziening. Het lijkt me erg fijn, maar ik ben bang dat het overbodige luxe is die in niet ga missen. Ik zou in plaats van thuis in bad natuurlijk ook naar een soapy kunnen gaan!
3) Ik begrijp dat de beste Hotels al snel volgeboekt zijn in de December maand. Maar ik hoor ook verhalen dat het prima ter plekke te boeken is. Wat is wijs. En wat wordt in die grote mierenhoop nou als 'beste hotel' gezien.
Delen van jullie ervaringen wordt gewaardeerd!
Groetjes!
Zelfs in Pattaya?want er kan soms een joiner-fee gevraagd worden door het hotel
Maar houd er wel rekening mee, dat die prijzen niet gelden voor December en Januari. Dan zijn veel hotels al ruim van te voren vol geboekt en is vaak de prijs een stuk hoger dan bv in september of oktober.Hotels onder de 2.000 THB/n bieden mij meestal te weinig comfort.