- 595
- 05/02/24
- 492
Volgens mij had ze een of andere psychische stoornis. Dit is mijn optiek geen normaal gedrag in ieder geval.Het is nooit tot sex gekomen, maar ...
Ik had een collega die mij helemaal te gek vond en ik haar ook. Dezelfde humor, dezelfde interesses, het klikte enorm goed tussen ons. Echter, elke keer als ik toenadering zocht, deinsde ze terug, en als ik vervolgens afstand nam, maakte zij avances.
We appten elkaar ook dag en nacht, maar soms werd ze ineens heel kwaad op me en hoorde ik nooit wat ik nou verkeerd deed. Vervolgens kon ze de dag erop ook net zo onverwachts weer heel lief en uitdagend doen. Ze bracht mijn hoofd op hol.
Ik wist totaal niet meer waar ik nou met haar aan toe was. Aantrekken, afstoten, aantrekken, afstoten, aan één stuk door. Mijn roze bril zat te stevig op mijn neus om te zien dat het geen gezonde situatie was. Ik raakte volledig in de war van de situatie.
Het dieptepunt kwam toen ik in het theater zat vlak voor de voorstelling zou beginnen, en zij weer ineens kwaad naar mij begon te appen. Ze zou me wel eens een les leren, mijn baas zou ze vanalles gaan vertellen. Wat? Geen idee, ik was me van geen kwaad bewust.
Vervolgens zat ik bij de voorstelling bloednerveus dat ik mijn baan zou gaan verliezen en mijn leven door het putje zou gaan door haar kronkels. Wat een hele leuke avond voor me moest zijn werd een nachtmerrie. Mijn roze bril viel toen eindelijk wel in stukken.
Gelukkig heeft ze nooit gedaan waar ze mee dreigde en verzekerde mijn baas mij ook dat ie echt niet zomaar klakkeloos alles zou geloven van haar, maar ik was nog altijd niet gerust. Het lot was me gunstig gezind, want zij besloot zelf te vertrekken.
Ik heb daar een enorme knauw door opgelopen. Mijn geloof in het kunnen vinden van een partner was al niet groot, maar door haar psychologische spelletjes ben ik alleen maar onzekerder geworden, terwijl ik echt wel weet dat niet iedereen zo is.
Het heeft me in ieder geval wel overtuigd dat ik nooit meer iets wil beginnen met een collega. Veel te complexe situatie.
Ben maar blij dat het niks is geworden en het met een sisser is afgelopen