dickdebock
Meubelstuk
Dat zijn er nu net twee die ik wel eens bezoek, dus ja, ik kijk daar naar.Kijk dan eens naar Anne-Maria en naar Poolse Anna en niet te vergeten Maria!
Eergisteren en gisteren was Anna Maria zo druk op haar gsm bezig dat zij mij niet eens zag passeren, alhoewel zij altijd een babbeltje doet. Ze zag me pas als ik in tegenovergestelde richting terug kwam uit de Vingerlingstraat. En de vorige keer dat ik bij de Poolse Anna ging, was zij achterin de ruimte zo druk aan de praat met een collegaatje, dat ze me eerst ook niet opmerkte.
Ik snap wel wat je bedoelt, en ik geef je ook geen ongelijk, maar indien jij zelf de hele dag in een raam zou staan, zou je ook wel momenten hebben dat je met je telefoon bezig bent. Dat is een teken van deze tijd. Om de zoveel minuten moeten we blijkbaar dat ding eens bekijken.
Welke Ina??? Ina VGL8/2 heeft een magnetische houder op de deurstijl, waarop haar telefoon past. Zo kan ze filmpjes kijken met haar hoofd in de richting van de straat, waardoor ze veel sneller oogcontact kan maken met een passant.Breng dat contact met de straat over op bijv. Ina, die VAAK met 2 telefoons tegelijk bezig is!
Die jongen in de straat kan een gevaar vormen door het verkeer te belemmeren. De meiden staan in hun raam, en "belemmeren" hooguit het wandelverkeerDat is een onjuiste vergelijking, want die jongen is in zijn vrije tijd, terwijl die meiden achter het raam aan het werk zijn en geld willen (moeten) verdienen!
Zij zijn even vrij als die jongen. Niet gebonden door gelijk welk contract. Werken uit vrije wil, nemen we aan en hopen we.
De telefonitis ziekte is gewoon iets van de tijd. Overal in de samenleving. Vrienden die samen staan, doen geen praatje meer. Zij hebben het te druk op de telefoon. Fietsers worden een gevaar op de weg, met hun telefoon in de hand. Universiteitsstudenten spelen geen OXO meer onder de bank, maar zitten te kijken naar het magische venster op de wereld, ipv de les te volgen. Collega's vergaderen met hun telefoon op tafel, waar meer aandacht naartoe gaat dan naar de vergadering. Wandelaars lopen door het SKW hun telefoon te checken.
Alleen de meisjes, die moeten een volledige shift zitten lachen en lonken, of staan dansen. Want zij werken. Dat houdt niemand vol.
Bovendien: ik weet dat jij al jaar en dag wandelt. Herinner je je de tijd nog, van voor dat gsm's gemeengoed geworden waren??? Wat zaten er toen veel dames in hun raam te doen??? Juist, ja, telefoneren (zogezegd) met een vast toestel, de hoorn in de hand, waarschijnlijk om zich een houding te geven.