Signal i.p.v. WhatsApp of Telegram

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Poesiemauw

Wandelaar
88
28/09/22
100
2
Eerste contact met DVP voor een een afspraak gaat meestal via WhatsApp, als telefonisch niet lukt, of soms Telegram.
Nou ben ik wel klaar met Meta en wil ik van WhatsApp af. Telegram zie ik ook niet zitten, vanwege criminele circuit dat er circuleert. Nu heb ik ook Signal op mijn telefoon als berichten app. Hier wordt geen berg info over je bewaard via metadata. Voel ik me prettiger bij, zeker als je ziet de invloed die techbedrijven als Meta in Amerika krijgen.
Zijn er DVP die gebruik maken van Signal of daartoe willen overgaan?

Tsja, die dames gaan echt op Signal omdat hun privacy op het spel staat en ze Musk en Zuckerberg niet vertrouwen.

Die dames hebben een telefoon voor het werk en voor privé. En dat is voor iedereen de beste oplossing.

Of je gaat over op burner telefoons. Na elk contact een nieuw telefoonnummer, dat doen de echte criminelen ook.

Signal, is dat niet die app waarbij alle gegevens inzichtelijk waren voor de overheden enzo? Ik kan me iets herinneren recent met de CEO die in Frankrijk vast zat. Persoonlijk denk ik dat WhatsApp prima is. End-to-End encrypted.
Nee, nee, nee, dat was Telegram!

Signal is een open source app, waarbij het gehele berichtverkeer versleuteld is. Sterker nog: WA heeft de versleuteling van Signal overgenomen voor hun eigen app (en wellicht er nog eigen code aan toegevoegd) zo veilig is Signal.

Nou ben ik wel klaar met Meta en wil ik van WhatsApp af. Telegram zie ik ook niet zitten, vanwege criminele circuit dat er circuleert. Nu heb ik ook Signal op mijn telefoon als berichten app. Hier wordt geen berg info over je bewaard via metadata. Voel ik me prettiger bij, zeker als je ziet de invloed die techbedrijven als Meta in Amerika krijgen.
Goed denkwerk. Zouden meer mensen moeten doen.
Helaas is Signal niet zo wijdverspreid als met name Whatsapp. Maar dat Zuckerberg en consorten op dit moment niet echt te vertrouwen zijn moge duidelijk zijn. Je metadata zijn sowieso verkoopwaar bij Meta en Musk heeft zojuist toegang gekregen tot het betaalsysteem van de US, da's geen goed nieuws.
Nee, nee, nee, dat was Telegram!

Signal is een open source app, waarbij het gehele berichtverkeer versleuteld is. Sterker nog: WA heeft de versleuteling van Signal overgenomen voor hun eigen app (en wellicht er nog eigen code aan toegevoegd) zo veilig is Signal.
Klopt, Signal is opgericht door de voormalig oprichter van WA, vanuit een stichting geloof ik die zich ten doel stelt om internet zo privacy-veilig mogelijk te maken.
Die dames hebben een telefoon voor het werk en voor privé. En dat is voor iedereen de beste oplossing.
En jij denkt dat die profielen niet gekoppeld worden omdat beide telefoons bijna 24 uur per dag op dezelfde plek zijn? Dream on, met een aantal gelijkgestemden schrijven we binnen een paar dagen de benodigde software om de telefoons te identificeren, de profielen te koppelen en discrepanties uit te filteren.

Sjakie paranoia? Nee, maar wel wakker!
😁

Terug
Bovenaan Onderaan